Δοκιμάζουμε το νέο Honda CR-V

Χωρίς να μεγαλώσει σε διαστάσεις, το SUV της Honda έγινε πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό, αλλά και καλύτερο στο δρόμο.

Η πέμπτη γενιά του CR-V, που βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Civic, κυκλοφορεί στην αγορά της Β. Αμερικής από το ’17, ενώ τώρα ήρθε η στιγμή να τη δούμε και στην Ευρώπη.

Το πλαίσιό του είναι ελαφρύτερο από του απερχόμενου CR-V, αλλά και 35% πιο ανθεκτικό στην κάμψη και 25% στη στρέψη. Το αμάξωμα έπρεπε να δείχνει μοντέρνο, αθλητικό και επιβλητικό. Και το πετυχαίνει χάρη στα μυώδη φτερά, τον προτεταμένο εμπρός προφυλακτήρα και τις καμπύλες στο καπό και στις πόρτες. Είναι και πιο μελετημένο αεροδυναμικά, διαθέτοντας ακόμα και ενεργή γρίλια στη μάσκα, η οποία ανοίγει μόνο όταν υπάρχει ανάγκη ψύξης του κινητήρα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει αισθητά, έχει μεγαλώσει όμως το μεταξόνιο κατά τρείς πόντους (2,66 m). Η Honda υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερο χώρο από τον ήδη τεράστιο του απερχόμενου, ενώ για πρώτη φορά προσφέρει και τη δυνατότητα 7θέσιας διαμόρφωσης της καμπίνας. Η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε κατά 3,5 cm, φτάνοντας τους 20,1 πόντους, χωρίς όμως να μετακινηθεί το κέντρο βάρους. Η διάταξη της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων ονομάζεται Ε-Link και έχει χαμηλό συνολικό ύψος, έτσι ώστε να μην κλέβει πολύ χώρο. Το πίσω υποπλαίσιο στηρίζεται σε πολύ μαλακά silentblocks, με βασικό στόχο τη μείωση του θορύβου κύλισης που φτάνει στην καμπίνα.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο βενζινοκινητήρας 1.5 VTEC Turbo που έχουμε γνωρίσει στο Civic. Στην κορυφαία έκδοση του CR-V αποδίδει 193 PS και 24,8 kgm, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και τετρακίνηση. Στην έκδοση με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο η απόδοσή του περιορίζεται στους 173 PS και τα 22,5 kgm, ενώ ο ίδιος συνδυασμός διατίθεται και σε προσθιοκίνητη εκδοχή. Δυστυχώς, ο ντίζελ 1.6 i-DTEC των 160 ίππων που είχαμε λατρέψει στο απερχόμενο CR-V εφοδιάζει το νέο μόνο σε κάποιες ασιατικές αγορές.

ΔEITE AKOMH Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Περνώντας στη θέση του οδηγού, η οπτική -και ουσιαστική- συγγένεια με το παλιό CR-V εξασφαλίζεται από τον ψηλά τοποθετημένο λεβιέ του κιβωτίου και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Κατά τα άλλα το ταμπλό έχει αλλάξει ριζικά, με περισσότερες περίτεχνες λεπτομέρειες, πιο προσεγμένο φινίρισμα και στο κέντρο του μια 7ιντση οθόνη αφής που εξέχει ελαφρώς. Στο καντράν υπάρχει μια επίσης 7ιντση, έγχρωμη και διαμορφώσιμη οθόνη, ενώ τα πρακτικά πλήκτρα στο τιμόνι προέρχονται από το Civic.

Η απτή ποιότητα ποτέ δεν ήταν το φόρτε του CR-V και παρότι ούτε τώρα απειλεί τον premium ανταγωνισμό, είναι σαφώς βελτιωμένη, τουλάχιστον στο ταμπλό και ψηλά στις πόρτες. Η κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων δεν σε κερδίζει με την ποιότητα του πλαστικού, αλλά με την πρακτικότητά της. Ένα μετακινούμενο διαχωριστικό σχήματος «L» δημιουργεί τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις: Από μια ρηχή θήκη για μικροπράγματα, μέχρι ένα μεγάλο, ενιαίο χώρο, για μια τσάντα ή ένα laptop. Η μεταφορά των ηχείων ψηλότερα στις πόρτες, έτσι ώστε οι θήκες να φτάνουν μέχρι εμπρός, φανερώνει την προσοχή που έχει δώσει η Honda στην πρακτικότητα.

Honda CR-V 2018

Κανείς δεν είχε παραπονεθεί για το διαθέσιμο χώρο στο απερχόμενο CR-V. Όμως είναι γεγονός ότι εδώ ο οδηγός νιώθει ακόμα πιο άνετα, έχοντας περισσότερο αέρα για το κεφάλι. Πίσω, ο χώρος για τα πόδια είναι άφθονος -πέντε πόντους μεγαλύτερος κατά τη Honda-, το κεφάλι δεν πλησιάζει τον ουρανό ούτε όταν υπάρχει πανοραμική ηλιοροφή, η κλίση της πλάτης του καθίσματος ρυθμίζεται, ενώ δεν λείπουν και δύο θύρες USB 2,5Α. Πιο πίσω μένουν 561 lt για τις αποσκευές. Ως απόλυτο νούμερο, ο χώρος υστερεί σε σχέση με τα 589 lt του προηγούμενου, όμως είναι κατά 16 πόντους φαρδύτερος και έχει ένα πρακτικό, διπλό πάτωμα.

Στο 7θέσιο CR-V, αλλάζουν αρκετά πράγματα. Η επιβίβαση είναι σχετικά εύκολη, χάρη στην πλήρη αναδίπλωση του μεσαίου καθίσματος. Το οποίο εδώ είναι συρόμενο κατά 15 πόντους, έτσι ώστε να αφήνει περισσότερο χώρο πίσω του. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών της τρίτης σειράς είναι μικρότερος απ’ ό,τι σε ένα Peugeot 5008, για παράδειγμα, και κατάλληλος μόνο για παιδιά ή για ιδιαίτερα μικρόσωμους ενηλίκπους. Τέλος, τα δύο πίσω καθίσματα δεν μπορούν να αφαιρεθούν όταν δεν χρειάζονται, οπότε στην 5θέσια διάταξη περιορίζουν μόνιμα τον χώρο αποσκευών στα 472 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Στο δρόμο, δύο είναι τα χαρακτηριστικά του CR-V που σου κάνουν θετική εντύπωση από το πρώτο χιλιόμετρο. Το ένα είναι το λίγο αυξημένο βάρος και η σαφήνεια του τιμονιού γύρω από την ευθεία. Και το δεύτερο, το ήσυχο και άνετο, αγχολυτικό περιβάλλον που δημιουργεί ο συνδυασμός της κορυφαίας ποιότητας κύλισης και του ραφιναρισμένου κινητήρα -με στάνταρ σύστημα Active Noise Cancellation.

Βοηθάει και το κιβώτιο CVT σε αυτό, διατηρώντας τις στροφές πολύ χαμηλά, ειδικά όταν λειτουργεί στο πρόγραμμα «Econ». Σου επιτρέπει μάλιστα να απολαύσεις τη ροπή του κινητήρα, αφού στο πάτημα του γκαζιού η σχέση αλλάζει, έτσι ώστε να τον κρατά αρχικά στις μεσαίες στροφές, και ανεβάζει σταδιακά όσο επιμένεις. Στη λειτουργία «S» οι στροφές φτάνουν κατευθείαν ψηλότερα, με τον επιπλέον θόρυβο αλλά και την πιο άμεση επιτάχυνση που αυτό συνεπάγεται, ενώ δεν λείπουν τα paddles από το τιμόνι για χειροκίνητη επιλογή μεταξύ επτά προκαθορισμένων σχέσεων.

Honda CR-V 2018

Η ελκτική πρόσφυση είναι άφθονη, αφού πίσω φτάνει σχεδόν πάντα ένα μικρό ποσοστό δύναμης -οι πίσω τροχοί απεμπλέκονται μόνο σε υψηλή ταχύτητα, για οικονομία. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά άμεσο υπό πίεση, και πρέπει να ανέβει πολύ ο ρυθμός για να ζοριστεί. Περισσότερο απ’ ό,τι είναι εφικτό στο οδικό δίκτυο των αυστριακών Άλπεων, όπου έγινε η παρουσίαση, με τη συνεχή κίνηση, τα χαμηλά όρια και την αυστηρή αστυνόμευση. Έτσι βέβαια ευνοείται η κατανάλωση, φτάνοντας ακόμα και το… «έξι» σε μια από τις διαδρομές μας. Το πόσο υψηλότερη θα είναι από του απερχόμενου CR-V 1.6 i-DTEC σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες, μένει να το δούμε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan X-Trail 2.0 D 177 PS 4WD X tronic

Σαφώς, περισσότερη οικονομία προσφέρει η βασική, χειροκίνητη και προσθιοκίνητη έκδοση, η οποία επίσης αφήνει μόνο θετικές εντυπώσεις. Η απώλεια 20 ίππων και 3 kgm δεν αρκεί για να κάνει αισθητή διαφορά, καθώς η ζυγαριά δείχνει 100+ κιλά λιγότερο. Επιπλέον, το χειροκίνητο κιβώτιο επιτρέπει την άμεση μεταφορά της εντολής του δεξιού ποδιού στον κινητήρα. Αν μη τι άλλο, το σύνολο δείχνει πιο ζωηρό, πιο υπάκουο, οπότε κάθε άλλο παρά «ριγμένος» νιώθεις. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο ασφαλείας, αφού ακόμα και το βασικό CR-V διαθέτει την πλήρη σουίτα οδηγικών βοηθημάτων Honda Sensing. Αυτή περιλαμβάνει συστήματα διατήρησης λωρίδας, αυτόματου φρεναρίσματος, αναγνώρισης πινακίδων, προσαρμοζόμενο cruise control κ.ά.

Είναι ξεκάθαρο ότι στη νέα γενιά του, το CR-V έκανε αρκετά βήματα εμπρός σε άνεση, ησυχία, πρακτικότητα και οδική συμπεριφορά. Αν βέβαια χρειάζεσαι ένα πραγματικό 7θέσιο, υπάρχουν άλλα μοντέλα που θα μεταφέρουν πιο άνετα δύο επιπλέον ενήλικους επιβάτες. Αρκεί όμως να το αντιμετωπίσεις σαν αυτό που ήταν πάντα: Ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο 5θέσιο SUV. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το CR-V είναι καλύτερο από ποτέ.


Τι λέει το DRIVE
Το μεγάλο SUV της Honda έγινε ακόμα πιο άνετο, πιο ευρύχωρο και εν γένει πιο ευχάριστο. Δυστυχώς έχασε τον εξαιρετικό ντίζελ της περασμένης γενιάς. Ευτυχώς, ο βενζινοκινητήρας του είναι επίσης εξαιρετικός.
Τιμή €40.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, τούρμπο, 193 PS/5.600 rpm, 24,8 kgm/2.000-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2* 162 g/km
Διαστάσεις 4.600 x 2.117* x 1.689 mm
Χώρος αποσκευών 561 lt
Βάρος 1.598-1.667 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Με εξωτερικούς καθρέφτες

TAGS