Οδηγούμε το νέο SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 115 PS DSG

Χρησιμοποιώντας πριν από κάθε άλλη εταιρεία την πλατφόρμα MQB A0, η SEAT έχει πλέον την αμέριστη αρωγή της Volkswagen κι ένα κορυφαίο σουπερμίνι στην γκάμα της.

Υπήρξαν αρκετές φορές στη σύγχρονη ιστορία της SEAT που φάνηκε έλλειψη ξεκάθαρου προσανατολισμού για τα προϊόντα της.

Τα τελευταία χρόνια αυτό ευτυχώς άλλαξε, με το Luca De Meo να χαράσσει τη σωστή πορεία. Έτσι μέχρι το τέλος του 2017 η γκάμα θα καλύπτει το 72% της αγοράς, ενώ τα οικονομικά αποτελέσματα είναι με συνέπεια θετικά εδώ και τέσσερα χρόνια.

Απόδειξη εμπιστοσύνης
Ως ανταμοιβή κατά κάποιο τρόπο, η μαμά Volkswagen άρχισε να εμπιστεύεται περισσότερο την ισπανική εταιρεία και η απόδειξη ονομάζεται MQB A0. Πρόκειται για τη νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιούν εφεξής όλα τα μικρά μοντέλα του ομίλου και το Ibiza την εγκαινιάζει.

Με μήκος 4.059 mm είναι σχεδόν όσο και το προηγούμενο (4.061 mm) είναι όμως 8,7 cm πιο φαρδύ, στα 1,78 m. Το ύψος είναι 1.444 mm, πρακτικά χωρίς αλλαγή. Τα μετατρόχια είναι επίσης φαρδύτερα κατά 6 cm εμπρός και 4,8 πίσω, ενώ το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 9,5 cm.



Παρότι μεγαλύτερο το νέο Ibiza δεν είναι πιο βαρύ, χάρη στα υλικά και στις μεθόδους κατασκευής της MQB A0. Η έκδοση 1.0 TSI Eco DSG των 115 ίππων δεν ξεπερνά τα 1.140 kg μαζί με τον οδηγό.

Σχεδιαστικά το Ibiza άλλαξε εντελώς, καταφέρνοντας να συνδυάσει την εταιρική ταυτότητα με το νεανικό χαρακτήρα που παραδοσιακά το καθιστά το πιο αγαπητό σουπερμίνι στους νεότερους αγοραστές.

Η γραμμή του χαρακτηρίζεται από ευθείες μολυβιές και ακμές στο προφίλ που θυμίζουν το Leon, αλλά είναι πιο έντονες. Τα χαρακτηριστικά φώτα εμπρός πίσω και οι μεγάλοι θόλοι χαρίζουν επιπλέον δυναμισμό, ενώ είδηση αποτελεί η κατάργηση της 3θυρης έκδοσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο SEAT Leon 1.6 TDI 115 PS

Εντελώς νέα είναι και η εικόνα της καμπίνας, όπου αμέσως αντιλαμβάνεσαι την αύξηση του πλάτους. Η φάσα που διατρέχει εγκάρσια το ταμπλό και η 8άρα οθόνη αφής των εκδόσεων FR και XCellence, δίνουν σύγχρονη εικόνα, ενώ η συναρμολόγηση είναι γεροδεμένη και το φινίρισμα χωρίς ατέλειες.

Οπότε το πόρισμα είναι σίγουρα θετικό, έστω κι εάν σε καμία έκδοση δεν υπάρχουν μαλακά πλαστικά. Όλα τα σημεία επαφής πάντως είναι ντυμένα με ευχάριστα στην αφή υλικά, ενώ οι διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν ποιοτική λειτουργία.

Η θέση οδήγησης δεν έχει λάθη και η ευρυχωρία είναι βελτιωμένη συνολικά. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει περισσότερος χώρος για το κεφάλι και τα γόνατα, οπότε πλέον δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν πιο άνετα. Ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε κατά 63 lt κι έφτασε τα 355 lt που είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία, ενώ ευκολότερη είναι και η φόρτωσή του.

Βελτιωμένο παντού
Η νέα πλατφόρμα είναι 33% πιο άκαμπτη κι εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα κύλισης και πιο στιβαρή αίσθηση. Τόσο στις μικρές όσο και στις μεγαλύτερες λακκούβες, το νέο Ibiza θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Παρά τους 18άρηδες τροχούς, στους δρόμους της Ισπανίας δε νοιώσαμε ποτέ ξερή αντίδραση πίσω, από τον ημιάκαμπτο άξονα, ο οποίος στη γρήγορη οδήγηση συνεργάζεται σωστά με τα εμπρός γόνατα μακφέρσον. Η αίσθηση δεν είναι τόσο κοφτερή, όσο ενός Ford Fiesta για παράδειγμα, όμως αισθάνεσαι το αυτοκίνητο να στρίβει σε ένα κομμάτι, με ουδέτερη διάθεση και μπόλικη πρόσφυση.

Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο το σπορ πακέτο εξοπλισμού FR, που έχει 1,5 cm πιο χαμηλή και 20% πιο σφιχτή ανάρτηση, με πιο παχιά εμπρός αντιστρεπτική και πιο στιβαρό ημιάκαμπτο.

Το τιμόνι έχει βελτιωμένη αίσθηση κι επαρκή ακρίβεια, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σιγοντάρουν την προσπάθεια του οδηγού χωρίς να τον περιορίζουν. Το αμάξωμα δεν γέρνει ιδιαίτερα, ούτε βυθίζεται όταν φρενάρεις δυνατά με τους τέσσερις δίσκους που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Είναι επίσης διαθέσιμα τα περισσότερα από τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, το αυτόματο φρενάρισμα σε ταχύτητες πόλης και το ενεργό cruise control.



Ο 1.000άρης Eco TSI είναι γνωστός για το τράβηγμα και την ευστροφία του κι έχει κερδίσει πέντε ίππους φτάνοντας τους 115. Πολύ σωστή είναι η συνεργασία του με το 7άρι DSG, το οποίο δεν σε αφήνει ποτέ ξεκρέμαστο και δεν είναι τόσο απότομο στο ξεκίνημα όσο στο παρελθόν.

Στις ρυθμίσεις Eco και Normal είναι σαφής η προτεραιότητα στην οικονομία, ενώ επιλέγοντας Sport το βάρος μετατοπίζεται στην απόκριση. Για τη συγκεκριμένη έκδοση, οι εργοστασιακές επιδόσεις κάνουν λόγο για 9,4” στα 0-100 km/h και 193 km/h τελικής, επιβεβαιώνοντας την αίσθηση της πολύ ζωντανής επιτάχυνσης.

Η κατανάλωση είναι λογική με τον υπολογιστή ταξιδιού να δείχνει 6,4 lt/100 km σε μια διαδρομή 105 km με μικτές συνθήκες κίνησης, μόνο που το ρεζερβουάρ χωρά πλέον 40 lt και όχι 45.

Το νέο Ibiza αναμένεται στη χώρα μας στα μέσα Ιουνίου, αρχικά με κινητήρες βενζίνης 1,0 lt και ισχύ 65, 75, 95 ή 115 PS στις εκδόσεις Reference, Style, τη σπορ FR και την πολυτελή XCellence. Μέχρι τότε θα ξέρουμε και τις τιμές, ενώ η γκάμα θα ολοκληρωθεί ύστερα από το καλοκαίρι με τρεις εκδόσεις ντίζελ, μια με φυσικό αέριο και την 1.5 TSI Evo των 150 ίππων που αρχικά θα είναι η κορυφαία.

Τι λέει το DRIVE
Η SEAT εκμεταλλεύτηκε με το σωστό τρόπο την ευκαιρία να εγκαινιάσει την πλατφόρμα MQB Α0 κι έφτιαξε ένα σουπερμίνι πρώτης γραμμής σε όλους τους τομείς. Με τη σωστή τιμή δικαιούται να κάνει θραύση.
Τιμή Από € 14.800 (εκτιμώμενη για το 1.0 TSI Eco 115 PS)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 (1.429 η έκδοση FR) mm
Πορτμπαγκάζ 355 lt
Βάρος 1.065 (χωρίς οδηγό) kg
Τιμές κατασκευαστή