Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5

Μην ανησυχείτε καθόλου. Η πρώτη τετρακίνητη M5 της Ιστορίας δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο το δικαίωμά της χαρακτηρίζεται γνήσιο δημιούργημα του M Division.

Όταν ο Walter Rӧhrl δηλώνει πως τα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα είναι υπερβολικά γρήγορα για το Nϋrburgring, είναι ξεκάθαρο ότι τα πράγματα έχουν δυσκολέψει πολύ.

Γι’ αυτό και το M Division πήρε μια μεγάλη απόφαση για την έκτη γενιά της Μ5: Να την κάνει τετρακίνητη, άρα πιο αποτελεσματική και ασφαλή για τον καθένα, κυρίως όταν ο δρόμος γλιστράει. Ωστόσο η πρόκληση ήταν ο στόχος αυτός να επιτευχθεί χωρίς να αλλοιωθεί ο σκληροπυρηνικός και βαθιά απολαυστικός οδηγικός χαρακτήρας των Μ.

Ο κόσμος των τεράτων
Οι Μ5 ανέκαθεν ήταν πρώτα κομψές και ύστερα επιθετικές. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και την F90, η οποία παρότι έχει όλα τα επιθετικά χαρακτηριστικά των Μ, δεν χάνει τον αισθητικό προσανατολισμό της.

Οι αλλαγές σε σχέση με τις συμβατικές 5άρες είναι πολλές, χρειάζεται όμως εξασκημένο μάτι για να τις εντοπίσει επακριβώς. Η βασικότερη είναι οι τεράστιες εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα που τροφοδοτούν με αέρα το κύκλωμα ψύξης και τα φρένα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε την BMW M3 στο Grossglockner [video]

Στο πλάι η αλουμινένια λεπτομέρεια με το logo M5 στα βράγχια των εμπρός φτερών κάνουν τη διαφορά, μαζί με τις στάνταρ 19άρες ζάντες. Προαιρετικά υπάρχουν και οι 20άρες των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε, που αλλάζουν μόνο το προφίλ και όχι το πλάτος των ελαστικών.

Ο διαχύτης και τα κλασικά πλέον δύο ζεύγη εξατμίσεων είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν το πίσω μέρος, ενώ το πιο ουσιαστικό στοιχείο είναι η φτιαγμένη από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) οροφή, για λιγότερη μάζα και χαμηλότερο κέντρο βάρους.



Οι άνθρωποι της BMW ασχολήθηκαν πολύ με το βάρος, και είναι άξιο αναφοράς ότι η νέα, τετρακίνητη Μ5 είναι 15 kg πιο ελαφριά από την πισωκίνητη προηγούμενη. Στα 1.855 kg χωρίς οδηγό πάντως, πούπουλο δεν τη λες.

Σε σχέση με τις απλές 5άρες, οι σπορ πινελιές την κάνουν να φαίνεται λίγο μικρότερη, χωρίς προφανώς κάτι τέτοιο να ισχύει. Οι μόνες διαστάσεις που έχουν αλλάξει ουσιαστικά είναι το έτσι κι αλλιώς τεράστιο μεταξόνιο που μάκρυνε 7 mm για να φτάσει τα 2.982 mm, καθώς και τα μετατρόχια. Το εμπρός φάρδυνε κατά 2,1 ενώ το πίσω στένεψε κατά 3,5 cm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέα BMW X4 [video]

Συνολικά πάντως το πλάτος αυξήθηκε 3,5 πόντους κι έφτασε τα 1.903 mm, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώθηκε 5 mm σε σχέση με τις υπόλοιπες τετρακίνητες 5άρες, στα 13,2 cm.

Αρκετά έντονες είναι και οι αλλαγές στην καμπίνα, όπου η BMW σπεύδει να ξεκαθαρίσει πως στο επίκεντρο είναι ο οδηγός. Σπορ στοιχεία υπάρχουν παντού και η θέση οδήγησης είναι τέλεια, ειδικά με τα έξτρα πολυρυθμιζόμενα καθίσματα που έχουν φωτιζόμενο logo M στην πλάτη τους και προσφέρουν στο κορμί κορυφαία στήριξη και άνεση.

Στο τιμόνι υπάρχουν δύο κόκκινα κουμπιά M, από τα οποία μπορείς να ανακαλείς άμεσα τους δύο αγαπημένους σου συνδυασμούς ρυθμίσεων για το τιμόνι, τα αμορτισέρ, το κιβώτιο, την τετρακίνηση, τον κινητήρα και τον έλεγχο της ευστάθειας.

Υπάρχει επίσης άφθονος χώρος για τρεις συνεπιβάτες, η πολυτέλεια και η ποιότητα ξεχειλίζουν, ενώ η ηχομόνωση είναι τόσο καλή που ο ήχος του κινητήρα πρέπει να ενισχυθεί από τα ηχεία του αυτοκινήτου προκειμένου να φτάνει στ’ αυτιά σου όπως πρέπει. Οι υπόλοιποι θόρυβοι, δεν έχουν την ίδια τύχη.

Η γενιά των 600 PS
Από ακόμα ένα κόκκινο κουμπί ζωντανεύει ο V8 των 4,4 lt με τα δύο τούρμπο που είναι τοποθετημένα σε διάταξη hot V, δηλαδή μέσα στις δύο πλευρές του μπλοκ. Κατά βάση είναι ίδιος με εκείνον της προηγούμενης M5, ωστόσο έχει μπόλικες βελτιώσεις στα σημεία που τον έκαναν καλύτερο συνολικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε την BMW M3 CSL

Έχει ακόμα λιγότερο lag, σχεδόν καθόλου δηλαδή, ξεφουσκώνει αμέσως μόλις ελαττώνεις την πίεση στο γκάζι, ενώ όσο κι εάν προσπαθείς δεν μπορείς να φανταστείς τι ακριβώς σημαίνουν τα εξής νούμερα: 76,5 kgm από τις 1.800-5.600 rpm και 600 PS από τις 5.600-6.700 rpm.

Με μια απλή διαίρεση, αυτό σημαίνει 3,09 kg/PS και τράβηγμα που κάνει το βλέμμα να θολώνει σχεδόν από το ραλαντί

Πρακτικά ο κινητήρας ανεβάζει σαν τρελός και συνεργάζεται τέλεια με το 8άρι αυτόματο M Steptronic που πήρε τη θέση του M-DCT με τις επτά ταχύτητες και τους δύο συμπλέκτες. Είναι ακόμα πιο ομαλό και χάρη στην επιπλέον σχέση έχει καλύτερη κλιμάκωση, ενώ ο μετατροπέας ροπής κλειδώνει αμέσως μόλις το αυτοκίνητο ξεκινάει, οπότε πατινάρισμα δεν αντιλαμβάνεσαι ποτέ.

Ρυθμίζοντας το Drivelogic από το κουμπί επάνω στο λεβιέ, οι αλλαγές μπορεί να θυμίζουν από μετάξι έως και πυροβόλο, ενώ υπάρχει και η πλήρως χειροκίνητη λειτουργία που θέλεις στην οριακή οδήγηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε στην πίστα την BMW M4 [video]

Με το launch control και την τετρακίνηση να μην αφήνουν ούτε σταγόνα ισχύος να χαθεί, τα 3,4” για τα 0-100 km/h, τα 11,1” για τα 0-200 km/h και τα 305 km/h τελικής (χωρίς τον κόφτη), προσπαθούν να δώσουν μια εικόνα για το στίγμα της ταχύτερης Μ5 στην Ιστορία.

Ωστόσο είναι αμφίβολο εάν το πετυχαίνουν, αφού στην πραγματικότητα η επιτάχυνση είναι περισσότερη από αυτή που μπορεί να βάλει ο νους. Αυτό βέβαια ήταν το εύκολο. Όπως λέγαμε και στην αρχή, το δύσκολο ήταν αυτό το αποτέλεσμα να μην επηρεάσει την οδηγική απόλαυση.



Και με το χέρι στην καρδιά, η πρώτη τετρακίνητη M5 δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη σε αυτό το κομμάτι. Το μυστικό της κρύβεται στην κεντρική μονάδα ελέγχου όλων των υποσυστημάτων που έχουν να κάνουν με την οδήγηση, τα οποία συντονίζονται σε πραγματικό χρόνο, με πρωταρχικό μέλημα την πισωκίνητη αίσθηση.

Γι’ αυτό η τετρακίνηση ενεργοποιείται μόνο όταν οι πίσω τροχοί αγγίξουν το όριο της πρόσφυσής τους και όχι νωρίτερα, με τρόπο που δε γίνεται καν αντιληπτός. Ως hardware, το M xDrive κατά βάση δεν έχει διαφορές από των υπόλοιπων τετρακίνητων BMW, ως software όμως έχει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τετρακίνητη η επόμενη BMW M3

Υπάρχουν δύο λειτουργίες, η βασική και η σπορ, εκ των οποίων η πρώτη δίνει έμφαση στο ουδέτερο κράτημα και η δεύτερη στη ρυθμισιμότητα μέσω της δραστήριας ουράς.

Υπάρχει επίσης μια ειδική λειτουργία που καθιστά την M5 πισωκίνητη και βγάζει εκτός τον έλεγχο της ευστάθειας. Με άλλα λόγια, σου δίνει το έναυσμα να κάνεις τα ειδικά εξελιγμένα Pirelli P ZERO καπνό. Κυριολεκτικά.

Γνήσια Μ
Η λειτουργία της τετρακίνησης είναι τόσο σωστά προσαρμοσμένη στις αρχές των M, που υπό κανονικές συνθήκες δεν αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξή της.

Απολαμβάνεις απλώς πρόσφυση πολλαπλάσια από αυτή που περίμενες, με τη συνεργασία των ηλεκτρονικών και των μηχανικών συστημάτων να είναι απολύτως τέλεια.

Θα ήταν λάθος σου όμως να πιστέψεις πως τα κάνει όλα μόνη της. Εσύ είσαι πάντα ο κεντρικός ήρωας που αποφασίζει κι εκείνη απλώς σου δίνει ένα εμψυχωτικό χτύπημα στην πλάτη κάθε φορά που ζητάς το κάτι παραπάνω.

Το κάνει όχι μόνο με την ατελείωτη πρόσφυση από το συνδυασμό του M xDrive με το ενεργό πίσω διαφορικό M Differential, αλλά και με την αίσθηση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με το μισό μέγεθος και το μισό βάρος από τα πραγματικά.

Είναι ενδεικτικό ότι σε δημόσιο δρόμο το νιώθεις σημαντικά μικρότερο από τον προκάτοχό του, και μάλιστα χωρίς να έχει την τετραδιεύθυνση που έχουν προαιρετικά οι απλές 5άρες.



Η BMW λέει ότι δε χρειαζόταν και έχει δίκιο αφού ήδη η ευελιξία είναι απίστευτη. Γι’ αυτό και παρότι στις καμπές αναπτύσσει τρομακτική ταχύτητα, ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ικανότητά της σε σφιχτό πεδίο.

Ειδικά με τη ρύθμιση 4WD Sport η ουρά προλαβαίνει το γλίστρημα της μουσούδας ακόμα κι εάν ο δρόμος γλιστράει πολύ, οπότε τελικά στρίβεις με το τιμόνι ίσιο ή ελαφρύ ανάποδο, χωρίς η υποστροφή να σε απασχολεί.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι η αίσθηση και στην πίστα, ένα πεδίο κατ’ εξοχήν άβολο για αυτοκίνητα με μήκος πέντε μέτρα και βάρος σχεδόν δύο τόνους.

Χάρη σε ενισχύσεις στο πλαίσιο, στην πιο στιβαρή στήριξη των αναρτήσεων στο αμάξωμα και στις πιο σκληρές αντιστρεπτικές ακόμα και η παραμικρή κίνηση στο τιμόνι επηρεάζει την τροχιά. Η αμεσότητα είναι εντυπωσιακή και η επικοινωνία μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου σε καθησυχάζει λυτρωτικά.

Οπότε, ακόμα και με καταρρακτώδη βροχή όπως οδηγήσαμε εμείς, μπορείς να προσεγγίσεις χωρίς τρόμο το όριο της πρόσφυσης και να μείνεις εκεί ακόμα σε καμπές 4ης, κάτι που σχεδόν πάντα γίνεται με τα τέσσερα και σχεδόν ποτέ με τη μουσούδα.



Σε κάθε περίπτωση υπάρχει επαρκής δύναμη για να διορθώσεις την τροχιά με την ουρά όποτε χρειαστεί, αλλά και όλη η σιγουριά που ψάχνεις ώστε να παραδώσεις νωρίς τη σκυτάλη στην κτηνώδη δύναμη και να μαζέψεις όση περισσότερη φόρα μπορείς μέχρι την επόμενη στροφή.

Για να την τιθασεύεις, τα στάνταρ φρένα έχουν τεράστιους συνθετικούς δίσκους και μπλε δαγκάνες εκ των οποίων οι εμπρός είναι 6πίστονες. Προαιρετικά υπάρχει και κεραμικό σύστημα που θα καταλάβεις από τις χρυσές δαγκάνες.

Εξοικονομεί 23 kg, δείχνει ακούραστο και μπορεί να κολλήσει τα μάτια σου στο παρμπρίζ ακόμα και στο βρεγμένο, ενώ το πεντάλ έχει τέλεια αίσθηση.

Το φαινόμενο Μ5
Από όποια πλευρά κι εάν το εξετάσεις, η απόφαση της BMW δικαιώθηκε. Διότι χάρη στην κορυφαία τεχνολογία της, η ολοκαίνουργια Μ5 μόνο καλύτερη έγινε χάρη στην τετρακίνηση.

Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος οδηγός μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με απίστευτη ευκολία παντού και πάντα, ενώ εκείνος που θέλει και μπορεί, θα αποκαλύψει το κτηνώδες σούπερκαρ που κρύβει μέσα της και θα το ευχαριστηθεί όπως κάθε πραγματική M.

Εάν τώρα προσθέσεις σε όλα τα παραπάνω την άνεση, το ραφινάρισμα, την πολυτέλεια, την ασφάλεια και την ποιότητα που δεν υστερούν σε τίποτα από οποιαδήποτε άλλη 5άρα, τότε φτιάχνεις την πλήρη εικόνα της νέας Μ5. Και δεν θα μπορείς παρά να της βγάλεις το καπέλο.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς πολλά λόγια, η M5 είναι ένα πραγματικό supercar με εμφάνιση λιμουζίνας. Η τεχνολογία και οι ικανότητές της σε κάθε επίπεδο θα σε αφήσουν άναυδο.
Τιμή € 174.900
Τεχνολογία 4.395 cc, v8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, δύο τούρμπο twin scroll, VALVETRONIC, διπλό VANOS, 600 PS/5.600-6.700 rpm, 76,5 kgm/1.800-5.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, 4WD με transfer case και επιλογή για κίνηση μόνο πίσω, ενεργό πίσω διαφορικό Μ Diff
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,4
Τελική ταχύτητα 250 km/h (305 χωρίς κόφτη)
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 241 gr/km
Διαστάσεις 4.695 x 1.903 x 1.473
Πορτμπαγκάζ 530 lt
Βάρος 1.855 kg
Τιμές κατασκευαστή