Test drive: Ford Focus Wagon 1.5 TDCi PowerShift

Test drive: Ford Focus Wagon 1.5 TDCi PowerShift

Το Focus Wagon με κινητήρα ντίζελ και αυτόματο κιβώτιο επιχειρεί να κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη, πιο απλή, και φαίνεται πως τα καταφέρνει.

Παρότι στους δρόμους των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών τα στέισον βάγκον είναι πολύ συνηθισμένο θέαμα, στη χώρα μας ποτέ δεν κατάφεραν να κερδίσουν υπολογίσιμη μερίδα αγοραστών.

Όσοι αγοραστές χρειάζονται περισσότερο χώρο από ένα συμβατικό χάτσμπακ, συνήθως διαλέγουν κάποιο πολυμορφικό. Αλλά αρκεί μια βόλτα με ένα καλό στέισον για να διαπιστώσεις τα θετικά μιας τέτοιας λύσης.

Το Ford Focus Wagon, μέχρι τις μεσαίες κολόνες είναι ακριβώς ίδιο με το Focus χάτσμπακ. Από εκεί και πίσω η οροφή κατηφορίζει με μικρότερη κλίση, για να καταλήξει τελικά στο πίσω μέρος ενός αμαξώματος κατά 20 cm μακρύτερου από του χάτσμπακ (4,55 m). Παρά την αύξηση αυτή, το Focus Wagon παραμένει αρκετά πιο μαζεμένο σε διαστάσεις σε σχέση με ένα μοντέλο της επόμενης κατηγορίας, όπως το Mondeo, πόσω μάλλον από ένα Mondeo Wagon. Και ο έξτρα όγκος σε σχέση με το 5πορτο το επιβαρύνει με μόλις 30 kg επιπλέον. Αν καθίσεις εμπρός δεν θα καταλάβεις καμία διαφορά σε χώρους. Το μόνο πλεονέκτημα του στέισον για τον οδηγό είναι το μεγαλύτερο πίσω κρύσταλλο που βλέπει στο μεσαίο καθρέφτη. Οι πίσω όμως έχουν 3 cm περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους, λόγω της διαφορετικής διαμόρφωσης της οροφής.

Ο χώρος αποσκευών είναι βέβαια πιο ευνοημένος. Η χωρητικότητα των 476 lt δεν είναι εντυπωσιακή για την κατηγορία, αλλά σαφώς δίνει άλλες δυνατότητες σε σχέση με το χάτσμπακ. Συνδυάζεται με ένα επίπεδο κατώφλι φόρτωσης και πρακτικούς γάντζους για τη στερέωση αποσκευών, τέσσερις στο πάτωμα και άλλους τόσους στα πλαϊνά τοιχώματα. Από κάτω του κρύβεται μια ρεζέρβα ανάγκης. Αν κάποιος είναι διατεθειμένος να ζήσει χωρίς αυτή, αντικαθιστώντας τη με ένα κιτ επισκευής ελαστικού θα κερδίσει μια έξτρα κρυφή θήκη 14 lt. Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ο χώρος φτάνει τα 1.502 lt, αν και η επιφάνεια που δημιουργείται δεν είναι απολύτως επίπεδη.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο εξαιρετικός νέος 1.5 TDCi στη δυνατότερη εκδοχή του, με 120 PS και 27,5 kgm, όπως τον γνωρίσαμε στο Focus 5d. Έχει τόσο απαλή χροιά που δυσκολεύεσαι να καταλάβεις ότι πρόκειται για ντίζελ, καλή απόκριση στο γκάζι και δύναμη από χαμηλά. Για την περίσταση συνδυάζεται με ένα αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift, το οποίο τον κολακεύει ακόμα περισσότερο. Οι αλλαγές εκτελούνται αστραπιαία και όσο ομαλά έχουμε συνηθίσει στα καλύτερα κιβώτια του είδους. Το κιβώτιο προσαρμόζεται στο οδηγικό στιλ του οδηγού και ποτέ δεν κατεβάζει περισσότερες σχέσεις απ’ όσες χρειάζεται με λίγο παραπάνω πάτημα του γκαζιού. Τα €1.650 που κοστίζει δεν είναι πολλά, ενώ όσοι πρόκειται να χρησιμοποιούν συχνά τη χειροκίνητη λειτουργία θα πρέπει να υπολογίσουν άλλα €250 για τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Κατά τα άλλα, η ανάρτηση του Wagon δεν έχει διαφορετικό προσανατολισμό από του χάτσμπακ και η μικρή διαφορά βάρους δεν είναι ικανή να αλλάξει την πολύ καλή εικόνα του Focus στο δρόμο. Το τιμόνι κατευθύνει το γνωστό, άμεσο μπροστινό και η ανάρτηση ελέγχει αυστηρά τις κινήσεις του πλαισίου, χωρίς να βάζει σε δεύτερη μοίρα την άνεση. Ακόμα και στην υπερπλούσια έκδοση Titanium X που δοκιμάζουμε, με ζάντες 17”, οι ανωμαλίες της ασφάλτου φτάνουν αρκετά φιλτραρισμένες στην καμπίνα. Κι αν κάποιος επιχειρήσει να οδηγήσει πιο γρήγορα απ’ όσο επιτάσσει το είδος του αυτοκινήτου, το Focus θα αντεπεξέλθει, ανταποκρινόμενο θετικά σε κάθε εντολή του οδηγού στο τιμόνι ή το γκάζι.

Στην κατηγορία του Focus βρίσκεις μοντέλα στέισον με σαφώς περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Σε όλους τους υπόλοιπους τομείς όμως δύσκολα θα του βρεις ψεγάδι. Έτσι, αν δεν έχεις ως απόλυτη προτεραιότητα τη μεταφορική ικανότητα, ίσως αυτή να είναι η ιδανική έκδοση του Focus και για σένα.

Τι λέει το DRIVE
Οι χώροι και οι πρακτικότητα που έλειπαν από το συμβατικό Focus εδώ δίνουν το «παρών», δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο.
Τιμή από €20.896 (Trend PowerShift, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, common rail, τουρμποντίζελ, 120 PS @ 3.600 rpm, 27,5 kgm @ 1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.556 x 1.823 x 1.858 mm
Βάρος 1.388 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube