Γνωρίζουμε από κοντά το νέο Opel Crossland X

Γνωρίζουμε από κοντά το νέο Opel Crossland X

Με το Crossland X η Opel κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εξαιρετικά δημοφιλή κόμπακτ crossover, κάτι που μόνο καλό μπορεί να είναι για τις πωλήσεις της.

Τα έχουμε ξαναπεί: Η έκρηξη του ενδιαφέροντος που σημειώνεται στην κατηγορία των απανταχού crossover είναι αδύνατο να αφήσει ασυγκίνητο οποιονδήποτε κατασκευαστή.

Αυτοκίνητα σαν το Crossland X είναι η απόδειξη, και μάλιστα όχι ως πυροτέχνημα αλλά ως απαρχή μιας ολόκληρης νέας γενιάς μοντέλων που για την Opel από το φθινόπωρο θα εμπλουτιστεί με το μεγαλύτερο Grandland X.

Προς το παρόν ας μείνουμε στο μικρότερο Crossland X όμως, που είναι καρπός συνεργασίας με το Groupe PSA (Peugeot-Citroen και DS) και είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά σε μια στατική παρουσίαση που έγινε στη Σόφια.

Έρχεται στην αγορά ως ένα crossover για αστική χρήση, μικρότερο από το Mokka X και με λιγότερες εκτός δρόμου δυνατότητες. Με δεδομένο μάλιστα ότι το Meriva ως μοντέλο δε θα έχει συνέχεια, το Crossland κατά κάποιο τρόπο αναλαμβάνει να αναπληρώσει και αυτό το κενό.

Βάση Peugeot, εικόνα Opel
Παρότι ουσιαστικά χρησιμοποιεί το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του Peugeot 2008, το Crossland X γίνεται άμεσα αντιληπτό ως Opel κυρίως χάρη στα χαρακτηριστικά εμπρός φανάρια και τη μάσκα του. Η κάπως ψηλόλιγνη γραμμή είναι ισορροπημένη, ενώ σαφώς δηλώνεται και η εταιρική ταυτότητα με στοιχεία όπως η πίσω κολόνα που έρχεται απ’ ευθείας από το μικρό Adam. Ιδιαίτερα είναι και τα πίσω φώτα που βρίσκονται ψηλά τοποθετημένα στο αμάξωμα, για το οποίο υπάρχει και η επιλογή διχρωμίας ως παραμέτρου εξατομίκευσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Opel Mokka X

Με συνολικό μήκος 4,21 m το Crossland X είναι 16 cm μικρότερο σε μήκος από ένα Astra αλλά και 10 cm πιο ψηλό, στα 1,59 m. Το πλάτος φτάνει τα 1,77 οπότε μιλάμε για ένα μέλος των κόμπακτ crossover, μέσα σε ένα πεδίο που οριοθετείται από μοντέλα όπως το Nissan Juke, το Renault Captur αλλά και το Citroen C4 Cactus. Η ευρυχωρία του όμως είναι εντυπωσιακή και υπό αυτή την έννοια το Crossland X μπορεί να υποστηρίξει την αντικατάσταση και του Meriva.

Στο πίσω κάθισμα ο διαθέσιμος αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι είναι παραπάνω από αρκετός και τέσσερις ενήλικοι με ύψος άνω του μέσου όρου θα αισθανθούν πραγματικά άνετα. Μόνο το κάπως περιορισμένο πλάτος θα δυσκολέψει τη μεταφορά κι ενός πέμπτου.

Ευτυχώς η ευρυχωρία της καμπίνας δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος του πορτμπαγκάζ το οποίο για τα αυτοκίνητα με κιτ επισκευής ελαστικού ξεκινάει από τα 410 lt. Εάν υπάρχει και το έξτρα συρόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να φτάσει τα 510 lt ενώ στην περίπτωση που τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, φτάνει έως και τα 1.255 lt.

Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν μπόλικες, ενώ η ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι αυτό που θέλουν οι περισσότεροι: Άνετη και με καλή ορατότητα, που τελικά γεννά ένα αίσθημα της ασφάλειας. Το τελευταίο αναλαμβάνουν να τονίσουν περεταίρω κι όλα τα σύγχρονα συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η αναγνώριση της οδικής σήμανσης, η διατήρηση της λωρίδας κίνησης, ο προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός και φυσικά το OnStar, μαζί με το εξελιγμένο σύστημα infotainment IntelliLink.

Η οθόνη του τελευταίου δεσπόζει στο ταμπλό του Crossland X, το επάνω μέρος του οποίου καλύπτεται από μαλακό πλαστικό που θυμίζει πολύ Astra. Από εκεί και πέρα τα σκληρά αλλά σωστά φινιρισμένα υλικά παίρνουν τη σκυτάλη και χωρίς να είναι κορυφαίας ποιότητας τελικά δίνουν παραπάνω από ικανοποιητική αίσθηση.

Σε καλό δρόμο
Τα μηχανικά μέρη είναι το βασικό πεδίο στο οποίο φαίνεται η συγγένεια με το Groupe PSA. Μέσα σε μια αποκλειστικά προσθιοκίνητη γκάμα με επιλογές βενζίνης, πετρελαίου και υγραερίου, την αρχή θα κάνει ένας 1.200άρης ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης που σύμφωνα με την Opel αποδίδει 81 ίππους. Η τούρμπο και με άμεσο ψεκασμό έκδοσή του θα αποδίδει 110 ή 130 ίππους, ολοκληρώνοντας τη βενζινοκίνητη γκάμα. Την πετρελαιοκίνητη πάλι θα την απαρτίζει ένας 1.600άρης ντίζελ σε εκδόσεις με 99 ή 120 ίππους.

Δεν υπάρχουν ακόμα επίσημες πληροφορίες για τις επιδόσεις, την κατανάλωση ή τις εκπομπές ρύπων, όμως ξέρουμε ότι η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson στο εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω σύστημα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.6 CDTi

Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι προς το παρόν άγνωστη, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες του DRIVE, στο Crossland X δε θα δούμε το σύστημα Grip Control που υπάρχει στο Peugeot 2008. Πρόκειται για να λειτουργία του ελέγχου της πρόσφυσης που εξασφαλίζει λίγη παραπάνω δυνατότητα κίνησης σε ολισθηρά εδάφη, χωρίς βέβαια να υποκαθιστά ένα σύστημα τετρακίνησης.

Το Crossland θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό στην επερχόμενη έκθεση της Γενεύης και για την ελληνική αγορά η τιμή του θα ξεκινάει λίγο πάνω από τα € 18.000. Οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα λάβουν χώρα τον Ιούνιο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube