Οδηγούμε το νέο VW Golf GTI

Οδηγούμε το νέο VW Golf GTI

Οδηγούμε την ανανεωμένη έβδομη γενιά του Golf στην κορυφαία για την ώρα έκδοση από άποψη απόδοσης.

Το Golf δέχτηκε μια σημαντική ανανέωση με μικρές σχεδιαστικές αλλαγές, στους προφυλακτήρες και στα φώτα. Αλλά σημαντικές προσθήκες στην γκάμα κινητήρων, ενώ πλέον ενσωματώνει πρωτοποριακή για την κατηγορία τεχνολογία συνδεσιμότητας, ασφάλειας, ημιαυτόνομης οδήγησης και infotainment.

Ευτυχώς το Golf Mk7 ήταν πολύ καλό συνολικά από καταβολής του κι έτσι η όποια αναβάθμιση ήταν περισσότερο επιθυμία παρά ανάγκη. Παρόλα αυτά, εύλογα αναρωτιέται κάποιος αν θα είχαμε δει πιο γενναίες αλλαγές αν δεν είχε προηγηθεί το dieselgate που υποχρέωσε τη Volkswagen σε περικοπές της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ σε Έρευνα και Εξέλιξη.

Έχοντας πολύ πρόσφατα δοκιμάσει το Golf GTI Clubsport, η πρώτη επαφή με το νέο GTI δεν εκπλήσσει. Παρότι η κατηγορία έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια με τα «υπέρ-GTI» να έχουν εκτοξευθεί σε προδιαγραφές και τιμή, ήταν γενναία η απόφαση της VW να διατηρήσει το χαρακτήρα του Golf. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί μόλις κατά 10 PS, νούμερο επαρκές έτσι ώστε ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 km/h να μειωθεί κατά ένα δέκατο και η τελική ταχύτητα να αυξηθεί κατά 3,2 km/h. Αυτό σημαίνει ότι ο δίλιτρος κινητήρας βγάζει στη βασική μορφή του 230 ίππους, όσους είχε με το Golf GTI Performance μέχρι σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Honda Civic Type R

Ένα νέο Performance Pack θα παρουσιαστεί την άνοιξη με 245 ίππους και πιθανότατα το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό μπλοκέ, σε συνδυασμό με διαφορετικό set-up ελατηρίων και αμορτισέρ. Το βασικό GTI διατηρεί την ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος. Τα αμορτισέρ είναι συμβατικά, αλλά προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη Dynamic Chassis Control.



Στην καμπίνα δεσπόζουν τα όμορφα μπάκετ. Η καρό υφασμάτινη επένδυση είναι στάνταρ. Προαιρετικά ντύνονται με ευχάριστες στην αφή δερμάτινες επενδύσεις, με τις κόκκινες ραφές να κάνουν μια καλόγουστη διχρωμία. Προαιρετικό είναι και το Discover Pro infotainment  του αυτοκινήτου της παρουσίασης, με την οθόνη 9,2 ιντσών να καταλαμβάνει τον περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Είναι φωτεινή, με μοντέρνα και καλόγουστα γραφικά. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, το infotainment αναγνωρίζει χειρονομίες, μια τεχνολογία που λάνσαρε η BMW με τη 7 Series. Αντίθετα όμως με τις κυκλικές κινήσεις για τη ρύθμιση της έντασης ήχου, το σύστημα της VW λειτουργεί με τη λογική του χειρισμού μιας οθόνης αφής. Πράγμα που στην πράξη αποδείχτηκε κάπως μπερδεμένο και απασχολεί τον οδηγό περισσότερο από όσο θα θέλαμε. 

ΔEITE AKOMH Δοκιμάζουμε το SEAT Leon Cupra

Επίσης, αντί του κλασικού πίνακα οργάνων, το αυτοκίνητο των φωτογραφιών διέθετε την οθόνη TFT 12,3 ιντσών, με τις ενδείξεις να απεικονίζονται σε αναλογικού τύπου γραφικά. Λογικά η τεχνολογία αυτή δεν εντυπωσιάζει πλέον όπως όταν την πρωτοείδαμε στην Audi. Οι περισσότεροι βρήκαν τα γραφικά λιγότερο όμορφα, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό. Η μικρότερη δυνατότητα παραμετροποίησης τους πάντως, είναι αντικειμενική παρατήρηση. Κατά τα άλλα, η καμπίνα είναι όπως την ξέρουμε . Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας, το φινίρισμα τους επίσης, η συναρμολόγηση είναι στιβαρή και οι χώροι από τους καλύτερους στην κατηγορία.

Όπως και στο αυτοκίνητο που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, η συμπεριφορά του Golf χαρακτηρίζεται από προοδευτικές αντιδράσεις και γραμμική παροχή της ισχύος. Ο κινητήρας έχει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά με ελάχιστο, αμελητέο τούρμπο lag. Είναι γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών και στροφάρει ψηλά με όρεξη. Βγάζει τη δύναμή του τόσο ομαλά που σχεδόν τον... υποτιμάς, σε σχέση με τους πιο άγριους κινητήρες του ανταγωνισμού. Παρόλα αυτά μπορεί να σπρώξει το Golf GTI σε πραγματικά πολύ γρήγορο ρυθμό στους φιδίσιους ορεινούς δρόμους, για τους οποίους τα αυτοκίνητα του είδους προορίζονται. Το όριο της πρόσφυσης είναι υψηλό. Και παρότι το πλαίσιο αποκρίνεται με μια ελαφριά υστέρηση, σε σχέση με τους πιο σκληροπυρηνικούς ανταγωνιστές, είναι σωστά συντονισμένο με τη ζωηρή διάθεση του οδηγού. Το πλαίσιο φιλτράρει τη νευρικότητα, αλλά και πάλι είναι παραπάνω από επαρκής η πληροφορία που φτάνει στον οδηγό. Η πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με τα πιο άγρια μοντέλα της κατηγορίας, επιτρέπει στο μεπρός σύστημα να περνά πιο αποτελεσματικά τη δύναμη στο δρόμο και στο αυτοκίνητο να έχει πολύ καλή πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 GTi 270

Η ουρά είναι ζωντανή και βοηθά να ρυθμίσεις την τροχιά σου μέσα στη στροφή. Ο έλεγχος του βάρους είναι σωστός και ταυτόχρονα η απόσβεση εξαιρετική. Κρίνοντας όχι μόνο με γνώμονα την άνεση, αλλά και την αποτελεσματικότητα, αφού ακόμη και υπό πίεση, περνά από ανωμαλίες που θα βρει μέσα στη στροφή χωρίς αναπηδήσεις. Ακόμη και στη Sport ρύθμιση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης. Ο λεβιές του χειροκίνητου σασμάν είναι γρήγορος, με κοντές και σαφείς διαδρομές και στιβαρή αίσθηση. Οπότε, με το μυαλό περισσότερο στις γρήγορες βόλτες στο βουνό, θα το προτιμούσαμε έναντι του DSG.

Τα νέα λένε πως το Golf GTI του 2020 θα είναι υβριδικό. Μέχρι τότε, και εφόσον το Golf δεν έχει αλλάξει ριζικά χαρακτήρα, το συμπέρασμα αυτής της πρώτης γνωριμίας δεν μπορεί να διαφέρει πολύ σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Οπότε, ναι. Υπάρχουν πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα στον ανταγωνισμό. Αλλά το Golf GTI ορίζει και πάλι τη χρυσή τομή, προσφέροντας μιας απολαυστική οδηγική εμπειρία, πολύ καλές επιδόσεις, σπορ οδική συμπεριφορά, με αναβαθμισμένη τεχνολογία ασφάλειας και ψυχαγωγίας, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό σε άνεση και πρακτικότητα στην καθημερινή συμβίωση.

Τι λέει το AUTOCAR
Χωρίς να αλλάζει το χαρακτήρα του μοντέλου, η VW αναβαθμίζει τόσο την καθημερινή εμπειρία οδήγησης του Golf GTI, όσο και τις επιδόσεις για τις στιγμές εκείνες που θα βρεθείς σε ένα έρημο στροφιλίκι ή μία πίστα. Δεν είναι το πιο οδηγοκεντρικό της κατηγορίας, αλλά αν θέλεις ένα αυτοκίνητο που να τα καταφέρνει εξαιρετικά σε όλα, το βρήκες.
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 230 PS/4.700-6.200 rpm, 35,7 kgm/1.500-4.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (DSG)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4”
Τελική ταχύτητα 248 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145 g/km
Διαστάσεις 4.258 x 1.790 x 1.492 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.386 kg
Mετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube