Οδηγούμε το νέο Citroën C3 1.2 PureTech 110

Οδηγούμε το νέο Citroën C3 1.2 PureTech 110

Αν το C4 Cactus ήταν η εισαγωγή στην αναγέννηση της Citroën μέσα από μια νέα σχεδιαστική και μινιμαλιστική φιλοσοφία, το νέο C3 είναι το επόμενο –σημαντικό – κεφάλαιο

Το νέο C3 ακολουθεί κατά πόδας τη σχεδιαστική γλώσσα του C4 Cactus που μοιάζει με κάψουλα. Μια πιο αστική κάψουλα αυτή τη φορά, αλλά με τα χαρακτηριστικά Airbumps στο πλάι.

Η ίδια λογική κυριαρχεί και στο καθαρό, απέριττο εσωτερικό με την κεντρική οθόνη αφής και το λιτό αλλά πολύ προχωρημένο σχεδιασμό, όπου δίνεται τεράστια έμφαση στη συνδεσιμότητα. Από τη μία λοιπόν η Citroën με το νέο C3 συνεχίζει στο διαφορετικό σχεδιαστικό δρόμο της ή μάλλον προσπαθεί να επιστρέψει στις παραδοσιακές αξίες της μάρκας με την πρωτότυπη σκέψη και τα αυτοκίνητα που αναγνωρίζονται από μακριά ως Citroën. Από την άλλη, το νέο C3 προορίζεται να προσφέρει κάτι που σπάνια το βρίσκεις στην κατηγορία των σούπερμινι και –παρά τις προσπάθειες του μάρκετινγκ– εξακολουθεί να παραμένει ένα πολύ ισχυρό ζητούμενο: Να είναι το πιο άνετο στην κατηγορία του.

Το νέο C3 έχει μακρύτερο κατά 7,5 cm μεταξόνιο από το απερχόμενο. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι και αυτό βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα PF1. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στο  κόντεμα των προβόλων εμπρός και πίσω. Οι μεγαλύτεροι τροχοί και τα πλαστικά καλύμματα στα φτερά δίνουν στο νέο C3 μια νότα από crossover, παρά το γεγονός ότι το νέο μοντέλο είναι πιο φαρδύ και πιο χαμηλό από το υπάρχον C3. Το βάρος του πάντως παραμένει το ίδιο. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η διχρωμία που τονίζει την «πλευστή» οροφή, η οποία χωρίζεται από το υπόλοιπο αμάξωμα με μαύρες κολόνες. Το πανοραμικό παρμπρίζ ωστόσο δεν είναι διαθέσιμο πλέον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Citroën C3 WRC Concept [video]

Το νέο C3 θα διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης, αμφότερους 3κύλινδρους, ένας 1.0 με 68 PS και ένας 1.2 με και απόδοση 82 PS ως ατμοσφαιρικός και 110 PS με τούρμπο. Προς το παρόν διατίθεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, αλλά αργότερα θα τοποθετηθεί και ένα 6άρι αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Ο 1.6 ντίζελ BlueHDi φυσικά θα εξακολουθήσει να υπάρχει με απόδοση 75 και 100 PS.

Στην παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το C3 με τον 1.2 PureTech στη δυνατή εκδοχή του, των 110 PS και στην πιο πλούσια έκδοση Flair -η βασική θα ονομάζεται Touch και η μεσαία Feel. Το συγκεκριμένο είχε επιπλέον και το πακέτο εσωτερικού Urban Red, με μια κόκκινη λωρίδα να περιβάλλει το μεγάλο επίπεδο ταμπλό και κόκκινες ραφές που διακοσμούν τα πιο μαλακά πλαστικά.

Αυτές οι ευθείες κόκκινες γραμμές που στρογγυλεύουν και περιβάλλουν το ταμπλό, αντανακλούν σε όλη τη σχεδίαση του νέου C3, τόσο στο εσωτερικό – στις πόρτες και τους αεραγωγούς – όσο και έξω: Στα Airbumps, γύρω από τους προβολείς ομίχλης και στο κέντρο των πίσω φαναριών. Ακόμα και στην οροφή υπάρχει μια ορθογώνια αποτύπωση, εκτός κι αν το C3 εξοπλίζεται με πανοραμική ηλιοροφή.

Η θέση οδήγησης είναι αξιοπρόσεκτα ψηλή, θυμίζοντας και πάλι crossover, αλλά εμπρός σου δεν έχεις τον ψηφιακό πίνακα του C4 Cactus, αλλά ένα συμβατικό και αρκετά ευανάγνωστο. Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο και καθ’ ύψος και μέσα-έξω. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής από την οποία χειρίζεσαι το ηχοσύστημα (περιλαμβανομένου και DAB), το σύστημα πλοήγησης και το σύστημα Mirror για τα smarthphones (Mirror Link και Apple Car Play και από το επόμενο έτος Android Auto), αλλά και τον κλιματισμό. Πάντως αυτός ο τελευταίος θα ήταν καλύτερο να είχε συμβατικά κουμπιά.

Επίσης υπάρχει φωτογραφική μηχανή, ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέφτη, η οποία μπορεί να συνδεθεί, μέσω εφαρμογής, στο τηλέφωνό σου και σου επιτρέπει να ανεβάζεις φωτογραφίες και video στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχει όμως και πιο πρακτική εφαρμογή. Μπορεί να τραβάει video του εξωτερικού χώρου, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαιτέρως χρήσιμο σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα. Οι πίσω επιβάτες κάθονται αρκετά ψηλά κι έχουν έτσι σχετικά καλή ορατότητα. Το κυριότερο όμως είναι πως, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο, έχουν και άφθονο χώρο για τα πόδια τους, δεδομένων των  μικρών εξωτερικών διαστάσεων του C3.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 300 λίτρα, η οποία μεγαλώνει όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται. Τα οποία όμως δεν έχουν ούτε ρυθμιζόμενη πλάτη ούτε μπορούν να μετακινηθούν εμπρός πίσω. Υπάρχουν άφθονοι αποθηκευτικοί με μερικές πολύ πρακτικές λύσεις, όπως οι θήκες στις πόρτες που έχουν ημιδιαφανή πλαστικά, έτσι ώστε να βλέπεις τι είναι μέσα. Παρεμπιπτόντως οι λαβές στις πόρτες εξακολουθούν να μοιάζουν με αυτές μιας δερμάτινης βαλίτσας, όπως και στο Cactus.

Οι πάνω επιφάνειες των θυρών είναι ίδιες με αυτές του εξωτερικού αμαξώματος και το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό. Παρόλα αυτά η καμπίνα έχει αρκετά καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα για να αντεπεξέλθει στις προσδοκίες της Citroën να κατασκευάσει ένα «αταξικό» μικρό, αξιόπιστο και μοντέρνο αυτοκίνητο. Επιδιώκει με άλλα λόγια να αποσπαστεί από τη χορεία των φτηνών μικρομεσαίων, όπως το Suzuki Swift, το Opel Corsa, το Ford Fiesta, VW Polo και να προσεγγίσει περισσότερο τα πιο ακριβά και εικονικά MINI hatchback και Audi A1, χωρίς βέβαια να ξεφύγει στην τιμή.

Έχουμε οδηγήσει τον 1.2 PureTech με τους 110 PS και σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου PSA (Peugeot 208, Citroën C4 Cactus) και τον έχουμε αξιολογήσει θετικά. Στο νέο C3 ταιριάζει γάντι. Είναι ομαλός, έχει δύναμη, με ελάχιστη υστέρηση χαμηλά, αλλά έναν βαθύ, ευχάριστο ήχο. Η υψηλή ροπή των 20,9 kgm από τις 1.500 rpm έχει επιτρέψει μια αρκετά «χαλαρή» διάταξη στο χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, ειδικά στην τελευταία σχέση. Ο λεβιές ταχυτήτων δεν ενθουσιάζει, αλλά και δεν προβληματίζει με την αίσθησή του. Η Citroën δίνει τελική ταχύτητα 188 km/h και 0-100 km/h σε 10,9”.

Τι γίνεται όμως με την άνεση, στην οποία τόσο βάρος έχει δώσει η γαλλική εταιρεία; Τα καθίσματα κατ’ αρχάς είναι μαλακά και στηρίζουν σωστά το σώμα. Ο θόρυβος, τόσο αυτός της κύλισης όσο και ο αεροδυναμικός, κυμαίνεται σε πολύ χαμηλό, για την κατηγορία, επίπεδο και η ανάρτηση αποδεικνύεται όντως πολύ άνετη και ενδοτική. Το καλύτερο όμως είναι πως αυτή η ενδοτικότητα δεν συνδυάζεται με μεγάλη κλίση του αμαξώματος. Το αντίθετο. Το C3 γέρνει αναλογικά πολύ λίγο και έχει απρόσμενα άμεση απόκριση στις εντολές που λαμβάνει από την ηλεκτρική κρεμαγέρα. Που και αυτή με τη σειρά της μας φάνηκε πως έχει σωστό βάρος και αρκετά καλή πληροφόρηση. Συνολικά λοιπόν έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, αρκούντως δυνατό και τελικά ευχάριστο στην οδήγηση. Ο κινητήρας είναι αλήθεια πως πρέπει να πιεστεί αρκετά για να αποδώσει τα αναμενόμενα, αλλά τελικά κινεί σβέλτα το νέο C3 με μια μέση κατανάλωση ωστόσο, που πρέπει να περιμένετε να είναι αρκετά πάνω από την επίσημη μέση των 4,6 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η Citroën εξελίσσει την άνεσή μας

Συνολικά το νέο C3 είναι ένα σημαντικό βήμα εμπρός για τη Citroën. Κατ’ αρχάς όσον αφορά στη σχεδίαση και στο ίματζ. Το νέο C3 σχεδιαστικά είναι πολύ πιο προχωρημένο από οποιονδήποτε ανταγωνιστή. Το κυριότερο, καταργεί το διαχωρισμό των απλών με τα premium. Ταυτόχρονα είναι μακράν τον πιο άνετο στην κατηγορία. Δεν έχουμε ακόμα τιμή από την ελληνική αντιπροσωπεία, αλλά είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως θα έχει λογική τιμολόγηση, παρά το γεγονός ότι η Citroën έχει αποφασίσει να εγκαταλείψει την πολιτική των πολύ χαμηλών τιμών.

Τι λέει το AUTOCAR
Το νέο C3 έχουμε την πεποίθηση πως θα είναι για τη Citroën η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία των τελευταίων ετών. Διότι εκτός από την πολύ ιδιαίτερη εμφάνιση, την καλή γκάμα κινητήρων και τον πλούσιο εξοπλισμό, θα μπορέσει να σπάσει τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα απλά και τα premium σούπερμινι.
Τιμή Από € 12.350 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 3.996 x 1.749 x 1.474 mm
Βάρος 1.125 kg
Μετρήσεις Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube