Test drive: SEAT León X-PERIENCE 1.6 TDI 4DRIVE

Test drive: SEAT León X-PERIENCE 1.6 TDI 4DRIVE

Προς το παρόν, η απάντηση της SEAT στα crossover, έχει τη μορφή ενός León ST με ψηλωμένη ανάρτηση και τετρακίνηση. Και δεν του χρειάζεται τίποτα άλλο.

Κανονικά όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έπρεπε να παράγουν υποχρεωτικά αυτοκίνητα όπως το Leon X-PERIENCE. Ψηλωμένα, τετρακίνητα και στέισον, δηλαδή, ή με άλλα λόγια τον ορισμό του ιδανικού για ανήσυχους ανθρώπους με μεγάλες μεταφορικές ανάγκες.

Προς το παρόν πάντως, η SEAT απολαμβάνει την ύπαρξη ενός τέτοιου αυτοκινήτου στην γκάμα της και μάλιστα με 1.600άρη κινητήρα ντίζελ που το κάνει ακόμα πιο εύστοχο για την ελληνική πραγματικότητα. Με το πρακτικότατο αμάξωμα του León ST για βάση, η SEAT ασχολήθηκε λίγο με την εμφάνιση και πολύ με την ουσία. Ομολογουμένως με θετικό απολογισμό και στα δύο. Οι δίχρωμοι προφυλακτήρες με τις αλουμινένιες ποδιές και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά που τρέχουν περιμετρικά στο αμάξωμα και τονίζουν τους θόλους των τροχών, δίνουν μια πιο δραστήρια δυναμική στο αμάξωμα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, η βασική προσθήκη είναι το πίσω διαφορικό και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος υδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης που βρίσκεται ακριβώς μπροστά του για καλύτερη κατανομή του βάρους. Το σύστημα ανήκει στην πέμπτη γενιά των Haldex και ο συμπλέκτης είναι 1,4 κιλά ελαφρύτερος από το αντίστοιχο εξάρτημα της προηγούμενης γενιάς. Η θεωρία υποστηρίζει ότι είναι κορυφαίος σε χρόνο αντίδρασης και η πράξη το επιβεβαιώνει. Εάν εξαιρέσεις τις περιπτώσεις που χρειάζονται ειδικά λάστιχα, αυτό σημαίνει ότι έχεις πάντα την πρόσφυση που χρειάζεται για να βγεις από μια δύσκολη θέση. Σε καλή άσφαλτο πάλι, η πρόσφυση ξεπερνά κατά πολύ τις δυνατότητες των 110 ίππων και 25,5 kgm του 1.600άρη τουρμποντίζελ. Με 0-100 km/h σε 11,6” και 80-110 km/h με 4η σε 6,5”, το X-PERIENCE είναι απλώς επαρκές. Ωστόσο μπορείς να κρατάς τη φόρα σου ακόμα και σε δύσκολο στροφιλίκι και τελικά να κινείσαι πολύ γρήγορα, χωρίς κόπο ή ρίσκο.



Το πίσω διαφορικό σημαίνει επίσης ότι ο ημιάκαμπτος άξονας των υπόλοιπων León 1.6 TDI έχει αντικατασταθεί από μια ανεξάρτητη διάταξη τεσσάρων συνδέσμων που συμπληρώνει τα εμπρός γόνατα Μακφέρσον. Το αυτοκίνητο κάθεται 2,7 cm πιο ψηλά από τα συμβατικά León κι αυτό προφανώς σημαίνει ότι το set-up σε ελατήρια και αμορτισέρ είναι αναθεωρημένο. Η πυξίδα του εξακολουθεί να δείχνει τη σπορ κατεύθυνση, χωρίς ιδιαίτερο κόστος στην άνεση. Όλες οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται σωστά και χωρίς θόρυβο, κάτι που ισχύει ακόμα και για τον πατημένο χωματόδρομο. Ναι μεν το X-PERIENCE δεν είναι φτιαγμένο για δύσβατα εδάφη, όμως δυσκολίες όπως λάσπη και άμμο θα τις αντιμετωπίσει με επιτυχία. Πάντως αυτό που θα ευχαριστηθείς περισσότερο οδηγώντας αυτό το León είναι ότι γίνεσαι αποδέκτης μιας απόλυτης σταθερότητας και σιγουριάς, ανεξάρτητα από την ταχύτητα και τις επικρατούσες συνθήκες. Το μόνο που θα μπορούσε να είναι καλύτερο είναι η μόνωση του θορύβου του μοτέρ. Δεν ενοχλεί, αλλά από τον «καθρέφτη» του αμαξώματος μοιάζει να βρίσκει ένα σχετικά βατό δρόμο προς την καμπίνα.



Η καμπίνα αυτή καθαυτή πάντως είναι απολαυστική. Ειδικά εάν είσαι από εκείνους που αφήνουν τη λιτή σχεδίαση σε δεύτερη μοίρα, δεν θα αργήσεις να καταλάβεις ότι όλες οι εργονομικές και πρακτικές απαιτήσεις εκπληρώνονται στο έπακρο. Οι χώροι είναι όπως σε κάθε Leon εξαιρετικοί, ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 587 ολόκληρα λίτρα και το ωφέλιμο μήκος του μπορεί να φτάσει τα 2,5 m. Κερασάκι στην τούρτα, οι πλάτες του πίσω καθίσματος που πέφτουν αυτόματα τραβώντας λεβιεδάκια μέσα στο πορτμπαγκάζ, καθώς και μερικοί πρακτικοί γάντζοι.

 

Η μοναδική τετρακίνητη έκδοση του X-PERIENCE με τον 1.6 TDI (Euro6) φτάνει τα 24.120 ευρώ με απόσυρση και πολύ αξιόλογο εξοπλισμό. Σαφώς και δεν είναι λίγα, ούτε καν για ένα τόσο πολυτάλαντο αυτοκίνητο. Όμως από την άλλη, η απουσία αξιοσημείωτα φτηνότερου άμεσου ή έμμεσου ανταγωνιστή με το συγκεκριμένο συνδυασμό δεξιοτήτων, κατατάσσει την τιμή του μέσα στο πλαίσιο της λογικής. Από εκεί και πέρα πάντως, η καθημερινότητα δεν κοστίζει πολύ, αφού η μέση κατανάλωση είναι χαμηλή. Ναι μεν η τετρακίνηση σημαίνει υψηλότερη τιμή από το αντίστοιχο συμβατικό Leon ST, στα 6,9 lt/100 km, όμως αυτό είναι κάτι που ανταλλάσεις συνειδητά με τη δυνατότητα δράσης σε πολύ ευρύτερο πεδίο.

 

Τι λέει το DRIVE
Τα στέισον με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τετρακίνηση είναι μια όχι πολυπαιγμένη, αλλά ιδιαίτερα γοητευτική εναλλακτική στα SUV. Το León X-PERIENCE είναι μια από τις καλύτερες εκτελέσεις τους.
Τιμή € 24.120 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-400 m 18,1”@121,8
0.1000 m 33,5”@153,9
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (4η) 6,5”
80-110 km/h (5η) 9,2”
110-140 km/h (5η) 11,1”
110-140 km/h (6η) 14,8”
Φρένα 100-0 km/h 45,1 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h|
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 g/km|
Διαστάσεις 4.543 x 1.816 x 1.481 mm
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube