Test drive: Citroën C3 BlueHDi 75

Test drive: Citroën C3 BlueHDi 75

Ο νέος βασικός πετρελαιοκινητήρας του C3 σημαίνει πολύ καλύτερες επιδόσεις, χωρίς παραχωρήσεις στην κατανάλωση.

Το C3 πλησιάζει στη δύση της καριέρας του. Ωστόσο, η εμπορικότητά του στη χώρα μας είναι αξιοσημείωτα διαχρονική και μέχρι τώρα στηρίχτηκε σε δύο πυλώνες.

Στη σχεδίαση, και το συνδυασμό της προσιτής τιμής με τον εξαιρετικά οικονομικό 1.400άρη HDi πετρελαιοκινητήρα. Ωστόσο, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης στο πεδίο των κινητήρων ο 1.4 HDi αντικαταστάθηκε από έναν πιο σύγχρονο 1.600άρη BlueHDi, που εστιάζει στην καθαρή λειτουργία και τη μέγιστη οικονομία. Είναι εξολοκλήρου αλουμινένιος, σύμφωνος με το πρωτόκολλο Euro6 και διαθέτει παγίδα για τα οξείδια του Αζώτου με AdBlue. Αποδίδει 75 ίππους στις 3.500 rpm και 23,8 kgm στις 1.750 rpm, γι’ αυτό και δίνει πιο ζωντανή αίσθηση από χαμηλά, σε σχέση με τον 1.4 με τους 68 ίππους και τα 16,3 kgm.

Μεγαλύτερου διαμετρήματος
Σε συνδυασμό μάλιστα με την ικανοποιητική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και τη γραμμική απόδοση, γράφει καλά νούμερα με τα κριτήρια των ντίζελ σουπερμίνι των 75 ίππων. Με 0-100 km/h σε 12,7” και 80-110 km/h με 4η σε 9,2, το C3 BlueHDi 75 παίζει στα ίσια με το 75άρι Polo 1.4 TDI και είναι σαφώς πιο σβέλτο από τα –ίδιας ισχύος- Hyundai i20 και Kia Rio. Το ταξίδι με 130 km/h είναι πλέον πολύ πιο άνετο, αν και για τέτοια χρήση η έκδοση των 100 ίππων έχει, προφανώς, περισσότερα να δώσει. Για τις αστικές διαδρομές πάντως δύσκολα θα ζητήσεις κάτι περισσότερο, ενώ παράλληλα απολαμβάνεις ελαφρύ τιμόνι κι ευκολία οδήγησης μαζί με πολύ αξιόλογη οικονομία καυσίμου.

Η μέση τιμή στη δοκιμή ήταν 5,3 lt/100 km, ενώ σε καθημερινές συνθήκες βλέπεις άνετα κάτω από 5. Στο μποτιλιάρισμα μάλιστα θα τα πήγαινε ακόμα καλύτερα εάν είχε και σύστημα stop/start, το οποίο είναι προνόμιο μόνο της ισχυρότερης έκδοσης. Ευτυχώς, η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας ισχύει και για τις δύο εκδόσεις. Το μοτέρ πάντως δε σκορτσάρει ποτέ και η ποιότητα λειτουργίας του ικανοποιεί απόλυτα, σε αντίθεση με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει μεγάλη διαδρομή και όχι ιδιαίτερα σαφές κούμπωμα.
Από την άλλη, η ανανέωση του 2013 βελτίωσε σημαντικά τη λειτουργία του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Χωρίς να έχει χαλάσει ο τρόπος που απορροφά τις ανωμαλίες της ασφάλτου, διατηρεί πλέον πολύ καλύτερα τον έλεγχο του αμαξώματος και εξασφαλίζει απόλυτα ισορροπημένη συμπεριφορά όταν πιέζεις. Τότε, το ελαφρύ τιμόνι δε μεταφέρει πολλή αίσθηση και η κλίση στις στροφές εξακολουθεί να είναι μεγάλη, αλλά οι διαδοχικές ανωμαλίες αντιμετωπίζονται σωστά και στο δυνατό φρενάρισμα το πίσω μέρος δεν ανασηκώνεται όσο παλιότερα. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι το λιγότερο ικανοποιητικά, με 100-0 km/h σε 40 m. Το πεντάλ είναι απότομο στην αρχή αλλά γραμμικό από εκεί και μετά, ενώ παρότι στους πίσω τροχούς υπάρχουν ταμπούρα η κόπωση αργεί να έρθει.

Έχει ψυχολογία
Στην καμπίνα το C3 παραμένει όπως το ξέραμε. Καλοσχεδιασμένο, φωτεινό, με διάκοσμο που σε κερδίζει και υλικά αποδεκτής ποιότητας για την κατηγορία. Η συναρμογή είναι στο μέσο όρο αλλά τριγμούς δε θα ακούσεις, ενώ η θέση οδήγησης είναι καλή, με όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος δεν είναι μεγάλος, παίρνεις όμως για αντάλλαγμα ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 300 λίτρων. Στις εκδόσεις Attraction iStreet και Eco Chic iStreet μάλιστα, η 7ιντση οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων SMEG αναβαθμίζει ακόμα πιο πολύ τη συνολική αίσθηση, χωρίς να ζημιώνει την εργονομία.

Η πιο συμφέρουσα έκδοση είναι η Attraction iStreet που έχει παραπάνω από ικανοποιητικό βασικό εξοπλισμό και τιμή 13.450 ευρώ. Η φτηνότερη έκδοση είναι η Trend, με € 12.350, κάτι που σημαίνει ότι ο εξαιρετικά οικονομικός κινητήρας του βασικού ντίζελ C3 εξακολουθεί να συμπληρώνεται από ανάλογα ενδιαφέρουσα τιμή. Γι’ αυτό και τελικά αποφεύγει με επιτυχία τον ψυχολογικό σκόπελο του 1,6 λίτρου, αφού η μικρή αύξηση στα πάγια ισορροπείται σωστά από τη βελτίωση των επιδόσεων, ενώ υπάρχει η 5ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη αλλά κι ένας χρόνος δωρεάν ασφάλισης, ως μέρος του προγράμματος MakeMyDay.

Τι λέει το DRIVE
Μη στέκεστε στην αύξηση του κυβισμού. Το βασικό ντίζελ C3 εξακολουθεί να εκπληρώνει στο έπακρο την αποστολή του ως ένα προσιτό σουπερμίνι με κορυφαία οικονομία καυσίμου.
Τιμή από € 12.350 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo, 75 PS/3.500 rpm, 23,8 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7”
0-400 m 18,5”@118,2 km/h
0.1000 m 34,6”@146,5 km/h
50-80 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (3η) 7,5”
80-110 km/h (4η) 9,2”
80-110 km/h (5η) 12,0”
110-140 km/h (5η) 16,8”
Φρένα 100-0 km/h 40 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 90 gr/km
Διαστάσεις 3.941 x 1.728 x 1.524 mm
Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube