Οδηγούμε το νέο Nissan Micra

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra

Δοκιμάζουμε το εντελώς καινούργιο, πιο δυναμικό και ασύγκριτα πιο ενδιαφέρον μικρό μοντέλο της Nissan.

To Micra ήταν ανέκαθεν τόσο συνυφασμένο με την επιτυχία της Nissan, που το όνομα “Micra” ήταν πιο γνωστό στο κοινό από το “Nissan”.

Τα πράγματα όμως δεν ήταν τόσο ευνοϊκά για το Micra τον τελευταίο καιρό. Πρώτον, διότι λόγω του Qashqai δεν είναι πλέον τόσο σημαντικό στην γκάμα της Nissan. Και δεύτερον, διότι η απερχόμενη γενιά του Micra, φτιαγμένη για την παγκόσμια αγορά και όχι πρωτίστως για την ευρωπαϊκή, απείχε πολύ από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Θα λέγαμε ότι υστερούσε ακόμη και σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο Micra.

Τώρα όμως έρχεται ένα νέο Micra, για το οποίο η Nissan κάνει μεγαλόστομες δηλώσεις: ότι δεν ήθελε απλά να το κάνει ξανά ανταγωνιστικό με τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας, αλλά να το κάνει το καλύτερο σουπερμίνι της αγοράς. Καλύτερο από το Ford Fiesta. Καλύτερο από το Volkswagen Polo. Που σημαίνει καλύτερο και από όλα τα άλλα. Πολύ φιλόδοξος στόχος.

Για να τον πετύχει, περιέργως η Nissan δεν άλλαξε την πλατφόρμα του μοντέλου. Η Renault-Nissan εξελίσσει μια νέα πλατφόρμα για σουπερμίνι, αλλά αν βάσιζε το Micra σε αυτήν, τότε θα καθυστερούσε η επόμενη γενιά του Renault Clio. Έτσι, το νέο Micra βασίζεται σε μια πολύ βελτιωμένη έκδοση της υπάρχουσας πλατφόρμας “V”. Αν αυτό σας ανησυχεί, δεν πρέπει. Πάνω σ’ αυτήν βασίζεται ήδη ένα αξιοπρεπές μοντέλο, το Nissan Note. Το πρόβλημα με το απερχόμενο Micra ήταν στην εκτέλεση, όχι στα βασικά του υλικά.

Όπως και να ’χει, η Nissan πήρε τα μέτρα της κι έκανε σοβαρή δουλειά. Η ανάρτηση του νέου Micra είναι καινούργια, εμπρός και πίσω, και το αμάξωμά του δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το προηγούμενο. Το αυτοκίνητο πλέον θα έχει ευρωπαϊκές προδιαγραφές και θα παράγεται στην Ευρώπη –σε εργοστάσιο της Renault, στη Γαλλία– και όχι πια στην Ταϊλάνδη και την Ινδία.

Οδηγήσαμε για λίγο το 1.5 ντίζελ των 90 ίππων και πολύ περισσότερο το βενζινοκίνητο 0.9 τούρμπο με την ίδια ιπποδύναμη. Και τα δύο ήταν μοντέλα προπαραγωγής, αλλά πάρα πολύ κοντά στα τελικά. Οι τιμές θα ανακοινωθούν στην αρχή της νέας χρονιάς και θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικές με αυτές των Fiesta και Polo, πριν το νέο Micra αρχίσει να πωλείται στις ευρωπαϊκές αγορές νωρίς την άνοιξη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Nissan Micra στο μικροσκόποιο του DRIVE

Πώς είναι στην οδήγηση;
Μέσα
, το νέο Micra είναι έτη φωτός μπροστά από το απερχόμενο. Όλες οι εκδόσεις έχουν διχρωμία στο εσωτερικό τους. Οι πιο πλούσιες –όπως αυτές που δοκιμάσαμε– έχουν επενδύσεις από τεχνητό δέρμα και η γενική εντύπωση είναι εξίσου καλή με αυτή στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Πάντως όλα τα Micra θα έχουν μαλακά πλαστικά στα κρίσιμα σημεία και πολλά στοιχεία του εξοπλισμού θα είναι στάνταρ.

Από την άλλη, η Nissan έχει κάνει οικονομίες σε άλλα σημεία, αλλά το παρουσιάζει ως πλεονέκτημα. Εκεί που το Polo έχει επίπεδα πλαϊνά στο πορτμπαγκάζ που ανεβάζουν την αίσθηση ποιότητας, το Micra έχει αδρές επενδύσεις που ακολουθούν τη μορφή των θόλων των τροχών. Τα κορδόνια της εταζέρας πιάνουν με θηλιά αντί με πλαστικό κλιπ, και η εταζέρα απλά ακουμπάει στη βάση της αντί να θηλυκώνει σταθερά. Όμως η Nissan λέει ότι έτσι το πορτμπαγκάζ κερδίζει σε χωρητικότητα και η εταζέρα αφαιρείται και ξανατοποθετείται πιο εύκολα. Δεκτό. Πάντως οι πίσω επιβάτες πρέπει να ανοίγουν τα παράθυρα με μανιβέλα.

Μπροστά όμως, το Micra είναι σπουδαίο. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, τα πεντάλ έχουν τις τέλειες αποστάσεις, η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται με περιστροφικό χειριστήριο αντί σκαλωτά, και υπάρχει ένα σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής που είναι σίγουρα πιο εύκολο στο χειρισμό από εκείνο της Ford, αν όχι και της VW.

O λόγος που αναφέρουμε συνεχώς τα Fiesta και Polo είναι διότι η Nissan, και όχι μόνο εμείς, θεωρεί τα μοντέλα αυτά ως τα σημεία αναφοράς για την κατηγορία – σε δυναμική συμπεριφορά και σε όλα τα άλλα. Γενικά, το VW είναι ένα από τα πιο άνετα στο δρόμο σουπερμίνι και το Ford έχει το καλύτερο κράτημα. Η Nissan σημάδεψε κάπου ανάμεσα στα δύο, και πέτυχε διάνα. Η ανάρτηση είναι άνετη, ακόμα και με 17άρες ζάντες και λάστιχα με 45άρι προφίλ, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή απόκριση, αν και ελαφρύ.

Ας μιλήσουμε και λίγο επιστημονικά. Όλα τα Micra έχουν στάνταρ συστήματα Chassis Control και Active Ride Control. To δεύτερο τσιμπάει ελαφρά τα φρένα –συνήθως πίσω– αφού έχεις περάσει πάνω από ανωμαλία του δρόμου, για να μην αφήσει το αμάξωμα να αναπηδήσει απότομα. Το Active Trace Control δουλεύει στις στροφές, πάνω από τα 0,4g. Κι αυτό ενεργοποιεί τα φρένα, πολύ ελαφρά –με πίεση 3-4 bar αντί για τα 120 bar ενός φρεναρίσματος ανάγκης– για να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά που έχεις επιλέξει.

Το σύστημα λειτουργεί μέσα στο περιθώριο της πρόσφυσης, πολύ πριν επέμβει το ESC, οπότε δεν χρειάζεται να οδηγείς σαν τρελός για να δουλέψει. Απλά διατηρεί μια αίσθηση ευελιξίας και ασφάλειας. Όσο για το σύστημα ελέγχου ευστάθειας επεμβαίνει τόσο διακριτικά, που πραγματικά δεν το νιώθεις και πρέπει να κάνεις δοκιμές με το ESC on και off για να το καταλάβεις. Ακόμη κι αν το απενεργοποιήσεις, πάντως, το Micra έχει στηθεί έτσι ώστε να είναι ευέλικτο και ταυτόχρονα να εμπνέει εμπιστοσύνη. Κατά τη γνώμη μας, το Fiesta εξακολουθεί να είναι το πιο ευχάριστο σουπερμίνι στην οδήγηση, όμως το Micra είναι πιθανότατα δεύτερο, πολύ κοντά του, ενώ προσφέρει και καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Τόσο καλό είναι αυτό το αυτοκίνητο.

Ο 3κύλινδρος 0.9 τούρμπο βενζίνης, ο γνωστός της Renault-Nissan, δουλεύει ομαλά, αλλά δεν έχει καθόλου δύναμη πριν τις 2.000 rpm και όχι πολλή για μερικές εκατοντάδες στροφές παραπάνω. Τραβάει όμως ικανοποιητικά στη συνέχεια, με ευχάριστο ήχο, και συνδυάζεται με ένα πολύ εύχρηστο κιβώτιο 5 σχέσεων. Σε δύο μέρες οδήγησης δεν είδαμε λιγότερο από 7 lt/100km μέση κατανάλωση, αλλά μπορείτε να θεωρήσετε αυτή την τιμή ως το ανώτατο όριο.

Οδηγήσαμε το 4κύλινδρο ντίζελ Micra 1.5 dCi για πολύ λιγότερο. Έχει δύναμη χαμηλά, αλλά τα 80 παραπάνω κιλά που κουβαλάει στομώνουν τη δυναμική συμπεριφορά του. Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιθανώς προτιμότερη.

Ως έξτρα προσφέρεται ένα νέο ηχοσύστημα Bose του οποίου η τιμή δεν είναι απαγορευτική. Περιλαμβάνει ηχείο στο προσκέφαλο και δεν έχω ακούσει καλύτερη απόδοση σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Να το αγοράσω;
Για κάμποσο καιρό, το Micra ήταν ένα μοντέλο που απλά το αγνοούσες σε αυτή την κατηγορία – ένα αυτοκίνητο των δύο αστεριών στα πέντε. Και η Nissan Ευρώπης το ήξερε. Το νέο Micra έχει κάνει άλμα προς τα επάνω, σε σημείο που να είμαστε βέβαιοι ότι έχει φτάσει στο επίπεδο των κορυφαίων σουπερμίνι. Αν η τιμή του είναι ανταγωνιστική, μπορεί να είναι ακόμα και το απολύτως καλύτερο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το προηγούμενο Nissan Micra 1.2 facelift

Τι λέει το AUTOCAR
Καμία απολύτως σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Το νέο Micra συναγωνίζεται στα ίσια τα κορυφαία σουπερμίνι.
Τιμή €13.000 (κατ’ εκτίμηση, για το 0.9)
Τεχνολογία 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 90 PS/5.500 rpm, 14,4 kgm/2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 99 g/km*
Διαστάσεις 3.995 x 1.742 x 1.452 mm
Μεταξονιο 2.525 mm
Βάρος 1.001 kg
Τιμές κατασκευαστή. *Κατ’ εκτίμηση

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube