Οδηγούμε το νέο Citroën C3

Οδηγούμε το νέο Citroën C3

Το νέο Citroën C3 φέρνει στοιχεία από τα premium μοντέλα στα mainstream σουπερμίνι, και τα συνδυάζει με αυξημένους χώρους και νέες τεχνολογίες.

Το Citroen C3 ανέκαθεν ήταν ξεχωριστό σχεδιαστικά, όμως στη νέα, 3η γενιά του η γαλλική φίρμα επέλεξε να πάει ακόμα ένα βήμα παραπέρα.

Η σχεδιαστική γλώσσα του C4 Cactus μεταφέρθηκε και στο C3. Στο εμπρός μέρος τα δύο διαφορετικά επίπεδα φωτιστικών σωμάτων, με τα φώτα ημέρας επάνω και τα πορείας χαμηλότερα, είναι μια λογική που στο εξής θα ακολουθείται από κάθε μοντέλο της Citroen. Τα άβαφα πλαστικά μέρη στους προφυλακτήρες και τους θόλους, σε συνδυασμό με το ψηλό εμπρός μέρος, παραπέμπουν απευθείας σε crossover. Και πίσω, τα φώτα δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους.

Σημαντικό στοιχείο του νέου C3 είναι η δυνατότητα διαμόρφωσης της εμφάνισής του έτσι ώστε να ταιριάζει απολύτως στο προσωπικό γούστο του ιδιοκτήτη. Τα εννέα χρώματα του αμαξώματος μπορούν να συνδυαστούν με άλλα τρία διαφορετικά για την οροφή (λευκό, μαύρο, κόκκινο), οπότε προκύπτουν 36 διαφορετικοί συνδυασμοί. Επιπλέον, μια σειρά από έξι Airbumps, αυτοί οι αεροθάλαμοι με επένδυση πολυουρεθάνης που γνωρίσαμε στο C4 Cactus, τοποθετείται στις πόρτες των πιο πλούσιων εκδόσεων του C3.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100

Πολλά στοιχεία από το C4 Cactus έχουν μεταφερθεί και στην καμπίνα του C3, όπως οι επενδύσεις στις πόρτες, με το σκληρό αλλά ποιοτικό υλικό και τις εύκαμπτες χειρολαβές που παραπέμπουν σε χερούλια βαλίτσας, η κεντρικά τοποθετημένη, «αιωρούμενη» οθόνη αφής, τα καθίσματα-πολυθρόνες και οι ως επί το πλείστον ευθείες γραμμές του λιτού ταμπλό. Η συνολική εικόνα πάντως δείχνει αρκετά διαφορετική, πιο νεανική, και η συναρμογή είναι πολύ βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο. Η κεντρική επιφάνεια του ταμπλό μπορεί κι αυτή να αποκτήσει διαφορετική εμφάνιση και υφή, ανάλογα με το γούστο του ιδιοκτήτη.



Σε σχέση με το προηγούμενο C3, το μεταξόνιο του καινούργιου έχει αυξηθεί κατά 7,5 πόντους, αγγίζοντας τα 2,54 m. Από αυτούς οι 5,5 έχουν προστεθεί στο συνολικό μήκος, το οποίο διατηρείται οριακά κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Ο χώρος αποσκευών δεν έχει αλλάξει, με τα 300 lt του να τον τοποθετούν πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Όμως οι πίσω επιβάτες έχουν 22 mm παραπάνω μήκος για τα πόδια τους και πλέον ένας ενήλικας μπορεί να καθίσει πιο εύκολα πίσω από έναν ψηλό οδηγό. Μάλιστα στη δεξιά πλευρά τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα, αφού η κοίλη σχεδίαση του ταμπλό εμπρός από τον συνοδηγό επιτρέπει στο κάθισμά του να τραβηχτεί αρκετά μπροστά. Το δε ύψος είναι αρκετό για να μεταφέρεται ακόμα και άτομο με ύψος πάνω από 1,90 m.

Η θέση οδήγησης του C3 είναι τοποθετημένη σχετικά ψηλά, χωρίς όμως να σε αναγκάζει να κάθεσαι σε όρθια στάση. Το τιμόνι ρυθμίζεται σε δύο κατευθύνσεις και ειδικά σε μήκος έχει εντυπωσιακά μεγάλο εύρος ρύθμισης. Τα νέα, μεγάλα πλήκτρα στο τιμόνι που πλαισιώνουν τις γνωστές ροδέλες είναι πολύ εύχρηστα, ενώ ο συμβατικός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης. Όσοι δεν αρέσκονται στον χειρισμό κάθε λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσα από την οθόνη αφής 7,0’’, θα χαρούν να μάθουν ότι το infotainment πλέον δέχεται και φωνητικές εντολές. Ακόμη, ενσωματώνει το νέο, 3D σύστημα πλοήγησης Connect Nav. Ψάχνοντας για εργονομικά φάουλ θα σημειώναμε τη θέση των πλήκτρων για τις λειτουργίες Sport και Ice στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο, αφού είναι δυσπρόσιτα, πίσω από τις ποτηροθήκες, ενώ καταργούν και μια θέση για μικροπράγματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Το C3 θα ξεκινήσει την καριέρα του στα τέλη Νοεμβρίου με την ατμοσφαιρική έκδοση PureTech 82, την τούρμπο άμεσου ψεκασμού PureTech 110 και τη ντίζελ BlueHDi σε εκδόσεις με 75 ή 100 PS. Θα ακολουθήσει στις αρχές του 2017 το αυτόματο PureTech 110 EAT6. Στην παρουσίαση του μοντέλου στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα δύο άκρα της γκάμας, το βασικό 82 και το κορυφαίο 110 ΕΑΤ6.

Αυτό που γίνεται αντιληπτό από την πρώτη βόλτα είναι ότι οι δηλώσεις της Citroen για κορυφαία άνεση επαληθεύονται. Η ανάρτηση αφήνει ελάχιστες από τις ανωμαλίες του δρόμου να φτάσουν στους επιβάτες, ακόμα και στις εκδόσεις με ζάντες 17’’. Με την επιφύλαξη της οδήγησης του C3 και στους ελληνικούς δρόμους, μπορούμε να πούμε ότι ίσως είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Εξίσου θετικές εντυπώσεις αφήνει και η ποιότητα κύλισης, με εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο θορύβου από τους τροχούς και την ανάρτηση.

Σε μεγάλη ταχύτητα, αυτή η άνεση δεν μεταφράζεται σε τάσεις πλεύσης, ωστόσο η πολύ χαλαρή επαναφορά της ανάρτησης ίσως ξενίσει όποιον οδηγό έχει συνηθίσει σε πιο άμεσες αντιδράσεις του πλαισίου. Τουλάχιστον το μπροστινό είναι άμεσο και ακριβές, και η ευχάριστη έκπληξη που σε περιμένει όταν το πιέσεις είναι ότι η κλίση παραμένει πολύ περιορισμένη. Το τιμόνι δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση αλλά πρόσφυση υπάρχει, τουλάχιστον στους ισπανικούς δρόμους, αρκετή για να κινηθείς γρήγορα χωρίς να ξυπνάς το ESP. Το οποίο πάντως όταν χρειαστεί επεμβαίνει διακριτικά, χωρίς να φρενάρει υπερβολικά κάποιον συγκεκριμένο τροχό, αλλά σαν ένα αόρατο χέρι που κρατάει ολόκληρο το αυτοκίνητο.



Ο βασικός 1.2 των 82 PS είναι πιο ζωηρός απ’ ό,τι αφήνουν να εννοηθεί οι προδιαγραφές του, με ικανοποιητική απόδοση από τις μεσαίες στροφές, όρεξη για στροφάρισμα και ευχάριστο ήχο. Συνδυάζεται με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που δεν εμπνέει για σκληρή χρήση αλλά ούτε προβληματίζει. Από την άλλη, ο υπερτροφοδοτούμενος ίδιου κυβισμού της έκδοσης PureTech 110 προσφέρει αρκετή παραπάνω δύναμη, την οποία εκμεταλλεύεται ιδανικά το κιβώτιο ΕΑΤ6 κατεβάζοντας πρόθυμα όταν χρειαστεί, όπως έχουμε διαπιστώσει άλλωστε και στο αντίστοιχο Peugeot 208. Στη χαλαρή μετακίνηση βρίσκεται στο στοιχείο του, πετυχαίνοντας ομαλές αλλαγές, ενώ για σπορ χρήση είναι καλύτερα να χρησιμοποιείς τη χειροκίνητη λειτουργία του, η οποία άλλωστε εκτελείται και σωστά: εμπρός κατεβάζει, πίσω ανεβάζει.

Η μέση κατανάλωση αυτών των εκδόσεων του C3 είναι επίσημα 4,6 lt/100 km, όμως προς τιμήν της η Citroen ανακοινώνει ότι σε πραγματικές συνθήκες θα κάψουν από 6,0 έως 6,8 lt/ 100 km, αναλόγως έκδοσης. Νούμερα που δεν πρέπει να απέχουν πολύ από την πραγματικότητα, αφού με την αρκετά πιεσμένη χρήση της παρουσίασης ο υπολογιστής ταξιδίου έδειχνε 7,5 για το ατμοσφαιρικό και 8,4 για το τούρμπο PureTech.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 ETG

Αναβαθμισμένη είναι η λίστα εξοπλισμού του νέου Citroen C3. Αναλόγως έκδοσης, διαθέτει μεταξύ άλλων συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και επίβλεψης τυφλού σημείου, infotainment με τεχνολογία Mirror Screen για μεταφορά των λειτουργιών του smartphone σε αυτό, 3D σύστημα πλοήγησης με ενημέρωση κίνησης TomTom Traffic κ.ά. Το πανοραμικό παρμπρίζ Zenith του απερχόμενου C3 καταργήθηκε, και στη θέση του προσφέρεται μια συμβατική πανοραμική ηλιοροφή.

Το πιο ενδιαφέρον γκάτζετ του C3, το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής, δεν είναι άλλο από τη Citroen ConnectedCam. Πρόκειται για μια κάμερα τοποθετημένη πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη, με ευρυγώνιο φακό 120 μοιρών που αποθηκεύει συνεχώς video υψηλής ανάλυσης από τα δρώμενα εμπρός από το αυτοκίνητο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αποτυπώσει με το πάτημα ενός πλήκτρου σε φωτογραφία ή βίντεο κάτι ενδιαφέρον που βλέπει μπροστά του, αλλά και να καταγράψει τι ακριβώς συνέβη σε ένα ατύχημα. Σε περίπτωση δυσάρεστου συμβάντος η κάμερα αποθηκεύει αυτόματα τα τελευταία 30’’ πριν το γεγονός και άλλα 60’’ μετά. Το θέμα είναι ότι ακόμα και η ενεργοποίηση του ESP θεωρείται «συμβάν», οπότε μετά από μια σβέλτη βόλτα θα βρεις στο κινητό σου πολλά βιντεάκια 1,5 λεπτού με τα χαΐρια σου, σταλμένα από τον Μεγάλο Αδελφό…

Με τον ακριβή τιμοκατάλογο του νέου Citroen C3 να μην έχει διαμορφωθεί ακόμα, το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι η τιμή εκκίνησης του 1.2 PureTech 82 θα είναι περίπου €12.900. Θα περιμένουμε τις υπόλοιπες τιμές και βέβαια τη δοκιμή στην Ελλάδα πριν αποφανθούμε, όμως προς το παρόν φαίνεται ότι η Citroen έχει κάθε λόγο να είναι περήφανη για το νέο C3.

Τι λέει το DRIVE
Ένα από τα πιο άνετα και πιο ξεχωριστά σουπερμίνι, είναι τόσο ευχάριστο στο μάτι και στη χρήση που είναι απόλυτα λογικό να αγαπηθεί και να πετύχει πολλά
Τιμή €12.900 (ενδεικτική)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, 82 PS/5.750 rpm, 12,0 kgm/2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,4”
Τελική ταχύτητα 177 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6-4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105-109 g/km
Διαστάσεις 3.996 x 1.745 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.055 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube