Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017 - 9:28μμ

Test drive: SEAT Leon 1.6 TDI 115 PS

Δυσδιάκριτες αισθητικές αλλαγές και περισσότερη τεχνολογία ασφάλειας και ψυχαγωγίας χαρακτηρίζουν το ανανεωμένο Leon. Και λίγη περισσότερη δύναμη σε κάποιες εκδόσεις. Μία από αυτές δοκιμάζουμε.
Το Leon δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο. Είναι το έμβλημα της SEAT, η εικόνα της μάρκας προς τα έξω. Το αυτοκίνητο που εκφράζει τις αξίες της καλύτερα από το καθένα: Συναίσθημα και λογική σε απόλυτη ισορροπία. Για το λόγο αυτό, έτσι κι αλλιώς δεν επρόκειτο να προχωρήσουν σε ριζικό ανασχεδιασμό. 
 
«Όλα έχουν αλλάξει, χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα». Με αυτά τα λόγια μας συστήνει το ανανεωμένο Leon o επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της SEAT, Alejandro Mesonero-Romanos. Πράγματι, πρέπει να είναι κάποιος πολύ παρατηρητικός για να εντοπίσει τα σημεία που το νέο Leon διαφοροποιείται. Οι προφυλακτήρες είναι διαφορετικοί, ελαφρώς. Με μια ακμή να κάνει τη σχεδίαση πιο αιχμηρή και να τους δίνει περισσότερο πλάτος και όγκο. Προκειμένου το αυτοκίνητο να αποκτήσει εκτόπισμα, η γρίλια της μάσκας έχει μεγαλώσει κατά τέσσερις πόντους και μοιάζει κατά κάποιο τρόπο τρισδιάστατη. Νέα LED στοιχεία για τους προβολείς ομίχλης και τα φώτα ημέρας τονίζουν το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου. 

Στο εσωτερικό, η διαρρύθμιση δεν έχει αλλάξει. Το Leon παραμένει κορυφαίο σε χώρους στο πίσω κάθισμα, με επιβάτες 1,90 να κάθονται με αέρα για τα γόνατα πίσω από αντίστοιχου αναστήματος οδηγό. Το φινίρισμα είναι συνολικά βελτιωμένο. Καλύτερα υλικά χρησιμοποιούνται πλέον στις επενδύσεις στις πόρτες, στην πρόσοψη της κονσόλας και στο τμήμα μεταξύ των καθισμάτων, σημεία για τα οποία είχε υπάρξει κάποια γκρίνια. Χωρίς να μπορείς να εντοπίσεις με την πρώτη ματιά το γιατί, η αίσθηση της καμπίνας είναι αναβαθμισμένη, στο πρότυπο του Ateca. Από το οποίο το Leon δανείζεται πλέον τα οδηγικά βοηθήματα και την τεχνολογία συνδεσιμότητας.
 
Στον έξτρα εξοπλισμό περιλαμβάνεται πλέον το ενεργό προσαρμοζόμενο cruise control και το σύστημα Front Assist, δηλαδή κάμερα-ραντάρ που βλέπει όσα χάνει ο απρόσεκτος οδηγός (ακόμη και πεζούς) και δυνατότητα επιβράδυνσης μέχρι την ακινητοποίηση. Συνδυάζοντας τις δύο λειτουργίες, προκύπτει το Traffic Jam Assist που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί μόνο του το μποτιλιάρισμα. Στον αυτοκινητόδρομο, έχει την ικανότητα να διατηρεί τη λωρίδα του, διορθώνοντας το τιμόνι ακόμη και σε καμπές, να αναγνωρίζει πινακίδες με όριο ταχύτητας και να αυξομειώνει την ένταση και το εύρος της δέσμης των φώτων

Στο εσωτερικό, ακόμη και η μεσαία έκδοση Style της δοκιμής, έχει σύστημα infotainment Easy Connect, με οθόνη αφής και όλες τις δυνατότητες σύνδεσης με εξωτερικές συσκευές (USB, Bluetooth, Aux), λογισμικό SEAT Full Link συμβατό με όλες τις έξυπνες συσκευές και τη σουίτα SEAT ConnectApp. Προαιρετικά δέχεται το Media System Plus με οθόνη οκτώ ιντσών, GPS, λειτουργία MirrorLink και δυνατότητα φωνητικής πληκτρολόγησης ή ακρόασης σχολίων και μηνυμάτων στα social media.
 
Συνέπεια
Στο δρόμο το αυτοκίνητο δεν έχει αλλάξει. Χτισμένο πάνω στην ελαφριά και άκαμπτη πλατφόρμα MQB, παραμένει ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει ιδανικά την άνεση με την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά όταν ο ρυθμός ανέβει. Στις ανωμαλίες, η απόσβεση είναι εξαιρετική, χωρίς αναταράξεις ή θόρυβο να ταλαιπωρούν τους επιβάτες. Μόνο σε πολύ κακό δρόμο θα νιώσεις κάπως ξερή την αντίδραση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Και πάλι, τίποτα περισσότερο από ένα τρέμουλο στο πίσω μέρος. Χωρίς το πλαίσιο να ταλαντώνεται ή να αναπηδά, ακόμη κι αν βρεις την λακκούβα στη μέση μιας στροφής με την ανάρτηση πιεσμένη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.6 TDI

Η κύλιση είναι αθόρυβη. Το ταξίδι με 130-135 km/h είναι ήσυχο. Από εκεί και πάνω εκτός από τον αεροδυναμικό θόρυβο, ακούγεται αρκετά και ο κινητήρας. Και τότε ψάχνεις, μάταια, μια σχέση ακόμη. Η έλλειψη 6ης ταχύτητας στο χειροκίνητο σασμάν είναι η μόνη ουσιαστική αδυναμία του αυτοκινήτου. 

Μέχρι τα 150 km/h επιταχύνει χωρίς κόπο, με καθησυχαστική για το επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας ώθηση. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος 1.6, με ψεκασμό common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει πλέον πέντε ίππους παραπάνω (115 στο φάσμα 3.200-4.000 rpm) και ίδια ροπή (25,5 kgm) την οποία διατηρεί σταθερή για 250 rpm ακόμη (1.500-3.250 rpm).

Παρότι θεωρητικά η αύξηση ισχύος είναι μικρή, η διαφορά στη διάθεση με την οποία ανεβάζει στροφές ύστερα από τις 4.200 rpm είναι αισθητή. Και το αντίκρισμα στις επιδόσεις σημαντικό. Με το ίδιο ακριβώς βάρος (1.260 kg), το Leon των 115 ίππων κάνει 0-100 km/h σε 9,7” και 0-160 km/h σε 28,9”. Δηλαδή ρίχνει στο «110» ένα και δύο δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Το νέο Golf με τον ίδιο κινητήρα είναι ανάμεσα στα δύο SEAT, με 10,4” και 30,5” στις συγκεκριμένες μετρήσεις.
 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τα νέα SEAT Leon CUPRA 300 & CUPRA 300 4Drive

Ίδια εικόνα έχουμε στις ρεπρίζ, αν και με μικρότερη διαφορά. Το προβάδισμα της ισχυρότερης έκδοσης στα 80-110 km/h με 3η και στα 110-140 km/h με 4η είναι ένα δέκατο σε σχέση με αυτήν που αντικαθιστά. Και τρία δέκατα από το Golf.

Έχει καλή απόκριση στο γκάζι από χαμηλά και δεν συνεχίζει να σπρώχνει όταν αφήνεις. Πράγμα που επιτρέπει ακριβέστερο έλεγχο σε δρόμο με στροφές. Η σβέλτη οδήγηση στην περιφέρεια ταιριάζει στο πλαίσιο. Τα φρένα είναι δυνατά, με γραμμικό πεντάλ. Ο λεβιές ταχυτήτων έχει κάπως μεγάλες διαδρομές, αλλά είναι σαφής με θετικό κούμπωμα. Και η κλιμάκωση δεν αφήνει κενά. Το τιμόνι έχει σωστά ρυθμισμένη αντίσταση και σε βοηθά να αντιλαμβάνεσαι την πρόσφυση. Προστάζει ένα άμεσο εμπρός μέρος. Η κλίση είναι μικρή και η ουρά ρυθμίσιμη όσο επιτρέπει το ESP. Αρκετά πάντως για να αντισταθμίζει την όποια τάση υποστροφής. Είναι εύκολο, ασφαλές και τηρουμένων των αναλογιών ευχάριστο αν αποφασίσεις να το πιέσεις. 
 
Όσο έπρεπε
Συνοψίζοντας λοιπόν, πού καταλήγουμε; Έχουμε να κάνουμε με ένα άτολμο facelift ή με ένα αυτοκίνητο τόσο πετυχημένο που απλώς δεν το αγγίζεις; Μάλλον το δεύτερο, κατά τη δική μας γνώμη. Το Leon είναι βελτιωμένο στα σημεία. Και δεν φαίνεται να χρειαζόταν τίποτα παραπάνω, τόσο σε σχέση με όσα ήδη προσέφερε όσο και συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, λαμβάνοντας υπόψη και την πολύ καλή τιμή του.

Ανανεωμένο SEAT Leon: Δείτε αναλυτικά όλες τις εκδόσεις και την τιμή τους, εδώ.
 
Τι λέει το DRIVE
Μπορεί οι αλλαγές να μην είναι τόσο μεγάλες που να αλλάζουν τους συσχετισμούς στην κατηγορία. Αλλά έτσι κι αλλιώς για εμάς ήταν και είναι κορυφαία επιλογή.
Τιμή Από €16.150 (έκδοση δοκιμής Style €17.150)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κεφαλή από κράμα αλουμινίου, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 115 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 28,9”
0-400 m 17,1” @ 131,3 km/h
0-1.000 m 31,5” @ 163,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,1”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (5η) 12,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,7 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.282 x 1.816 x 1.459 mm
Βάρος 1.260 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία