Test drive: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Ανανεωμένο σε εμφάνιση το CR-V απέκτησε ντίζελ κινητήρα με δύο τούρμπο, 160 PS και νέα τετρακίνηση

Το CR-V υπήρξε ανέκαθεν ένα από τα πιο συμπαθή μας SUV. Μεγάλο σε χώρους, αλλά όχι και σε αίσθηση, πρακτικό και εύκολο στη χρήση, παρά το σεβαστό μέγεθός του και –παραδόξως- αρκετά ενδιαφέρον οδηγικά, αποτελούσε μια καλή πρόταση. Που ωστόσο απείχε από το «πολύ καλή πρόταση» λόγω δίλιτρων –και βάλε κινητήρων.

Η Honda το έλυσε εν μέρει, με την τοποθέτηση του 1.6 i-DTEC, ενός εξαιρετικού ντίζελ με 120 PS. Επαρκέστατοι για το Civic, χλωμοί για το βαρύτερο CR-V. Χώρια που σε αυτή την έκδοση ήταν αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Τους αποδίδουμε λοιπόν τα εύσημα των γρήγορων αντανακλαστικών. Αναβάθμισαν τον εν λόγω κινητήρα με μια μέθοδο φαινομενικά εύκολη, η οποία στην πράξη αποδεικνύεται εξίσου αποτελεσματική. Είναι τέτοια η εκτόξευση της ιπποδύναμης, που οι Ιάπωνες κατήργησαν τον 2,2 i-DTEC από τον οποίο αποδίδει 6% περισσότερη ιπποδύναμη, 11% λιγότερους ρύπους και έχει 37% λιγότερες τριβές. Πόση ακριβώς; 160 PS παρακαλώ και 35,7 kgm ροπής από τις 2.000 rpm. Πώς το έκαναν αυτό; Εξέλιξαν ένα σύστημα από δύο υπερσυμπιεστές σειριακά τοποθετημένους. Ο πρώτος είναι υψηλής πίεσης και μεταβλητής γεωμετρίας για να δουλεύει στις χαμηλές στροφές. Ο δεύτερος, με μια συμβατική waste gate, είναι χαμηλής πίεσης και δουλεύει στις υψηλές. Στη μεσαία ζώνη δουλεύουν και οι δύο μαζί.

Το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό. Το νέο CR-V, παρά τα σεβαστά 1.640 κιλά του επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,8”, βγαίνει σε 31,1” στο χιλιόμετρο, ενώ πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ που μπορείτε να δείτε στον πίνακα, πιο κάτω. Με τέτοιες επιδόσεις εκτοπίζει εύκολα τον ανταγωνισμό, δηλαδή και το νέο Nissan X-Trail 1.6 dCi και το Toyota RAV4 2.0 D-4D, για τα οποία τα αντίστοιχα νούμερα είναι 11,8” και για τα δύο στο 0-100 km/h, και 33,6” και 33,4” για το χιλιόμετρο. Αναλόγως καλύτερες είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Ο 1.6 i-DTEC δουλεύει όντως πολύ καλά από χαμηλά και δείχνει να μην πέφτει ιδιαιτέρως, ακόμα και κοντά στο όριο περιστροφής του, πράγμα ασυνήθιστο για ντίζελ. Σε αυτό βοηθά τα μέγιστα και η πολύ καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Για το οποίο μόνο θετικά μπορούμε να γράψουμε ως προς τη λειτουργία του. Σπάνια συναντάμε σε SUV κιβώτιο με τόσο ακριβές κούμπωμα, τόσο μικρές διαδρομές και τόσο βολική θέση. Στον αντίποδα τα φρένα του έχουν σπογγώδη αίσθηση και η απόδοσή τους βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Το CR-V ήταν ούτως ή άλλως ένα ραφιναρισμένο αυτοκίνητο, αλλά οι βελτιώσεις σε αυτόν το τομέα είναι επίσης εμφανείς. Κατ’ αρχήν ο νέος κινητήρας και η νέα ηλεκτρονική τετρακίνηση έχουν μειώσει το βάρος. Να εξηγήσουμε εδώ πως εγκαταλείφθηκε η λύση τετρακίνησης με υδραυλική ενεργοποίηση. Στη θέση της τοποθετήθηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης το οποίο και πιο γρήγορο είναι και ελαφρύτερο κατά 17%. Σε κανονικές συνθήκες, η κίνηση κατευθύνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και κατανέμεται ανάλογα με τις συνθήκες από έναν πολύδισκο συμπλέκτη.

Η αναβάθμιση της ανάρτησης περιλαμβάνει μεγαλύτερα μετατρόχια, νέα σινεμπλόκ εμπρός και νέα αμορτισέρ. Στην πράξη, ο θόρυβος κύλισης είναι, κατά τη γνώμη μας, ο μικρότερος της κατηγορίας, η άνεση σε κορυφαίο επίπεδο και μόνο στις υψηλές ταχύτητες θα παρατηρήσεις αεροδυναμικό θόρυβο. Η κλίση είναι αναπόφευκτα ανάλογη των διαστάσεων και του βάρους του αυτοκινήτου, σε καμία περίπτωση όμως δεν τρομάζει. Αντιθέτως ορίζει ένα πλαίσιο κίνησης, με αρκούντως υψηλή μέση ωριαία, το οποίο ακόμα κι όταν το αγνοήσεις, υποστρέφει ομαλά και χωρίς να τρομάζει. Πιο γρήγορο και άμεσο έχει γίνει και το τιμόνι.

Σχεδιαστικά οι πιο σημαντικές επεμβάσεις έγιναν στο εμπρός μέρος. Η μάσκα είναι πιο «ευρωπαϊκή», ενώ ανασχεδιασμένοι είναι και οι προβολείς, αλλά και ο προφυλακτήρας. Θεωρούμε πάντως πως υπάρχει μια αναντιστοιχία ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω μέρος, το οποίο φαίνεται πιο ογκώδες. Στο εσωτερικό έχουν βελτιωθεί τα πλαστικά, η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ νέα οθόνη αφής 7” δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Όσο για τους χώρους, το CR-V παραμένει από τα λίγα αυτοκίνητα τα οποία όντως μπορούν να φιλοξενήσουν πέντε άτομα με τις αποσκευές τους.

Πρέπει επίσης να γίνει αναφορά στην ομπρέλα ηλεκτρονικών βοηθημάτων η οποία προσφέρεται ως εξτρά. Το Honda Sensing ενσωματώνει όλα τα βοηθήματα νέας γενιάς , όπως προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης ή πληροφόρηση τυφλού σημείου, αλλά για πρώτη φορά και το Intelligent Adaptive Cruise Control. Το τελευταίο όχι απλώς διατηρεί μια ορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αλλά με έναν ειδικό αλγόριθμο υπολογίζει την πιθανότητα εισόδου ενός οχήματος από άλλη λωρίδα. Μένει να δούμε στην πράξη πόσο ωφελεί στην οδήγηση...

Το ίδιο το CR-V πάντως σίγουρα θα βγει ωφελημένο από τη συνολική αναβάθμιση και κυρίως από τον εξαιρετικό κινητήρα ντίζελ. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα, με σαφώς περισσότερα πλεονεκτήματα από τα μειονεκτήματά του. Το βασικό εμπόδιο είναι η τιμή που αρχίζει πάνω από τα 32 χιλιάδες ευρώ. Ωστόσο, το κόστος χρήσης είναι χαμηλό και τα χαρακτηριστικά του τόσο καλά που πρέπει να μη σου αρέσει εμφανισιακά ή να πηγαίνεις για πιο «ακριβή» κατηγορία για να το αγνοήσεις.

Τι λέει το DRIVE
Το CR-V ανέκαθεν ήταν ένα καλό οικογενειακό, υπό τη μορφή SUV. Με την προσθήκη όμως του ισχυρότερου ντίζελ και τις αναβαθμίσεις σε ποιότητα, εμφάνιση και τετρακίνηση γίνεται ίσως η πιο δελεαστική πρόταση στην κατηγορία
Τιμή από €32.270 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, 2 υπερσυμπιεστές 160 PS/4.000 rpm, 35,7 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
0-160 km/h 27,8”
0-400 m 16,9” @ 132 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 167 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,2”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 5,8”
110-140 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (5η) 8,0”
110-140 km/h (6η) 9,8”
Φρένα 100-0 km/h 41,9 m
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.605 x 1.820 x 1.685 mm
Βάρος 1.640 kg
Μετρήσεις DRIVE