Οδηγούμε το νέο Opel Insignia Grand Sport

Οδηγούμε το νέο Opel Insignia Grand Sport

Η δεύτερη γενιά του Insignia είναι ολοκαίνουργια και πιο ελαφριά παρότι πιο μεγάλη, παραμένοντας ένα από τα πιο εντυπωσιακά σχήματα της κατηγορίας.

Όταν το 2008 το Insignia έκλεισε το κεφάλαιο Vectra, η σχεδίασή του έκανε αίσθηση και αυτό αντικατοπτρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο στις πωλήσεις του.

Από τότε μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 900.000 μονάδες, οπότε τώρα που ήρθε η ώρα για τη δεύτερη γενιά, η σχεδίαση ήταν επιβεβλημένο να αποτελέσει και πάλι ένα βασικό πυλώνα επιτυχίας.

Στο πνεύμα της εποχής
Ειδικά τώρα που η μετοχή των κλασικών οικογενειακών υποχωρεί σταθερά έναντι εκείνης των αντίστοιχων SUV και Crossover. Γι’ αυτό και το νέο μοντέλο άντλησε για το ρύγχος του έμπνευση από το πρωτότυπο Monza του 2013, προκειμένου να αποκτήσει μια πιο premium εικόνα, για την οποία οι άνθρωποι της Opel μας μίλησαν ξανά και ξανά κατά την παρουσίαση του νέου μοντέλου τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.6 CDTI

Ομολογουμένως πάντως τα κατάφεραν καλά, αφού τα 4.897 mm του συνολικού μήκους δε φαίνονται στο μάτι και η γραμμή της οροφής αντανακλά μια κουπέ διάθεση που φαίνεται πως γίνεται απαραίτητη για τα σύγχρονα μεσαία οικογενειακά. Η στέισον έκδοση Sports Tourer έχει ακόμα μεγαλύτερο μήκος στα 4.986 mm, καταφέρνει όμως να είναι για τους περισσότερους πιο δυναμική από την 5θυρη.



Το πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί μόλις 5 mm, όμως το ύψος είναι χαμηλότερο κατά 43 mm, δίνοντας σύμφωνα με την Opel πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση. Έμφαση έχει δοθεί και στη δυνατότητα εξατομίκευσης του αυτοκινήτου μέσα-έξω, δίνοντας και με αυτό τον τρόπο μια premium εικόνα.

Το μεγάλο νέο είναι πως παρότι μεγαλύτερο το νέο Insignia είναι σημαντικά ελαφρύτερο. To νέο πάτωμα Epsilon 2 στο οποίο βασίζεται είναι από μόνο του 60 kg ελαφρύτερο, έχει καλύτερη χωροταξία, ενώ το συνολικό όφελος σε βάρος φτάνει τα 165 kg για τις 5θυρες εκδόσεις και τα 200 για τις στέισον.

Όταν λέμε καλύτερη χωροταξία εννοούμε εκτός των άλλων 9,2 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο, σχεδόν 2 πόντους φαρδύτερα μετατρόχια και μικρότερους προβόλους εμπρός-πίσω, με ό,τι όλα αυτά συνεπάγονται στην ευρυχωρία της καμπίνας και το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο χωράει 490 lt στο 5θυρο μοντέλο με σχήμα που θα μπορούσε να είναι πιο κανονικό, ενώ στο Sports Tourer ξεκινάει από τα 560 lt και φτάνει έως τα 1.665. Και στις δύο περιπτώσεις, ουσιαστικό πρακτικό μπόνους αποτελεί η αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος σε τρία μέρη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Opel Mokka X 1.4 Turbo 4x2

Οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι επιβάτες του πίσω καθίσματος όπου υπάρχουν πλέον 23 mm περισσότερα για τα γόνατα και 8 για το κεφάλι (31 για το Sports Tourer). Ο οδηγός με το συνοδηγό αντιλαμβάνονται κυρίως το μεγαλύτερο πλάτος, όμως μεγάλη βελτίωση υπάρχει και στη θέση οδήγησης. Είναι έως και 13 mm πιο χαμηλή, δίνοντας σαφώς καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου στον οδηγό. Επιπλέον ο διάκοσμος, η σχεδίαση και τα συστήματα άνεσης και infotainment φτιάχνουν μια πολύ φιλόξενη ατμόσφαιρα, ένα μέρος της οποίας οφείλεται και στα εξαιρετικά άνετα καθίσματα που είναι αναβαθμισμένα ώστε να διατηρούν το σώμα ακόμα πιο ξεκούραστο.

Υπάρχουν μεγάλες δόσεις μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και τις πόρτες, ενώ το φινίρισμα είναι πολύ καλό και η συναρμολόγηση σε παραπάνω από ικανοποιητικό επίπεδο. Εξαιρετική είναι η ηχομόνωση, ενώ σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι η εργονομία. Το ταμπλό παραμένει οδηγοκεντρικό, μόνο που τώρα υπάρχουν τρεις βασικές περιοχές ελέγχου: Η πρώτη είναι η οθόνη αφής ψηλά στο ταμπλό, η δεύτερη στο κλιματιστικό και η τρίτη εμπρός από το λεβιέ ταχυτήτων. Βελτιωμένη είναι και η πρακτικότητα της καμπίνας, με σαφώς περισσότερους χώρους για μικροπράγματα.

Ελαφρύτερο, άρα καλύτερο στο δρόμο
Για τα ελληνικά δεδομένα, ο πιο ενδιαφέρων κινητήρας που υπήρχε στην παρουσίαση ήταν ο νέος 1.500άρης βενζίνης με απόδοση 165 ίππων. Θα υπάρξει και σε έκδοση με 140 ίππους, που θα είναι η βασική της γκάμας βενζίνης.

Ο 165άρης είναι τόσο ομαλός και γραμμικός που δεν καταλαβαίνεις τη δύναμή του. Εάν πατήσεις όμως βαθιά το γκάζι, θα δεις ότι τα 25,5 kgm της ροπής ανεβάζουν το κοντέρ σβέλτα παρά τις μακριές σχέσεις στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σαφή και με πολύ καλό κούμπωμα λεβιέ. Σε μια διαδρομή σχεδόν 100 km με κυρίως επαρχιακό περιβάλλον και σβέλτο ρυθμό, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε 9,2 lt/100 km, μια τιμή τσιμπημένη αλλά όχι υπερβολική. Η Opel πάντως υποστηρίζει ότι σε πραγματικές συνθήκες το νέο Insignia έχει έως και 10% χαμηλότερη κατανάλωση από το προηγούμενο.

Η ουσία είναι ότι προσπερνάς με ασφάλεια και ταξιδεύεις με άνεση, ενώ η συμβατική ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή απορροφά σωστά τις ανωμαλίες κι ελέγχει ικανοποιητικά το αμάξωμα. Ακόμα καλύτερα το κάνει η αναβαθμισμένη FlexRide με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που ανάλογα με τη ρύθμιση μπορεί να δίνει είτε πολύ άνετη είτε κοφτερή συμπεριφορά. Σε κάθε περίπτωση το Insignia είναι σταθερό και κρατάει πολύ καλά, με ήρεμες αντιδράσεις και σωστή δυναμική ισορροπία. Τα φρένα είναι επίσης αποδοτικά και με ακριβές πεντάλ ώστε να φρενάρεις όσο χρειάζεται.



Εάν θέλεις επιδόσεις, προς το παρόν η ισχυρότερη έκδοση είναι εκείνη με το 2λιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 260 ίππους και συνεργάζεται με ένα νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο και το ολοκαίνουργιο σύστημα τετρακίνησης Twinster. Οι αλλαγές ταχυτήτων που εκτελεί το πρώτο έχουν την ταχύτητα και την ομαλότητα που ταιριάζουν σε ένα μεσαίο οικογενειακό, όμως το ενδιαφέρον μονοπωλεί η τετρακίνηση: Χρησιμοποιεί στην ουσία ένα μόνο διαφορικό και ελέγχει την κίνηση που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με δύο πολύδισκους συμπλέκτες που βρίσκονται πριν τα ημιαξόνια και σύμφωνα με την Opel θα αντέξουν πάνω από 200.000 km με «κανονική» χρήση. Έτσι, έως και το 64% της ροπής μπορεί να καταλήξει στους πίσω τροχούς δίνοντας μια ξεκάθαρα σπορ διάθεση στη συμπεριφορά του Insignia, αλλά κι εκτελώντας χρέη ενεργού torque vectroring.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γνωρίζουμε από κοντά το Opel Crossland X

Η διαδρομή που οδηγήσαμε τη συγκεκριμένη έκδοση είχε ελάχιστες στροφές και δε μπορέσαμε να δούμε πώς λειτουργεί στην πράξη, όμως πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιεί το Ford Focus RS στο οποίο μας έχει αφήσει με το στόμα ανοιχτό.

Οδηγήσαμε για λίγο και τη 2λιτρη ντίζελ έκδοση των 170 ίππων που αποτελεί αυτή την στιγμή την πλέον ταξιδιάρικη εκδοχή του Insignia. Ελάχιστος θόρυβος από τον κινητήρα περνάει στην καμπίνα και τα 40,9 kgm ροπής επιταχύνουν ζωηρά τα 1.582 kg του αυτοκινήτου. Υπάρχει διαθέσιμος και ο 1.600άρης CDTI κινητήρας της Opel σε εκδόσεις με 110 και 136 ίππους, θα πρέπει όμως να περιμένουμε λίγο ακόμα μέχρι να τον δοκιμάσουμε στη χώρα μας.

Όπως όλα δείχνουν αυτό θα γίνει κοντά στα τέλη Μαΐου οπότε και τα πρώτα Insignia θα έρθουν στην Ελλάδα, σε τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Εκτιμούμε όμως ότι για την έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα των 140 ίππων θα είναι κοντά στα €25.000.

Ο εξοπλισμός αναμένεται ιδιαίτερα πλούσιος, αφού η λογική της Opel είναι να διαθέσει στην αγορά ένα προϊόν με premium στοιχεία αλλά σαφώς ανταγωνιστική τιμή. Έτσι όλες οι ανέσεις θα είναι παρούσες και το Opel OnStar θα προσφέρει τις υπηρεσίες του σε όλες τις εκδόσεις, ενώ ως έξτρα θα διατίθενται στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα και η τελευταία γενιά των προβολέων IntelliLux LED με 32 ηλεκτρονικά ελεγχόμενα στοιχεία LED για απίστευτη προσαρμοστικότητα αλλά και ακτίνα δράσης έως και 400 m.

Τι λέει το DRIVE
Το ολοκαίνουργιο μεσαίο οικογενειακό της Opel είναι ουσιαστικά βελτιωμένο σε κάθε ένα τομέα ξεχωριστά και πραγματικά σύγχρονο, χωρίς να χάνει το σήμα κατατεθέν της εντυπωσιακής σχεδίασης.
Τιμή από € 25.000 (εκτιμώμενη για το 1.5Τ 140 PS)
Τεχνολογία (1.5 Turbo 165 PS) 1.490 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 165 PS/δ.α., 25,5 kgm/2.000-4.100 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 222-225 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7-6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130-136 gr/km
Διαστάσεις 4.897 x 1.863 x 1.455 mm
Πορτμπαγκάζ 490 lt
Βάρος 1.487 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube