Δοκιμάζουμε το νέο Honda CR-V Hybrid

Δοκιμάζουμε το νέο Honda CR-V Hybrid

Η υβριδική έκδοση του νέου CR-V δεν έρχεται με τυμπανοκρουσίες, αλλά με την προηγμένη τεχνολογία που επιβάλλει ο καιρός.

H Honda παρουσίασε πριν από λίγους μήνες την πέμπτη γενιά του μεσαίου της SUV, που έφερε σημαντικές αλλαγές στους κινητήρες. Τουλάχιστον στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, το νέο CR-V διατίθεται αποκλειστικά με το βενζινοκινητήρα 1.5 VTEC Turbo και αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο.

Τον προηγούμενο 1.6 i-DTEC αντικαθιστά μια υβριδική έκδοση, η πρώτη στην ευρωπαϊκή ιστορία του μοντέλου. Και με μεγάλη σημασία αφού ο στόχος είναι μέχρι το 2025 οι πωλήσεις Honda να αφορούν κατά τα 2/3 σε υβριδικά μοντέλα.

Στο σχεδιαστικό τομέα, η υβριδική έκδοση έχει τα αντίστοιχα διακριτικά στο πλάι και πίσω, ενώ διαθέτει πιο αεροδυναμικούς τροχούς. Επιπλέον, πίσω από τη μάσκα υπάρχει η ενεργή γρίλια Active Shutter Grille, που ρυθμίζει τη ροή του αέρα ανάλογα με τις συνθήκες.

Οι διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις αυξάνονται στην καμπίνα, τόσο από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που απεικονίζει την λειτουργία του υβριδικού συστήματος όσο και από την απουσία λεβιέ ταχυτήτων. Εφταθέσια έκδοση δεν υπάρχει αφού τον χώρο καταλαμβάνει η μπαταρία. Η τελευταία μείωσε και κατά 64 lt τη χωρητικότητά του χώρου αποσκευών, στα 497 lt. Στο χώρο επιβατών πάντως δεν υπάρχει διαφορά και θα χωρέσουν με άνεση πέντε ενήλικοι με τις αποσκευές και τα μικροπράγματά τους.

Αντί λεβιέ, στην κονσόλα υπάρχουν τέσσερις διακόπτες (Drive, Park, Neutral και Reverse) που παραπέμπουν στη ναυαρχίδα NSX. Εκεί υπάρχει επίσης το χειρόφρενο και τα πλήκτρα Sport, Econ και EV του υβριδικού συστήματος. Με την τελευταία επιλογή, το υβριδικό CR-V μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για δύο χιλιόμετρα.

Honda CR-V Hybrid 2019 Interior

Για την κίνηση φροντίζει ο συνδυασμός δύο ηλεκτρομοτέρ, μιας ισχυρής υπολογιστικής μονάδας, ενός δίλιτρου 4κύλινδρου i-VTEC βενζινοκινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και συνδέεται με τους τροχούς μόνο «on demand» με μετάδοση μιας σχέσης και ένα σετ συμπλεκτών.

Η συνδυαστική ισχύς των 184 ίππων σημαίνει 0-100 km/h σε 8,8” για την προσθιοκίνητη έκδοση και 9,2” για την τετρακίνητη. Η τετρακίνηση AWD μεταφράζεται σε κίνηση του πίσω άξονα από το ηλεκτρομοτέρ. Χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα κίνησης στο πίσω διαφορικό και λειτουργεί μέσω μιας υδραυλικής αντλίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT AWD

Το υβριδικό σύστημα ελέγχεται από έναν ισχυρό επεξεργαστή που ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, επιλέγει την εναλλαγή των τριών διαθέσιμων προγραμμάτων κίνησης (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive). Στο πρώτο η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 184 PS και εκείνος τους τροχούς. Στο δεύτερο, το πιο σύνθετο, το CR-V είναι και πάλι ηλεκτροκίνητο, μα ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί μια γεννήτρια που παράγει ρεύμα, όπως στα range extender. Στο τρίτο, που είναι διαθέσιμο μόνο αφού το αυτοκίνητο ξεκινήσει, το ηλεκτρικό σύστημα βγαίνει από την εξίσωση και ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απ’ ευθείας με τους τροχούς, χωρίς κιβώτιο. Ο οδηγός αρκείται στο να επιλέξει, εάν θέλει, EV Drive, Econ Mode ή Sport Mode, με το τελευταίο να βελτιώνει την απόκριση του συστήματος.

Στην οδήγηση, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και γραμμική απόδοση του συστήματος, καθώς και τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Η χροιά του βενζινοκινητήρα, όποτε αυτός είναι σε λειτουργία, φιλτράρεται από το Active Sound Control, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι (Deceleration Paddle Selector) που αυξομειώνουν το ρυθμό επιβράδυνσης σε κίνηση χωρίς γκάζι, άρα και της φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Honda CR-V Hybrid Rear View

Στο δρόμο, ο ήπιος χαρακτήρας της συγκεκριμένης έκδοσης του CR-V ενισχύει ακόμα πιο πολύ την κορυφαία ποιότητα κύλισής του, πραγματοποιώντας μετακινήσεις κυριολεκτικά στο «αθόρυβο». Μόνο σε δυνατή επιτάχυνση ακούς τον κινητήρα.

Για αυτό και τελικά η υβριδική έκδοση του νέου CR-V αντικαθιστά επάξια την πετρελαιοκίνητη του προηγούμενου, τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης όσο και σε επίπεδο αυτονομίας. Φροντίζει μάλιστα να το κάνει με την καμπίνα να βρίσκεται συνεχώς σε «silent» mode.

Τι λέει το DRIVE
Το υβριδικό CR-V διαθέτει αρκετά προηγμένο τεχνολογικά υπόβαθρο, με αποτέλεσμα να δημιουργεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στην γκάμα του μοντέλου.
Τιμή Από €45.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.993 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, 145 PS/6.200 rpm, 17,4 kgm/4.000 rpm, δύο ηλεκτρομοτέρ, συνδυαστική απόδοση 184 PS και 32,1 kgm, αυτόματο μίας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.600 x 1.855 x 1.689 mm
Χώρος αποσκευών 497 lt
Βάρος 1.672 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube