Test drive: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 PS 4WD Auto

Test drive: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 PS 4WD Auto

Η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου με τις 9 ταχύτητες έχει παραπάνω από θετική επίδραση στην εικόνα του τετρακίνητου CR-V.

Στην κατηγορία των SUV, το CR-V έχει καθιερωθεί ως ο πλέον ταλαντούχος εκφραστής της ευχρηστίας και της πρακτικότητας.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, το 9άρι αυτόματο κιβώτιο είναι ιδανικός συνεργάτης για τον 1.6 i-DTEC των 160 ίππων με τα δύο τούρμπο που έχει ήδη αποδείξει την αξία του και αποδίδει όπως ένας δίλιτρος.

Το κιβώτιο είναι ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής, φτιαγμένο από την ZF, αλλά προγραμματισμένο από τη Honda. Πέρα από ένα μικροσκοπικό λεβιέ με λειτουργία by-wire, έχει ακόμα μικρές διαστάσεις και χαμηλό βάρος.

Με το γάντι
Με εξαίρεση ένα μικρό κλότσημα τη στιγμή που ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά από το stop/start, η λειτουργία είναι ομαλή σε βαθμό που οι αλλαγές δεν γίνονται αντιληπτές.

Με λίγο γκάζι τα ανεβάσματα γίνονται στις 2.000 rpm, ακριβώς εκεί που αποδίδονται τα 35,7 kgm της μέγιστης ροπής. Όσο πιο πολύ πατάς τόσο πιο πολύ αργούν οι αλλαγές, όμως ποτέ περισσότερο από τις 4.100 rpm. Δεν έχεις πληροφόρηση για την επιλεγμένη σχέση ανά πάσα στιγμή, όμως είναι πάντα αυτή που πρέπει και η όποια απαίτηση για κατέβασμα ικανοποιείται με αποδεκτή αμεσότητα. Η έξτρα άνεση μάλιστα δεν τιμωρείται στο βενζινάδικο. Τα 7,8 lt/100 km είναι μόλις 4% περισσότερα από της χειροκίνητης έκδοσης και η διαφορά είναι ακόμα μικρότερη στο ταξίδι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 PS 4WD

Πέραν του βασικού υπάρχει και το πρόγραμμα Sport, που σημαίνει πιο άμεσο kickdown, ανέβασμα σχέσης σε υψηλότερες στροφές και φρενάρισμα με τον κινητήρα στις κατηφόρες. Υπάρχει επίσης δυνατότητα για χειροκίνητη αλλαγή από τα paddles στο τιμόνι, η οποία στη ρύθμιση D αναιρείται γρήγορα (όχι εάν χρειάζεσαι πέδηση από το μοτέρ), ενώ στη Sport παραμένει.

Εκτός από άνεση, το αυτόματο κιβώτιο φαίνεται ότι σημαίνει και δυνατό ξεκίνημα για το CR-V, αφού γράψαμε ταχύτερο χρόνο στα 0-100 km/h συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση: 9,5” έναντι 9,8”. Ύστερα από τα 100 και μέχρι τα 170 km/h οι χρόνοι είναι ουσιαστικά ίδιοι, όμως είναι ξεκάθαρο ότι η πυκνή κλιμάκωση των εννέα ταχυτήτων ταιριάζει γάντι στον i-DTEC. Επιπλέον, η δίνει σχεδόν 75 km/h/1.000 rpm και σημαίνει εντυπωσιακά χαμηλό θόρυβο σε μια καμπίνα με πέντε άνετες θέσεις, 589 lt πορτμπαγκάζ, άριστη συναρμολόγηση και άφθονους αποθηκευτικούς χώρους. Τα αναπαυτικά καθίσματα και η καλή ορατότητα είναι το κερασάκι, όπως και η εξαιρετική εργονομία για όλα πλην του δύσχρηστου συστήματος infotainment.

Ιδανικός συνδυασμός
Πλάι στα παραπάνω, η τρέχουσα γενιά του CR-V προσθέτει κι έναν πολύ αξιόλογο συνδυασμό άνεσης/κρατήματος. Οι κακοτεχνίες του δρόμου απορροφώνται παραπάνω από ικανοποιητικά και, παρότι το αμάξωμα γέρνει, το κράτημα είναι πολύ καλό. Η αυτόματη τετρακίνηση με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη σαφώς δεν είναι από τις πιο γρήγορες σε ταχύτητα εμπλοκής, ενισχύει όμως αξιοσημείωτα την πρόσφυση όταν ο δρόμος γλιστράει.



Οι τροχοί χάνουν εύκολα την επαφή τους με το έδαφος όταν το τελευταίο έχει έντονο ανάγλυφο, οπότε είναι πέρα από σαφές ότι κανείς λάτρης του off-roading δε θα επιλέξει ένα CR-V με 16,5 cm απόστασης από το έδαφος. Πάντως τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης δεν είναι εντελώς ασφάλτινα, οπότε οι βασικές απαιτήσεις θα καλυφθούν με λίγο θάρρος και αρκετή προσοχή. Από την άλλη, τα συγκεκριμένα λάστιχα ζημιώνουν τις αποστάσεις ακινητοποίησης, δίνοντας 100-0 km/h σε 41,9 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 PS

Αυτόματο CR-V μπορείς να αγοράσεις μόνο στην έκδοση Elegance, η οποία έχει εξαιρετικά πλήρη εξοπλισμό. Πρακτικά περιλαμβάνει τα πάντα εκτός από σύστημα πλοήγησης κι αυτό είναι κάτι που απαλύνει την αρχική κρυάδα που προκαλεί το άκουσμα των € 37.600. Έτσι το CR-V μπαίνει ουσιαστικά στη λίστα όποιου χρειάζεται ένα υποδειγματικά πολιτισμένο, άνετο και πρακτικό τετρακίνητο SUV, το οποίο έχει απόδοση δίλιτρου χωρίς να είναι. Συνοδεύεται δε από ενδιαφέρουσες προωθητικές ενέργειες, όπως 5ετή κάλυψη service, οδικής βοήθειας και εγγύησης μηχανικών μερών. Δεδομένου τώρα και ότι η διαφορά των € 1.100 της αυτόματης από την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση δεν είναι και τόσο σημαντική σε αυτή την κατηγορία τιμής, η πρώτη αποκτά πλεονέκτημα απέναντι στη δεύτερη.

Τι λέει το DRIVE
Εάν οι απαιτήσεις σε εκτός ασφάλτου συνθήκες δεν είναι μεγάλες, το αυτόματο CR-V είναι μια κορυφαία πρόταση για όποιον θέλει γεροδεμένη κατασκευή, άνεση, χώρους και πρακτικότητα.
Τιμή € 37.600
Τεχνολογία 1.597 cc, ντίζελ, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο (ένα μικρό με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας κι ένα μεγαλύτερο με σταθερά) συνδεδεμένα σε σειρά, 160 PS/4.000 rpm, 35,7 kgm/2.000 rpm, αυτόματο εννέα σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 27,8”
0-400 m 16,9” @ 131,9 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 165,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,4”
30-50 km/h (kickdown) 1,4”
50-80 km/h (kickdown) 3,2”
80-110 km/h (kickdown) 5,0”
110-140 km/h (kickdown) 7,5”
Φρένα 100-0 km/h 41,9 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2134 g/km
Διαστάσεις 4.605 x 1.820 x 1.685 mm
Χώρος αποσκευών     589 lt
Βάρος 1.670 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία Sport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube