Δοκιμάζουμε τις νέες BMW X2 και iX2

Δοκιμάζουμε τις νέες BMW X2 και iX2

Ταξιδέψαμε στη Πορτογαλία για μια πρώτη επαφή με τη νέα γενιά της BMW X2 που διατηρεί το θερμικό παρελθόν της και εμπλουτίζει την γκάμα της X2 Series με την αμιγώς ηλεκτρική iX2.

Όπως και στην προηγούμενη γενιά, η νέα BMW X2 αντλεί πολλά μηχανικά μέρη και στοιχεία από την X1. Mόνο που αυτή τη φορά επιχείρησε να διαφοροποιηθεί περισσότερο και να τονίσει πιο έντονα τον σπορ χαρακτήρα της.

Το πρώτο που παρατηρείς αντικρύζοντάς την από κοντά είναι ότι μεγάλωσε αρκετά σε διαστάσεις. Kαι ότι η οροφή απέκτησε ακόμα πιο έντονη σιλουέτα κουπέ. Ωστόσο, το άλμα εξέλιξης της BMW X2 είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ όσο δηλώνει η εξωτερική εμφάνιση και η μακριά λίστα των τεχνολογιών που προστέθηκαν. Κι αυτό διότι η γκάμα της εμπλουτίζεται για πρώτη φορά με την αμιγώς ηλεκτρική iX2.

Διαθέσιμο ήδη για παραγγελία στη χώρα μας, το νέο βαυαρικό σπορ SUV έρχεται με μια ευρεία γκάμα συστημάτων κίνησης από την οποία το μόνο που λείπει είναι ένα plug-in hybrid. Από εκεί και πέρα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και μια έκδοση του «απαγορευμένου» πετρελαίου. Όλες τους συνδυασμένες με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη. Αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική iX2 xDrive30 που είναι άμεσα διαθέσιμη στη χώρα μας. Η γκάμα θα εμπλουτιστεί το καλοκαίρι με την προσιτή ηλεκτρική έκδοση, iX2 eDrive20 και μια ακόμα ντίζελ.

BMW X2 M35i

Προς το παρόν, οι επιλογές σε θερμικούς κινητήρες ξεκινούν με τη βασική X2 sDrive20i των 170 PS, την ντίζελ X2 sDrive18d των 150 PS και την εκρηκτική M35i xDrive. Η τελευταία βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας και εξοπλίζεται με δίλιτρο κινητήρα τούρμπο που αποδίδει 300 άλογα και 400 Nm.

Με μεγαλύτερες μεταλλικές επιφάνειες και πιο μυώδεις γραμμές, η νέα X2 τονίζει περισσότερο την έννοια του Sports Activity Coupe (SAC) -όπως χαρακτηρίζει η βαυαρική φίρμα τα κουπέ SUV της. Και διαφοροποιείται αυτή τη φορά εντονότερα από την Χ1, όπως σημειώσαμε και στην αρχή του κειμένου. Σε επίπεδο εμφάνισης, πλησιάζει περισσότερο την Χ4, ενώ από άποψη μεγέθους στέκεται ανάμεσα σε αυτή και στην Χ1, έχοντας μεγαλώσει αρκετά.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα Χ2 είναι μεγαλύτερη κατά 19,4 πόντους σε μήκος σε σχέση με την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554 mm, κατά 2,1 εκ. σε πλάτος (1.845 mm) και κατά 6,4 εκ. σε ύψος (1.590 mm). Μακρύτερο είναι και το μεταξόνιο που φθάνει τα 2.692 mm. Με σημαντικό όφελος όχι μόνο για τη χωροταξία της καμπίνας, συγκριτικά με την προηγούμενη, αλλά και για τις μεταφορικές ικανότητες: Το πορτμπαγκάζ παρέχει 560 lt στις θερμικές εκδόσεις και 525 lt στις ηλεκτρικές iX2. Χωρητικότητα που ξεπερνά ακόμα και αυτή της Χ1.

BMW iX2

Πέρα από τη βελτιωμένη ευρυχωρία για τους επιβάτες, την premium ατμόσφαιρα και την υψηλή ποιότητα των υλικών που περιμένεις από μια BMW, το εσωτερικό της νέας Χ2 είναι αρκετά οικείο σε σχεδίαση και εργονομία. Κεντρικό στοιχείο, η κυρτή οθόνη BMW Curved Display που φιλοξενεί την οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του infotainment. 

Πλαισιώνεται από ένα «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο όπου φιλοξενούνται οι διακόπτες για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και των προφίλ οδήγησης. Στο εμπρός τμήμα της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μια βάση για smartphone με έμμεσο φωτισμό και ασύρματη φόρτιση.

Νέας σχεδίασης είναι τα καθίσματα που πέρα της στάνταρ υφασμάτινης ταπετσαρίας προσφέρονται ακόμα στην διάτρητη έκδοση Veganza και στη δερμάτινη Vernasca. Προαιρετικά, δίνεται η δυνατότητα για πιο σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, λειτουργία μνήμης, οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ. Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας στα καθίσματα, σημειώνουμε ότι ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλέον και έναν αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα για επιπλέον προστασία οδηγού και συνοδηγού.

Στα αναβαθμισμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση που διαθέτει η νέα BMW X2 περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: Η τελευταία έκδοση του συστήματος προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, το Cruise Control με λειτουργία πέδησης, το Speed Limit Info και το Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα κυκλοφορίας. 

Ο βοηθός στάθμευσης Parking Assistant με Reversing Assist Camera και Reversing Assistant ανήκει επίσης στον βασικό εξοπλισμό. Στα διάφορα προαιρετικά πακέτα διατίθενται το Steering & Lane Control Assistant, το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το Active Navigation, το BMW Head-Up Display, κ.ά.

Όλα τα συστήματα μπορούν να αναβαθμιστούν μέσω της δυνατότητας απομακρυσμένης αναβάθμισης λογισμικού Remote Software Upgrade, η οποία επιτρέπει επίσης την προσθήκη νέων λειτουργιών.

BMW X2

Επιστρέφοντας στο εντυπωσιακό BMW Curved Display, αυτό συνδυάζεται με το ιντερφέις Operating System 9 της BMW, το iDrive-Quickselect και το BMW Intelligent Personal Assistant. Με τις λειτουργίες να ελέγχονται είτε μέσω της οθόνης αφής είτε με φωνητικές εντολές σε φυσική γλώσσα, με το σύστημα να ανταποκρίνεται στις εντολές πολύ καλύτερα και πιο γρήγορα από το παρελθόν.

Η πρώτη γνωριμία μας με τη νέα Χ2 έγινε επί πορτογαλικού εδάφους, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα δυο τετρακίνητα άκρα της γκάμας της: Τη θορυβώδη M35i xDrive και την ήσυχη, αμιγώς ηλεκτρική, iX2 xDrive30.

Αμφότερες βασίζονται στο εξελιγμένο πλαίσιο Compact SAC της φίρμας, με τη δομή του αμαξώματος να μειώνει το βάρος αυξάνοντας ταυτόχρονα την ακαμψία. Το μακρύτερο μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με την προηγούμενη Χ2, και οι επιλεγμένες αναβαθμίσεις στα γόνατα της εμπρός ανάρτησης και στη διάταξη τριών συνδέσμων πίσω, υπόσχονται με τη σειρά τους βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά και καλύτερη ισορροπία μεταξύ της σπορ και άνετης συμπεριφοράς σε κάθε είδους δρόμο. Σε συνεργασία με την τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης των τροχών (ARB) -με αισθητήρα ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα- που είναι στάνταρ στη νέα BMW X2, ωφελώντας τόσο την πρόσφυση όσο και κατευθυντικότητα.

BMW X2 M35i

Στις λοιπές βελτιώσεις του πλαισίου περιλαμβάνονται το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης καθώς και αμορτισέρ παθητικού τύπου στον εμπρός άξονα που ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων. Με την προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση M να συνδυάζει με τη σειρά της, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με επιλεκτική απόσβεση βάσει της συχνότητας των κραδασμών με ειδική, πιο σπορ, βαθμονόμηση στο τιμόνι και μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 1,5 cm.

Περνώντας στην πρώτη οδηγική επαφή στα περίχωρα της πόλης Cascais, η αρχή έγινε με την σκληροπυρηνική X2 M35i xDrive. Pου με τα 300 άλογά της και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης ξεδιπλώνει απλόχερα όλο τον σπορ χαρακτήρα του βαυαρικού κουπέ SUV. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές με τα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 5,4’’ και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

BMW iX2

Η δύναμη και η άμεση απόκριση του υπερτροφοδοτούμενου δίλιτρου συνόλου με τα 400 Nm, η στιβαρότητα του πλαισίου, το γρήγορο τιμόνι αλλά και η πρόσφυση που εξασφαλίζει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση τιμούν και με το παραπάνω τον λογότυπο «Μ».

Ίσως και περισσότερο απ’ όσο αρμόζει σε ένα SUV. Και το σημειώνουμε αυτό, διότι προσωπικά, δεν θα μας ενοχλούσε αν η πλάστιγγα είχε γείρει λίγο περισσότερο προς στην πλευρά της άνεσης. Από την άλλη βέβαια, είναι και αυτά τα συνεχή «μπαμ» και «μπουμ» της εξάτμισης που δεν σ’ αφήνουν να αγιάσεις.

Η M35i είναι μια ειδική έκδοση. Αν το ζητούμενο είναι η καθημερινή άνεση και η κορυφαία ποιότητα κύλισης, η ηλεκτρική iX2 σαφώς και υπερτερεί σε αυτούς τους τομείς. Προσφέροντας αυτή την ήσυχη, άνετη και βελούδινη κύλιση των βαυαρικών EV.

Με δύο ηλεκτρομοτέρ (ένα στον εμπρός και ένα στον πίσω άξονα) που αποδίδουν συνδυαστικά 313 PS και 494 Nm, η iX2 xDrive30 δεν στερείται επιδόσεων. Και παρά τα 2.095 κιλά της επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 5,6’’. Η μπαταρία με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 64,8 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 417-449 km στον κύκλο WLTP. Με την προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας και τη λειτουργία MAX RANGE να συμβάλλουν στο να επιτευχθούν αυτά τα χιλιόμετρα και σε πραγματικές συνθήκες.

BMW X2 M35i

Σε πρώτη ανάγνωση, η απόπειρα της βαυαρικής φίρμας να διαφοροποιήσει τη νέα Χ2 από την πιο «οικογενειακή» Χ1, δίνοντάς της παράλληλα πιο σπορ υπόσταση, στέφθηκε με επιτυχία. Αλλά τα τελικά συμπεράσματα θα έρθουν ύστερα από τη δοκιμή στα εδάφη μας που δεν θα αργήσει. Μιας και η διάθεση του βαυαρικού σπορ SUV έχει ξεκινήσει ήδη και στη χώρα μας, με την τιμή για την θερμική Χ2 να ξεκινά από τις €42.150 -€67.200 η κορυφαία M35i xDrive που οδηγήσαμε. Η ηλεκτρική iX2 xDrive30 κοστίζει €56.560, χωρίς στην τιμή να συμπεριλαμβάνεται το όφελος της κρατικής επιδότησης. Οπότε μείνετε συντονισμένοι.

 BMW M35i xDrive BMW iX2 xDrive30 
Τι λέει το DRIVEΣτη νέα της γενιά, η Χ2 συνεχίζει να αποτελεί το πιο σπορ alter-ego της X1. Μόνο που αυτή τη φορά το δηλώνει εντονότερα με την εμφάνιση και την οδική  συμπεριφορά, είτε με θερμικό είτε με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στην περίπτωση της iX2.
ΤιμήΑπό €67.200Από €56.560 (χωρίς την κρατική επιδότηση)
   
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, VALVETRONIC, Double-VANOS, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεωνΒEV, δύο σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ με εξωτερική διέγερση ρότορα (ESM), 190 PS ένα εμπρός κι ένα πίσω, μπαταρία 64,8 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα)
Απόδοση300 PS/5.750-6.500 rpm, 400 Nm/2.000-4.500 rpm313 PS, 494 Nm
Διαστάσεις4.567 x 1.845 x 1.575 mm4.554 x 1.845 x 1.560 mm
Χώρος αποσκευών560 lt525 lt
Βάρος1.770 kg2.095 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h5,4" 5,6"
Τελική ταχύτητα250 km/h180 km/h
Μέση κατανάλωση*11,2 lt/100 km*19,8 kWh/100 km
Αυτονομία-380 km
ΦΟΡΤΙΣΗ- 
DC 130 kW, 0%-80%-29 λεπτά
AC 11 kW, 0-100%-6 ώρες και 30 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE  

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube