Nissan Note 1.5 dCi 90 PS

Nissan Note 1.5 dCi 90 PS

Στο πακέτο κορυφαίας ευρυχωρίας και πρακτικότητας του νέου Note, έρχεται να προστεθεί και η ροπή με την οικονομία του 1.500άρη dCi

Δεν είναι πολλά τα μικρά αυτοκίνητα που μπορούν να καλύψουν με την ευρυχωρία τους μια οικογένεια. Στη νέα του γενιά, το Nissan Note είναι σαφώς ένα από αυτά.

Το έδειξε εξάλλου και στη δοκιμή της βενζινοκίνητης 1.2 έκδοσής του. Για το συγκεκριμένο Note, το νέο βρίσκεται κάτω από το καπό.

Απλά και αποτελεσματικά
Η Nissan έμεινε μακριά από όποια σοφιστικέ λύση υβριδικού τύπου όπως κάνει ο ανταγωνισμός -λέγε με Honda Jazz Hybrid. Η προσπάθειά του Note για μέγιστη οικονομία εκφράζεται με τη βοήθεια του γνωστού και πολλάκις δοκιμασμένου 1.500άρη dCi της μαμάς Renault. Η συγκεκριμένη είναι η έκδοση που αποδίδει 90 ίππους και 20,4 kgm ροπής, η οποία συνεργάζεται με ένα 5άρι κιβώτιο που έχει την απλωμένη κλιμάκωση που περιμένεις και λεβιέ με ακριβές κούμπωμα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα σβέλτο αυτοκίνητο, με 0-100 km/h σε 11,2” και 80-110 km/h σε 6,3”, 7,9” και 13,1” με 3η, 4η και 5η αντίστοιχα.

Ομολογουμένως η καλύτερή του είναι όταν λειτουργεί μεταξύ 1.500 και 3.000 rpm, όμως το σημαντικότερο είναι ότι δεν χλωμιάζει όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Εκεί είναι και η πιο ουσιαστική διαφορά του σε σχέση με το βενζινοκίνητο 1.200άρι.

Εξαιρετική είναι η επίδοσή του στο φρενάρισμα, με ακινητοποίηση από τα 100 km/h σε μόλις 38,2 m. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής πάντως το πεντάλ ήθελε δυνατό πάτημα και δεν ευνοούσε πολύ το προοδευτικό φρενάρισμα.

Με δεδομένη την εξαιρετική εικόνα του Note 1.2 σε ό,τι είχε να κάνει με τη ρύθμιση της ανάρτησης και το κράτημα, περιμέναμε πολλά από το dCi. Εξακολουθεί λοιπόν να είναι ευέλικτο στην πόλη, ενώ παράλληλα δεν γέρνει πολύ και πατά σταθερά στο δρόμο, έχοντας ισορροπημένο κράτημα. Δεν δείχνει βαρύ στο εμπρός μέρος και το πίσω δεν ανοίγει την τροχιά του εάν δεν το εκβιάσεις να κάνει κάτι τέτοιο.

Αυτό που ξενίζει είναι η σημαντικά πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με το 1.2, κάτι που του κόβει πόντους από τη ραφιναρισμένη κύλιση και την άνεση.

Οικογενειακό μικρό
Στην καμπίνα του Note δεν έχει νόημα να σταθείς στα σκληρά πλαστικά με την όχι κορυφαία υφή ή τη θέση οδήγησης που είναι ψηλή και με όχι κορυφαία στήριξη του σώματος. Είναι καλύτερο να σταθείς στην εξαιρετική πρακτικότητα και λειτουργικότητα, την πολύ καλή ορατότητα και τη φωτεινή αίσθηση, καθώς και τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους.

Η εργονομία δεν είναι πρόβλημα και μετά από μια σύντομη περίοδο προσαρμογής θα αισθανθείς πολύ άνετα.

Πάνω απ’ όλα όμως για να εκτιμήσεις το Note θα πρέπει να σταθείς στους χώρους στο πίσω κάθισμα που σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό. Ειδικά εκείνος για τα γόνατα είναι τεράστιος, ακόμα κι εάν το αυτοκίνητο δεν διαθέτει το συρόμενο πίσω κάθισμα του πακέτου Family που χρεώνεται 400 ευρώ.

Με τη βοήθεια και του επίπεδου πατώματος στο πίσω μέρος της καμπίνας, μπορούν να χωρέσουν μέχρι και τρεις πίσω με λίγη καλή θέληση. Ακόμα και χωρίς το συρόμενο κάθισμα πάντως (που σημαίνει μέχρι 381 λίτρα), το πορτμπαγκάζ χωράει 295 lt, τα οποία είναι άκρως ικανοποιητικά για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Επιπλέον, φορτώνονται από μια μεγάλη πόρτα και πολύ χαμηλό κατώφλι.

Καλό βαθμό παίρνει και στην ηχομόνωση, με τον κινητήρα να μην ακούγεται πολύ σε καμία περίπτωση.

Υψηλή τιμή, χαμηλή κατανάλωση
Ακόμα και η βασική έκδοση Energy των 15.810 ευρώ δεν είναι φτηνή. Δεν έχει όμως και πλούσιο εξοπλισμό, κάτι που σημαίνει ότι η έκδοση Acenta Pack των 16.510 ευρώ έχει πολύ καλύτερο εξοπλισμό (προβολείς ομίχλης, αισθητήρες βροχής και φώτων και αυτόματο κλιματισμό πέρα από το πακέτο των έξι αερόσακων και του ESP) άρα και περισσότερο νόημα.

Για όποιον θέλει σύστημα πλοήγησης, οθόνη αφής και σύστημα περιμετρικής θέασης (Around View Monitor) με τέσσερις κάμερες, η λύση ονομάζεται έκδοση Techna και το αντίτιμο είναι 18.610 ευρώ.

Αυτό που ισχύει για κάθε ντίζελ Note και είναι και το δεύτερο πιο ισχυρό του σημείο μετά τους χώρους, είναι η μέση κατανάλωση των 5,5 lt/100 km και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η κατανάλωση μάλιστα, μπορεί να πέσει εύκολα και κάτω από τα 5 lt εάν το προσέξεις, ενώ τα 561 ευρώ για το service της πρώτης 3ετίας δεν είναι λίγα, αλλά παραμένουν στο πλαίσιο της λογικής.

Τι λέει το DRIVE
Εάν θέλεις ένα μικρό αυτοκίνητο που να χωράει την οικογένεια και να καίει ελάχιστα, αυτό το Note είναι για σένα.
Τιμή από € 15.810 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 2v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 90 PS/4.000 rpm, 20,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,5”
0-80 km/h 7,4”
0-100 km/h 11,2”
0-120 km/h 16,8”
0-140 km/h 25,5”
0-400 m 17,7”
0-1.000 m 33,3”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 6,3”
80-110 km/h (4η) 7,9”
80-110 km/h (5η) 13,1”
110-140 km/h (5η) 18,7”
100-0 km/h σε 38,2 m
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 gr/km
Διαστάσεις 4.100 x 1.695 x 1.530
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube