Δοκιμάζουμε το νέο Honda HR-V e:HEV

Με την τρίτη γενιά του HR-V, η Honda ανανεώνει την παρουσία της στην κατηγορία των κόμπακτ SUV. Με ένα καλοφτιαγμένο και προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που λανσάρει παράλληλα μια νέα εικόνα για την ιαπωνική φίρμα. Το γνωρίζουμε από κοντά στην Γερμανία.

Ας αφήσουμε προς το παρόν στην άκρη τα υβριδικά συστήματα και την ιστορία που κουβαλά πίσω του το νέο Honda HR-V. Ένα μοντέλο που αισίως πέρασε στην τρίτη γενιά του. Αντικρίζοντας λοιπόν για πρώτη φορά το αυτοκίνητο από κοντά, δεν μπορείς παρά να σταθείς στην εξωτερική του εμφάνιση. Η οποία λανσάρει μια νέα πιο κομψή σχεδιαστική φόρμα στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας.

Για να είμαστε ακριβείς, αν δεν είχε το χαρακτηριστικό «Η» στη μάσκα και στο πίσω καπό, δύσκολα θα καταλάβαινες ότι έχεις να κάνεις με ένα Honda. Το όλο σχήμα του χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές. Η μεγάλη γρίλια της σχεδόν κατακόρυφης μάσκας και τα ψηλά τοποθετημένα λεπτά φώτα LED δίνουν μια premium εικόνα, στην οποία δεν μας έχει συνηθίσει η Honda στα μικρά και μεσαία ευρωπαϊκά μοντέλα της.

Στο προφίλ, η γραμμή των παραθύρων και οι κρυφές πίσω χειρολαβές είναι ίσως τα μόνα στοιχεία που το συνδέουν με τον προκάτοχό του. Η κλίση της οροφής πίσω είναι ακόμα πιο έντονη απ’ όσο στη δεύτερη γενιά, ακολουθώντας το πρότυπο των κουπέ SUV. Ύστερα από το «φλύαρο» Civic και το «απλοϊκό» Jazz, οι Ιάπωνες γύρισαν σελίδα. Αρχικά με το γοητευτικό «e» και στη συνέχεια με το νέο HR-V γυρεύουν να μας πείσουν ότι μπορούν να αποκτήσουν μια πιο ελκυστική σχεδιαστική ταυτότητα. Την οποία και περιμένουμε να διευρυνθεί στα υπόλοιπα μοντέλα τους.

Honda HR-V

Επενδύοντας στην παράδοση
Σε αντίθεση με το εξωτερικό, όπου οι σχεδιαστές τόλμησαν και πέτυχαν με ένα απέριττο σχέδιο να δώσουν πιο ελκυστική και συνάμα πολυτελή εικόνα, στην καμπίνα του νέου τους SUV έμειναν πιστοί στις αρχές τους. Αρχές που ακούνε στις λέξεις «στιβαρότητα», «ευρυχωρία» και «υψηλή πρακτικότητα».

Τα υλικά είναι αναβαθμισμένα συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά και η ποιότητά τους δεν επικεντρώνεται μόνο στο φαίνεσθαι. Τα μαλακά πλαστικά του νέου HR-V συνδυάζονται με στιβαρότητα, χαρακτηριστικό που αποπνέει η γεροδεμένη κατασκευή τους. Από τα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο κλιματισμού μέχρι το σύστημα «Air Diffusion» στους αεραγωγούς -για την κατανομή του αέρα στο εσωτερικό-, γίνεται σαφές ότι πρωταρχικός στόχος της Honda ήταν να προσφέρει και σε αυτό το μοντέλο εργονομία, πρακτικότητα και υψηλή άνεση στον οδηγό και στους επιβάτες. Και το κατάφερε σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Εργονομικά δεν υπάρχουν ατέλειες. Οι φυσικοί διακόπτες προσφέρουν γρήγορο έλεγχο στις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού και του infotainment. Το τελευταίο έχει οθόνη αφής 9” και είναι αυτό που γνωρίσαμε στα Jazz και e με πολύ όμορφα γραφικά και εύχρηστο λειτουργικό περιβάλλον. Υποστηρίζει ακόμα ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση με το Apple CarPlay και ενσύρματη με το Android Auto. Την ψηφιακή οδό ακολούθησε και ο πίνακας οργάνων, με όλες τις ενδείξεις του να απεικονίζονται σε μια οθόνη 7”. 

Honda HR-V

Η θέση οδήγησης είναι ένα πόντο ψηλότερη από την προηγούμενη γενιά, με νέα καθίσματα που συγκρατούν το σώμα σωστά. Ο οδηγός έχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ ο χώρος για τους επιβάτες είναι κορυφαίος για τα δεδομένα των κόμπακτ SUV. Όχι μόνο για τα γόνατα αλλά και για το κεφάλι, παρά την οπισθοκλινή οροφή. Πίσω έχουν διατηρηθεί τα έξυπνα καθίσματα Magic Seats, τα οποία αναδιπλώνονται με δύο τρόπους απελευθερώνοντας περισσότερο αποθηκευτικό χώρο όταν αυτό χρειάζεται.

Πόντους στην πρακτικότητα προσφέρουν και οι άφθονες θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα. Σε αντίθεση με την πολύ ευρύχωρη καμπίνα, ο χώρος αποσκευών που ξεκινά από τα 335 lt χωρίς την αναδίπλωση των καθισμάτων είναι απλά επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ωστόσο, έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, αυτόματο άνοιγμα/κλείσιμο της πόρτας και επίπεδο πάτωμα για πλήρη εκμετάλλευση.

Σε επίπεδο ασφάλειας, το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Honda SENSING είναι στάνταρ. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Adaptive Cruise Control, Pedestrian Collision Mitigation Steering System, Collision Mitigation Brake System, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor και Hill Descent Control. Όλα τα συστήματα έχουν βελτιωθεί σε απόδοση χάρη στους ταχύτερους επεξεργαστές. Αλλά και στη νέα κάμερα που έχει υψηλότερη ανάλυση και πιο ευρυγώνιο φακό.

Μόνο υβριδικό
Στη χώρα μας -και στην υπόλοιπη Ευρώπη- το νέο HR-V θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV της ιαπωνικής εταιρείας. Όπως και στην περίπτωση του Jazz, αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο-μειωτήρα σταθερής σχέσης. Συγκριτικά με το Jazz, το σύστημα είναι πιο κόμπακτ σε μέγεθος, με μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι υγρόψυκτη και με 25% περισσότερα στοιχεία. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη συνδυαστική απόδοση για το ιαπωνικό SUV, που φθάνει τους 131 PS και τα 253 Nm.

Θυμίζουμε πως το e:HEV είναι ένα πολύπλοκο στα χαρτιά υβριδικό σύστημα που όμως δεν μεταφέρει καμία περίεργη αίσθηση στον οδηγό. Είναι σχεδιασµένο έτσι ώστε ο βενζινοκινητήρας να έχει όσο το δυνατόν λιγότερη συµµετοχή στην κίνηση του αυτοκινήτου και μόνο σε υψηλή ταχύτητα, µε το βάρος να πέφτει στον βασικό ηλεκτροκινητήρα. Ο δεύτερος έχει τη λειτουργία γεννήτριας. Ο ρόλος του επί της ουσίας είναι να διαχειρίζεται την ενέργεια του βενζινοκινητήρα, τροφοδοτώντας με αυτή είτε τον ηλεκτροκινητήρα είτε την μπαταρία για να την αποθηκεύσει.

Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive) που αλλάζουν αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες. Όπως και το Jazz, το HR-V ξεκινά ως αμιγώς ηλεκτρικό. Αλλάζει σε υβριδικό όταν απαιτείται περισσότερη δύναμη και σε υψηλότερες ταχύτητες το έργο αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας. Και εδώ ο οδηγός έχει επιπλέον πρόσβαση σε τρία προγράμματα, τα Sport, Normal και Economy. Αλλά και τη λειτουργία B από τον λεβιέ για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας που ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Honda HR-V

Η ισχύς περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και όπως φανερώνουν τα νούμερα που ανακοινώνει η Honda, το νέο HR-V δίνει πρωτίστως βάρος στην οικονομία. Χωρίς βέβαια να υστερεί ιδιαίτερα σε επιδόσεις. Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν 10,6” για τα 0-100 km/h, με την τελική να φτάνει τα 170 km/h. Νούμερα που δεν εντυπωσιάζουν συγκριτικά με τον ως επί το πλείστον τουρμπάτο ανταγωνισμό. Αλλά είναι δεδομένο από το τεχνολογικό υπόβαθρό του, ότι το HR-V απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Ανθρώπους που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στο μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και στην ελάχιστη κατανάλωση, παρά στις απόλυτες επιδόσεις. Σε αυτό το πεδίο, η Honda ανακοινώνει μέση τιμή στα 5,4 lt/100 km και εκπομπές CO2 στα 122 g/km.

Στη σύντομη οδηγική γνωριμία μας στα περίχωρα της Φρανκφούρτης, το HR-V δεν δυσκολεύτηκε να μας επιβεβαιώσει τις πολύ καλές επιδόσεις του στον τομέα της οικονομίας. Και παρόλο τις όχι ιδιαίτερα φιλικές συνθήκες (σ.σ.: ψιλόβροχο και μανιασμένος αέρας) στα χέρια μας έγραψε μόλις 6,0 lt/100 km.

Από εκεί και πέρα, σε κερδίζει με την ομαλή λειτουργία του υβριδικού του συστήματος και τη στιβαρότητα που επιδεικνύει στον δρόμο. Στις αστικές και περιαστικές διαδρομές είναι άνετο, με ακριβές τιμόνι που κόβει αρκετά. Στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, το υβριδικό σύστημα επιταχύνει ομαλά και σβέλτα τα 1.380 kg του HR-V. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος και υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες που συναντήσαμε.

Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και η άνεση υψηλού επιπέδου, τουλάχιστον στους γερμανικούς δρόμους. Ο θόρυβος θα ενοχλήσει μόνο όταν πατήσεις τέρμα γκάζι, ζητώντας την πλήρη ισχύ του υβριδικού συστήματος. Αν είσαι πιο προοδευτικός στις επιταχύνσεις, δεν αποτελεί θέμα ακόμα και όταν κινείσαι σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Το Honda HR-V e:HEV θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τα τέλη του ερχόμενου Ιανουαρίου, σε τρία επίπεδα εξοπλισμού και σε τιμή που προσώρας δεν έχει ανακοινωθεί. Ούτε καν αν θα είναι πιο κοντά στου Jazz ή στου CR-V. Τα δύο μοντέλα δηλαδή στα οποία το νέο υβριδικό SUV θα τοποθετηθεί ανάμεσα, ελέω και της κοινής τεχνολογίας. 

Σε κάθε περίπτωση, από την περιορισμένη γκάμα του νέου HR-V που περιλαμβάνει μόνο υβριδική έκδοση, καθίσταται σαφές ότι το νέο κόμπακτ SUV της Honda απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό της κατηγορίας. Σε ανθρώπους που δίνουν έμφαση στο οικολογικό προφίλ ενός αυτοκίνητου και έχουν τη διάθεση/δυνατότητα να πληρώσουν για να αποκτήσουν την υψηλή τεχνολογία του. Μαζί με αυτό, θα πάρουν ένα πολύ προσεγμένο ποιοτικά αυτοκίνητο, με εκλεπτυσμένη εμφάνιση, άριστη οδική συμπεριφορά και εξαιρετικά ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα.


Τι λέει το DRIVE
Πρωτοποριακό, όπως και στην πρώτη του γενιά, το νέο HR-V περιορίζει την γκάμα του και προτάσσει την υβριδική τεχνολογία. Εξαιρετικά οικονομικό, ευρύχωρο και πολύ καλοφτιαγμένο. 
Τιμή -
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, 107 PS/6.000-6.400 rpm, 131 Nm/4.500-5.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 131 PS, 253 Nm, μπαταρία - kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Συνδυαστική απόδοση 131 PS, 253 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.340 x 1.790 x 1.582 mm
Χώρος αποσκευών 335 lt
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή