Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i30N Pack Performance

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i30N Pack Performance

Καθόμαστε πίσω από το τιμόνι του i30N, της πρώτης προσπάθειας της Hyundai να φτιάξει ένα GTI και αναρωτιόμαστε αν με την πρώτη τα κατάφεραν τόσο καλά τι θα γίνει με τη δεύτερη;

Το Hyundai i30N είναι το πρώτο GTI της κορεατικής εταιρείας, το οποίο ταυτόχρονα συμμετέχει μέρος και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Είναι με άλλα λόγια ένα μοντέλο που θα πρέπει να το λάβει πολύ σοβαρά υπόψη ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός.

Αλλά γιατί τώρα; Κυρίως διότι αυτή τη στιγμή η Hyundai στην Ευρώπη έχει καβαλήσει το κύμα, με αύξηση των πωλήσεων κατά 87% την τελευταία πενταετία. Προκειμένου λοιπόν να κεφαλαιοποιήσει αυτή την επιτυχία, αλλά και να μετατρέψει την αίγλη των νικών στο WRC σε κέρδη, η κορεατική εταιρεία δημιούργησε το σπορ βραχίονα με το μονόγραμμα N. Όπου το N προέρχεται από το Namyang, το όνομα της πόλης στην οποία βρίσκεται το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Hyundai.



Επικεφαλής του τμήματος N δεν είναι κανένας τυχαίος, αλλά ο Albert Biermann, ο επί χρόνια αφεντικό του M division της BMW. Είναι ο τύπος του στελέχους που όταν λέει πως τα αυτοκίνητά του έχουν κουμπί απενεργοποίησης του ESP, εννοεί πως απενεργοποιείται πλήρως. Είναι όμως και αρκετά ρεαλιστής για να ξέρει πως εν έτει 2017, ένα 5θυρο GTI για να είναι επιτυχημένο πρέπει να είναι και χρηστικό.

Το i30N λοιπόν είναι κυρίως δικό του πνευματικό «παιδί» και η παρουσία του Γερμανού αποτελεί έναν πολύ καλό λόγο αισιοδοξίας για την αποτελεσματικότητα του αυτοκινήτου, αλλά και για την ικανότητά του να είναι διασκεδαστικό οδηγικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Τo νέο Hyundai i30N ντριφτάρει στα χιόνια με τον Neuville [video]

Ο τεχνολογικός πυρήνας του i30N ακολουθεί μια τεχνολογική πεπατημένη: 5θυρο αμάξωμα, δίλιτρος κινητήρας τούρμπο, κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αυτό που εκπλήσσει ευχάριστα είναι ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός του. Στη βασική έκδοση των 250 PS υπάρχει στάνταρ ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο μπλοκέ διαφορικό  και επίσης ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση με τρεις ρυθμίσεις.

Στην πιο δυνατή έκδοση Performance Pack, ο βασικός εξοπλισμός εμπλουτίζεται περαιτέρω και η ιπποδύναμη αυξάνεται στους 275 PS. Και όλα αυτά σε τιμή που επίσης θα ζορίσει αρκετά τον ανταγωνισμό. Στη Γερμανία, η πολύ φορτωμένη έκδοση First Edition με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει €30.900, ενώ η έκδοση των 275 PS N Performance κοστίζει €32.200.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η Hyundai ετοιμάζει αντίπαλο του Focus RS


Όσο γα τις επιδόσεις, το εργοστάσιο δίνει το 0-100 km/h σε 6,4” για την έκδοση των 250 PS και τρία δέκατα πιο γρήγορη την N Pack Performance, η οποία επισήμως ζυγίζει 29 κιλά περισσότερα (1.504 έναντι 1.475 kg) και εκπέμπει 155 g/km CO2 αντί 150 g/km της «μικρής». Και οι δύο έχουν τελική στα 250 km/h. Η κατανάλωση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επισήμως, αλλά οι άνθρωποι της Hyundai λένε ότι κυμαίνεται στα 7,0 lt/100 κατά μέσο όρο.



Το αμάξωμα είναι ακριβώς το ίδιο που χρησιμοποιείται και στο «απλό» 5θυρο i30, αφού η Hyundai ισχυρίζεται πως η ακαμψία του είναι αρκετή και για τις πιο γρήγορες εκδόσεις. Παρόλα αυτά το N έχει επιπλέον μπάρες θόλων. Υπάρχουν επίσης μεγαλύτεροι θόλοι τροχών ενώ και τα καθίσματα είναι τοποθετημένα 8 mm χαμηλότερα.

Εμφανισιακά κυριαρχεί ο εμπρός επιθετικός προφυλακτήρες με τις τεράστιες εισαγωγές αέρα και το κόκκινο σιρίτι χαμηλά, στο τελείωμά του. Το ίδιο κόκκινο διακοσμητικό υπάρχει και στο diffuser πίσω, το οποίο φιλοξενεί διπλές χρωμέ απολήξεις της εξάτμισης. Υπάρχει και μια μεγάλη αεροτομή οροφής η οποία ενσωματώνει και το τριγωνικό φως των φρένων. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε και το πολύ όμορφο και ειδικά προορισμένο γι αυτό χρώμα Performance Blue. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στους στάνταρ τροχούς 18” με λάστιχα Michelin Super Sport ή στις εξτρά 19άρες ζάντες με λάστιχα Pirelli P Zero.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Μεγαλώνει η γκάμα των σπορ Hyundai με το i30 Ν Fastback

Όλες οι μηχανολογικές βελτιώσεις που ήταν απαραίτητες για το αυτοκίνητο, όπως τα αναβαθμισμένα φρένα, ο κινητήρας, το ενισχυμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ο επίσης πιο ψωμωμένος συμπλέκτης και η πολύ προσεκτικά εξελιγμένη ανάρτηση, έχουν γίνει μέσα στις εγκαταστάσεις της N ή τις προμηθεύουν κορεατικές εταιρείες με τις οποίες η Hyundai έχει πολύ στενή σχέση.

Μπορεί το i30N να έχει εξελιχθεί στο Nürburgring, αλλά τα μηχανικά του μέρη είναι όλα in-house, γεγονός που βοήθησε στη διατήρηση του κόστους –και συνεπακόλουθα και της τιμής- σε χαμηλότερο επίπεδο από του ανταγωνισμού.


Επίσης το αυτοκίνητο έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Ρυθμίζονται το ηλεκτρονικό μπλοκέ, η χαρτογράφηση του κινητήρα, η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και το ESC. Συνολικά υπάρχουν 1.944 ρυθμίσεις, αλλά προφανώς για λόγους οικονομίας, είναι ομαδοποιημένες σε τέσσερα προγράμματα: Eco, Normal, Sport και το πιο σκληροπυρηνικό N mode. Υπάρχει και ένα πέμπτο το N Custom, από το οποίο μπορείς να σετάρεις τις αγαπημένες σου ρυθμίσεις και να τις ενεργοποιείς με το πάτημα ενός κουμπιού.



Στο εσωτερικό, η βασική κεντρική οθόνη είναι 5” αλλά μπορείς να παραγγείλεις και την έγχρωμη οθόνη αφής 8”. Πακέτο μαζί της πάνε τα Apple CarPlay και το Android Auto. Στην ίδια οθόνη επίσης προβάλλονται ενδείξεις για τη χρησιμοποιούμενη ιπποδύναμη και ροπή, την πίεση της τουρμπίνας, χρονόμετρο για τους γύρους στην πίστα, αλλά και όργανο μέτρησης της επιτάχυνσης. Στις εκδόσεις Performance Pack προσφέρεται και μια εξτρά μπάρα που τοποθετείται στον χώρο αποσκευών για επιπλέον ενίσχυση της ακαμψίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Νέο μοντέλο Hyundai Ν Performance μέσα στο 2018

Οδηγικά, το Hyundai i30N είναι άκρως εντυπωσιακό. Πράγμα αξιοθαύμαστο αν αναλογιστεί κάποιος πως πριν από 30 μόλις μήνες υπήρχε απλώς ως σκέψη στο κεφάλι ορισμένων ανθρώπων του διοικητικού συμβουλίου της Hyundai και σήμερα είναι ένα μοντέλο που μπορείς να το παραγγείλεις σε μια αντιπροσωπεία και να σου έρθει έτοιμο, με πέντε χρόνια εγγύηση.

Πιθανώς το πιο εντυπωσιακό στην όλη υπόθεση είναι ότι το i30N πετυχαίνει με την πρώτη να κάνει τα βασικά που πρέπει να κάνει ένα GTI και μάλιστα σωστά. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα χαμηλά και με καλή στήριξη και το τιμόνι ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα η θέση οδήγησης να είναι πολύ καλή. Τα πεντάλ είναι ίσως λίγο offset προς τα δεξιά, αλλά έχουν καλή απόσταση μεταξύ τους για όποιον δεν θέλει να χρησιμοποιήσει την εξαιρετική λειτουργία του συστήματος αυτόματης προσαρμογής των στροφών του κινητήρα, αλλά θέλει να κάνει το παραδοσιακό «μύτη τακούνι».


Πρόσθεσε τώρα και το εξαιρετικά γρήγορο και σαφές κιβώτιο και τη μικρή αλλά πολύ προοδευτική διαδρομή του συμπλέκτη και θα ορκιζόσουν τελικά ότι η Hyundai κατασκευάζει τέτοιου είδους αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες. Η ακαμψία του πλαισίου επίσης είναι εξαιρετική. Μόνο η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό δείχνει να είναι υποδεέστερη από αυτή σε ένα Golf GTI.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen GTI Performance DSG


Στο δρόμο ο δίλιτρος κινητήρας τούρμπο είναι αρκετά ελαστικός για να δουλεύει με μια σχέση επάνω και παρόλα αυτά να επιταχύνει με τρόπο που κάνει τα μάτια σου να γουρλώνουν από την έκπληξη. Με την ίδια ταχύτητα στρίβεις σε έναν επαρχιακό δρόμο, ακουμπώντας πάνω σε ένα εξαιρετικό πλαίσιο και σε μια εκπληκτικά στημένη ανάρτηση.

Εναλλακτικά μπορείς να κατεβάσεις μία ή δύο σχέσεις και να εξοικειωθείς με το πιο αποδοτικό σημείο περιστροφής του κινητήρα, που είναι οι 6.000 rpm. Και στις δύο περιπτώσεις η απόκριση του κινητήρα είναι εντυπωσιακά άμεση για τούρμπο κινητήρα. Ο ήχος δεν κλιμακώνεται με δραματικό τρόπο όσο ο κινητήρας φτάνει στον κόφτη, αλλά συνολικά έχει χαρακτήρα, ειδικά όταν κάνει τα σκασίματα και τις αναρροφήσεις στην λειτουργία N. Η έκδοση Performance έχει επιπλέον λειτουργία oveboost που αποδίδει 38,6 kgm ροπής (2,6 kgm παραπάνω) για οκτώ δευτερόλεπτα κάθε φορά.



Είναι δύσκολο να δώσει κανείς αρκετή έμφαση στο πόσο καλή δουλειά έχει κάνει η Hyundai με το πλαίσιο και τον κινητήρα. Ακόμα και η πιο ακραία ρύθμιση της ανάρτησης Sport+ είναι όχι μόνο ανεκτή αλλά και πολλές φορές επιθυμητή, ακόμα και στους περισσότερους δημόσιους δρόμους, παρόλο που η λειτουργία Sport καταφέρνει να καταλαγιάζει καλύτερα τις «εκρήξεις» σπιναρίσματος των εμπρός τροχών που προκαλούνται σε πιο ανώμαλες και γλιστερές επιφάνειες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i30 1.4 T-GDi

Στο μεταξύ η λειτουργία Normal απαλύνει τόσο πολύ τις λειτουργίες συνολικά που συχνά ξεχνάς ότι βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός τόσο δυνατού GTI. Η γουργουριστή λειτουργία του κινητήρα και το γεμάτο αίσθηση τιμόνι είναι τα μόνα που στο υπενθυμίζουν.

Ελαττώματα; Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλά. Το i30N δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε «ρουφήξει» στο εσωτερικό του apex, ανεξαρτήτως της ταχύτητας εισόδου στη στροφή, όπως ας πούμε θα έκανε ένα Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport. Ούτε αλλάζει κατεύθυνση με αυτή την αμεσότητα που κάνει μια Giulietta Veloce.

Στην πραγματικότητα αν είσαι υπερβολικά φιλόδοξος σε σχέση με την ταχύτητα αλλά και το χρόνο που θα επιχειρήσεις turn-in, τότε θα νιώσεις το εμπρός μέρος να βαραίνει και να υποστρέφει. Επίσης το ABS μας φάνηκε υπερβολικά ευαίσθητο, αν και κάτι τέτοιο μπορεί να οφείλεται στους «κατσαρούς» δρόμους της ιταλικής εξοχής.

Οι πιο ενθουσιώδεις ίσως να ήθελαν λίγο πιο ζωντανό πίσω άξονα. Ο Biermann παραδέχεται ότι το Renault Mégane RS είναι το πιο κοφτερό εργαλείο υπό αυτό το πρίσμα, αλλά επιμένει ότι το i30N είναι πιο ευπροσάρμοστο στις συνθήκες και πιο συγχωρητικό σε οδηγικά λάθη. Και πιθανότατα να έχει δίκιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
WRC: Με τη Hyundai ο Mikkelsen στους τρεις επόμενους αγώνες [upd]

Όσο για την αισθητική πλευρά του πράγματος, ας το χαρακτηρίσουμε απλώς ήπιο. Η Hyundai προτιμά να το λέει «διαχρονικό». Θα το θέλαμε λίγο πιο επιθετικό ίσως, αλλά από την άλλη μας θυμίζει λίγο το Clio RS του 2006 με τους 197 PS ή και το πρώτο focus RS ακόμα. Πράγμα καθόλου κακό.

Το σαφές είναι πως η κατηγορία των 5θυρων GTI ποτέ δεν υπήρξε περισσότερο ανταγωνιστική. Το νεοφερμένο Hyundai i30Ν είχε δύο σπουδαία πλεονεκτήματα: Πολύ καλά καταρτισμένο προσωπικό και εμπειρία από τους αγώνες.

Άρα μένει το ερώτημα: Τα κατάφεραν; Από την πρώτη οδηγική μας εμπειρία με το i30N μπορούμε να πούμε αναμφίβολα ναι. Κατάφεραν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο διασκεδαστικό, με προσωπικότητα και τσαγανό, εκρηκτικά γρήγορο όταν απαιτήσεις κάτι τέτοιο και παρόλα αυτά απολύτως ήπιο και χρηστικό στην καθημερινότητα.


Τι λέει το Autocar
Εξαιρετικά γρήγορο, καλοστημένο και ταυτόχρονα φιλικό, το νέο Hyundai i30N είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα GTI στην κατηγορία. Ό,τι του λείπει σε όνομα, το κερδίζει με την ικανότητά του, τον πλούσιο εξοπλισμό και την ανταγωνιστική τιμή
Τιμή** Από €33.000 (εκτιμώμενη για το i30N Performance Pack)
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 275 PS/6.000 rpm, 36,0 (38,6 με overboost) kgm/1.450-4.700 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 155 g/km
Διαστάσεις 4.335 x 1.795 x 1.451 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.504 kg
*Τιμές κατασκευαστή **Ανεπίσημη τιμή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube