Δοκιμάζουμε το Kia ProCeed

Η νέα παραλλαγή αμαξώματος του Kia Ceed προσφέρει ξεχωριστό στιλ, πρακτικότητα και σπορ χαρακτήρα σε ένα μοναδικό συνδυασμό.

Οι πωλήσεις των 3πορτων μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας (Segment C) μειώνονται συνεχώς και οι περισσότερες εταιρίες καταργούν αυτές τις εκδόσεις. Το ίδιο έκανε και η Kia με το pro_cee’d. Διατήρησε όμως το όνομά του για ένα νέο μοντέλο, με διαφορετική φιλοσοφία και στόχευση.

Το «shooting brake» είναι ένα είδος αμαξώματος που δεν χρησιμοποιείται συχνά από τους μαζικούς κατασκευαστές. Για την ακρίβεια, το μοναδικό τέτοιο δείγμα σε αυτή την κατηγορία, και συγκεκριμένα στην premium πλευρά της, ήταν η Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. Σήμερα, και η Kia προσφέρει μια τέτοια επιλογή, που συνδυάζει το ξεχωριστό στιλ με την πρακτικότητα αλλά απευθύνεται σε ένα αρκετά μεγαλύτερο κοινό. Για την ακρίβεια έχει στόχο τον αγοραστή που θέλει κάτι παραπάνω από τα συμβατικά μοντέλα της κατηγορίας, αλλά και σαφώς πιο προσιτό από τα premium, με καλύτερο value for money. Το όνομα απλοποιήθηκε για την περίσταση, κι έτσι προέκυψε το νέο ProCeed.

Το ProCeed είναι σχεδιασμένο στην Ευρώπη και εξελιγμένο αποκλειστικά για τις ανάγκες τις ευρωπαϊκής αγοράς. Με μήκος 4.605 mm, είναι πέντε χιλιοστά πιο μακρύ από το Ceed Sportswagon, ενώ το πλάτος των 1.800 mm και το μεταξόνιο των 2.650 mm είναι ακριβώς ίδια. Όμως η οροφή του, ένα μονοκόμματο τόξο από εμπρός μέχρι πίσω που μοιάζει να σχεδιάστηκε με μια πινελιά, βρίσκεται κατά περίπου τέσσερις πόντους χαμηλότερα (1.422 mm), ενώ δεν υπάρχουν μπάρες οροφής. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 mm και το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με σαφώς πιο σπορ διάθεση από τα αδέρφια του. Αρκετά ενδεικτικό για το χαρακτήρα του ProCeed είναι το ότι δεν διατίθεται στις «απλές» εκδόσεις της γκάμας του Ceed, παρά μόνο ως GT Line και GT.

Kia Proceed

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι λιγότερες. Το οδηγοκεντρικά σχεδιασμένο ταμπλό του Ceed, που καλύπτεται από ποιοτικά υλικά, παραμένει στη θέση του. Η 7ιντση οθόνη του εύχρηστου infotainment δίνει και εδώ το «παρών». Τη διαφορά κάνει το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, η μαύρη επένδυση της οροφής και οι μεταλλικές επενδύσεις των μαρσπιέ. Είπαμε: Πρόκειται για GT Line, και η σπορ ατμόσφαιρα είναι εμφανής. Τα ημιδερμάτινα καθίσματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη απ’ ότι στα συμβατικά Ceed, ενώ ακόμα μεγαλύτερα είναι τα πλαϊνά τους στο κορυφαίο ProCeed GT.

Το μικρό πίσω παρμπρίζ περιορίζει την ορατότητα του οδηγού σαφώς περισσότερο απ’ ότι στο χάτσμπακ. Η χαμηλή οροφή και τα στενά παράθυρα δημιουργούν μια ελαφρώς πιο κλειστοφοβική αίσθηση και για τους πίσω επιβάτες, ο χώρος για το κεφάλι τους όμως δεν έχει μειωθεί, χάρη στο χαμηλότερα τοποθετημένο κάθισμα. Στα ProCeed χωρίς ηλιοροφή που οδηγήσαμε, επιβάτης 1,90 m κάθεται πίσω από ίδιου ύψους οδηγό χωρίς να ακουμπά επάνω, ούτε βέβαια στο εμπρός κάθισμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα εντυπωσιακά 594 lt, τιμή χαμηλότερη κατά 31 lt από του Sportswagon. Όπως και σε εκείνο υπάρχει κρυφός χώρος κάτω από το πάτωμα, πρακτικές ράγες διαμόρφωσης του χώρου, η πλάτη του καθίσματος πέφτει σε αναλογία 40:20:40 και η αναδίπλωσή της δημιουργεί εντελώς επίπεδη επιφάνεια. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλότερο από εκείνο του στέσιον.

Kia ProCeed

Το ProCeed έχει κληρονομήσει όσους κινητήρες της γκάμας του Ceed αποδίδουν πάνω από 120 ίππους. Πρόκειται για τους βενζινοκινητήρες 1.0 T-GDi 120 PS, 1.4 T-GDi 140 PS και για τον 1.6 T-GDi 204 PS που εφοδιάζει την κορυφαία έκδοση GT. Μοναδικός ντίζελ είναι ο 1.6 CRDi των 136 PS, που διατίθεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, όπως όλοι, ή με αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη DCT –μια επιλογή που προσφέρεται επίσης στον 1.4 T-GDi. Στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις δύο αυτόματες εκδοχές του ProCeed.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Ceed 1.0 T-GDi

Ο 1.400άρης βενζίνης αποδίδει αρκετή δύναμη από χαμηλά και κινεί σβέλτα το ProCeed, ακόμα και με τρεις επιβάτες και γεμάτο χώρο αποσκευών. Στη Sport λειτουργία, που είναι διαθέσιμη μόνο σε συνδυασμό με το DCT, έχει και αρκετά καλή απόκριση. Η μετάβαση στο 1.6 CRDi δεν συνοδεύεται από περισσότερο θόρυβο, αφού η χροιά του ντίζελ γίνεται αισθητή μόνο με γενναίο πάτημα του γκαζιού. Το επίπεδο θορύβου είναι γενικά χαμηλό, αν και στα αυτιά των πίσω επιβατών φτάνει περισσότερος θόρυβος κύλισης απ’ ότι εμπρός. Παρά το κατά 60 kg μεγαλύτερο βάρος του ντίζελ, δεν το νιώθεις πιο δυσκίνητο ή πιο μπροστόβαρο στο δρόμο. Κάθε έκδοση έχει άλλωστε τις δικές της ρυθμίσεις στην ανάρτηση.

Μπροστά, ελατήρια και αντιστρεπτική είναι ίδια με το αντίστοιχο Ceed, ενώ πίσω, όπου υπάρχει μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, τα ελατήρια είναι σκληρότερα κατά 22% και η αντιστρεπτική κατά 3%. Το αποτέλεσμα είναι ένα ευχάριστο οδηγικά σύνολο που αποκρίνεται άμεσα στις εντολές του τιμονιού χωρίς να παραμελεί την άνεση –τουλάχιστον στους ισπανικούς δρόμους. Ακόμα πιο ευχάριστη είναι βέβαια η κορυφαία έκδοση GT. Οι γύροι μας με αυτή στην πίστα Parcmotor Castelloli αποκάλυψαν ένα πολύ ικανό πλαίσιο που δύσκολα υποστρέφει, χάρη και στο torque vectoring. Είναι πρόθυμο να περιστραφεί στο άφημα του γκαζιού, ενώ το διαφορετικά ρυθμισμένο ESP σου επιτρέπει να πλησιάσεις πιο κοντά στο όριο.

Kia ProCeed

Με την γκάμα να περιλαμβάνει αποκλειστικά εκδόσεις GT Line, το επίπεδο εξοπλισμού κάθε ProCeed περιλαμβάνει σπορ στοιχεία και ζάντες 17" (με λάστιχα Michelin Pilot Sport 4), αλλά και αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο φρενάρισμα, ενεργή διατήρηση λωρίδας, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων κ.ά. Η κορυφαία έκδοση GT προσθέτει καθίσματα σε δέρμα και suede, Full LED εμπρός φώτα, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, ζάντες 18" κ.ά.

Το ProCeed αποτελεί μια θαρραλέα κίνηση, με την οποία η Kia αποδεικνύει στους Ευρωπαίους αγοραστές ότι δεν έχει σκοπό να ακολουθεί, αλλά να δείχνει η ίδια το δρόμο. Ένα μοναδικό αυτοκίνητο που συνδυάζει διαφορετικά χαρακτηριστικά με τρόπο πρωτόγνωρο για την κατηγορία, οπότε δεν έχει και κανέναν άμεσο ανταγωνιστή. Κάθε έκδοσή του είναι ακριβότερη από εκείνη του αντίστοιχου Ceed Sportswagon (δείτε τον τιμοκατάλογο), όμως όταν προσφέρει σχεδόν την ίδια πρακτικότητα σε ένα πιο ελκυστικό περιτύλιγμα με πιο σπορ συμπεριφορά, είναι απόλυτα λογικό.


Τι λέει το DRIVE
Όταν η πρακτικότητα συνδυάζεται τόσο αρμονικά με την ξεχωριστή εμφάνιση και τον σπορ χαρακτήρα, τα συμβατικά στέισον φαίνονται πια…βαρετά.
Τιμή €24.690 (1.4 T-GDi)
Τεχνολογία 1.353 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 24,7 kgm/1.500-3.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7-5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130-135 g/km
Διαστάσεις 4.605 x 1.800 x 1.422 mm
Χώρος αποσκευών 594 lt
Βάρος 1.303 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή