Δοκιμάζουμε το Hyundai IONIQ 6 77kWh 325 PS AWD

Δοκιμάζουμε το Hyundai IONIQ 6 77kWh 325 PS AWD

Όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές ερίζουν για το ποιος έχει στις τάξεις του το καλύτερο μεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο, η Hyundai παρουσιάζει το IONIQ 6 βάζοντας τέλος στους όποιους διαξιφισμούς.

Εάν υπάρχει σήμερα μια εταιρεία που να παίζει το ίδιο δυνατά σε όλα τα μέτωπα, αυτή είναι η Hyundai (ο όμιλος δηλαδή, συμπεριλαμβανομένης της KIA). Και η Toyota θα συμπληρώσω βεβαίως, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. H περίπτωση όμως των Κορεατών είναι που σήμερα αποτελεί το «case study». 

Θυμάμαι χαρακτηριστικά, στην παρουσίαση της ανανεωμένης πρώτης γενιάς του i20 -το 2012 αν δε με απατά η μνήμη μου, να συζητώ μεταξύ τύρου και αχλαδιού με τον τότε υπεύθυνο προϊοντικής ανάπτυξης της εταιρείας στην Ευρώπη. Ο οποίος τότε ανέφερε ότι μέσα στην επομένη 10ετία ο όμιλος Hyundai, θα βρίσκεται στις δέκα πρώτες δυνάμεις στο χώρο της αυτοκίνησης.

Οι προβλέψεις του όχι μόνο επιβεβαιώθηκαν αλλά αυτήν τη στιγμή η Hyundai μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που έχουν το know how, το στρατηγικό πλάνο, το τεχνολογικό υπόβραθρο αλλά και το χρήμα φυσικά, να παίξουν με την ίδια ευκολία σε όλα τα ταμπλό. Δημιουργώντας από αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες μέχρι ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα. Συγχρόνως όλα και δίχως «εκπτώσεις». 

Hyundai IONIQ 6

Στην νέα εποχή που ανατέλλει, η Hyundai έχει επίσης επενδύσει και εξελίξει τόσο πολύ το πρότζεκτ «ηλεκτρικό αυτοκίνητο» που δείχνει πανέτοιμη και γι’ αυτήν την πρόκληση. Για την ακρίβεια τόσο έτοιμη, όσο λίγοι ανταγωνιστές της.

Μετά το IONIQ 5, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο των Κορεατών είναι το IONIQ 6. Τόσο από πλευράς διαστάσεων όσο και τιμολογιακής πολιτικής, το νέο δημιούργημα της Hyundai τοποθετείται ξεκάθαρα απέναντι στο Model 3 της Tesla.

Χρησιμοποιεί και αυτό την ηλεκτρική αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP, που σημαίνει μεταξύ άλλων ότι το ηλεκτρικό σύστημα είναι αρχιτεκτονικής 800V. Μπορεί να συνεργαστεί με ταχυφορτιστή μέχρι και 350 kW δηλαδή, και τότε του αρκούν μόλις 18’ για να φορτίσει την 77άρα μπαταρία από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς της. Όσο για το AC ρεύμα, σε wallbox 11 kW χρειάζεται -όπως και το IONIQ 5- κάτι παραπάνω από 7 ώρες.

Το IONIQ 6 υποστηρίζει επίσης την καινοτόμο λειτουργία vehicle-to-load (V2L), που του επιτρέπει να τροφοδοτεί ποικίλες ηλεκτρικές συσκευές από πρίζα σούκο 230V. Η λειτουργία V2L ενεργοποιείται είτε από την εξωτερική θύρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μετασχηματιστή με την κατάλληλη απόληξη, είτε εσωτερικά από μια σούκο πρίζα κάτω από το πίσω κάθισμα για τη φόρτιση φορητών υπολογιστών, τηλεφώνων και άλλων συσκευών.

Hyundai IONIQ 6

Το στοιχείο όμως που διαφοροποιεί το IONIQ 6 από οτιδήποτε άλλο είναι η σχεδίαση και ο συντελεστής αεροδυναμικής οπισθέλκουσας που αυτή εξασφαλίζει. Μιλάμε για Cd 0,21, έναν από τους καλύτερους στην αγορά και ασύγκριτα καλύτερος από το 0,29 του IONIQ 5. 

Χάρη και στο άκρως αεροδυναμικό προφίλ, το IONIQ 6 προσφέρει θεωρητική αυτονομία 615 km. Και εδώ ουσιαστικά θα παιχτεί όλο το παιχνίδι με τα ηλεκτρικά μοντέλα: Στο πόσο μακριά θα μπορούν να φθάσουν με μία μόνο φόρτιση, εκμεταλλευόμενα τη δεδομένη χωρητικότητα της μπαταρίας τους.

Κι επειδή η σχεδίαση είναι το κλειδί για την επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού αεροδυναμικού συντελεστή, παρατηρώντας το IONIQ 6 είναι ηλίου φαεινότερο ότι το εγχείρημα πέτυχε. 

Από το πλάι, το βλέμμα καρφώνεται πάνω στο μακρύ τόξο της οροφής. Κάποιοι θα υποστηρίξουν ότι η σιλουέτα του μοντέλου είναι γνώριμη. Ότι θυμίζει έντονα Mercedes-Benz CLS. Ή EQE για να είμαστε και πιο επίκαιροι. Όμως οι Κορεάτες υπήρξαν ξεκάθαροι. 

Πηγή έμπνευσης για το IONIQ 6 υπήρξαν τα μοντέλα «streamliner» από τη δεκαετία του ’30 (Bugatti Atlantic SC 57, Phantom Corsair, Talbot-Lago T150SS κ.α), τα οποία με τη σειρά τους είχαν αντλήσει έμπνευση για τις αεροδυναμικές τους φόρμες από τη σχεδίαση των αεροπλάνων.

To μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 4.855 mm, το ύψος στα 1.495 mm, με το πλάτος να φθάνει τα 1.880 mm. Είναι δηλαδή μακρύτερο (22 cm) και χαμηλότερο (11 cm) από το IONIQ 5, διαθέτοντας ωστόσο ελαφρώς πιο μικρό μεταξόνιο (2.950 mm). 

Στο αεροδυναμικό αμάξωμα ξεχωρίζουν επίσης οι στοχευμένες λεπτομέρειες. Υπάρχουν pop-up χειρολαβές, ενεργοί εμπρός αεραγωγοί, ελλειπτική αεροτομή κ.α., ενώ οι τροχοί έχουν ζάντες διαμέτρου 18 ή 20’’.

Hyundai IONIQ 6

Και το εσωτερικό όμως είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να χρησιμεύσει ως «τόπος» χαλάρωσης. Ένα καταφύγιο απόλαυσης όπως οι ίδιοι οι άνθρωποι της Hyundai σημειώνουν. Ο διζωνικός ατμοσφαιρικός φωτισμός (Dual Color Ambient Lighting) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει την εμφάνιση και την αίσθηση της καμπίνας επιλέγοντας από ένα φάσμα 64 χρωμάτων και 6 προεπιλεγμένων θεμάτων. Η λειτουργία Speed Sync Lighting προσθέτει συναίσθημα στην οδηγική εμπειρία αλλάζοντας τη φωτεινότητα στο εσωτερικό με βάση την ταχύτητα που κινείται το όχημα.

Τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ειδικά ανακυκλώσιμα υλικά όντας περίπου 30% λεπτότερα από αυτά των συμβατικών μοντέλων, ώστε να παρέχουν και έξτρα χώρο για τους επιβάτες. Όχι ότι οι τελευταίοι χρειαζόντουσαν λεπτά καθίσματα για να αισθανθούν άνετα στην καμπίνα του IONIQ 6. 

Το φλατ δάπεδο και οι ακροβολισμένοι τροχοί που δίνουν τεράστιο μεταξόνιο, προσφέρουν κορυφαία ευρυχωρία. Μόνο εάν υπερβαίνει κάποιος σε ύψος τα 1,90 m ο αέρας για το κεφάλι στο πίσω κάθισμα δε θα επαρκεί.

Η αιωρούμενη τώρα κεντρική κονσόλα, δίνει το "παρών" στη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της Hyundai και πέρα από την πρακτικότητα και τις χωροταξικές λύσεις που προσφέρει, μπορεί να φορτίσει μέσω της επαγωγικής φόρτισης που διαθέτει, από κινητό έως... λάπτοπ.

Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, αν και υπάρχουν ορισμένες επιφάνειες (στις πόρτες για παράδειγμα) με σκληρά πλαστικά, τα οποία ωστόσο δεν έχουν θέμα σε συναρμογή ή φινίρισμα. Θα έλεγα πως ποιοτικά το αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο προσεγμένο από ένα Tesla Model 3. 

Οι δύο οθόνες, αμφότερες με διαγώνιο 12”, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, είναι εξαιρετικής ευκρίνειας και με πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων. Υπάρχει μεταξύ άλλων χαρτογράφηση της ακτίνας του ταξιδιού σε πραγματικό χρόνο με βάση την τρέχουσα κατάσταση φόρτισης, με τις συνδεδεμένες υπηρεσίες του συστήματος να βοηθούν επίσης στην αναζήτηση και στον σχεδιασμό της καλύτερης διαδρομής συμπεριλαμβάνοντας στην πορεία και τους αντίστοιχους σταθμούς φόρτισης.

Εξυπακούεται, πως υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υποστηρίζονται πολλαπλές συνδέσεις Bluetooth, έτσι ώστε να μπορούν να συνδυαστούν δύο συσκευές ταυτόχρονα - μία για τηλεφωνικές κλήσεις και μία για ροή μουσικής.

Επίσης, το IONIQ 6 είναι το πρώτο Hyundai που προσφέρει τη δυνατότητα ασύρματης ενημέρωσης λογισμικού Over-the-Air (OTA) Software Update, επιτρέποντας στον κάτοχο να αναβαθμίσει χωρίς κόπο και σπατάλη χρόνου τα συστήματα (σύστημα κίνησης, αυτόνομη οδήγηση, μπαταρία κ.α.). 

Hyundai IONIQ 6

Το IONIQ 6 είναι διαθέσιμο με δύο τύπους μπαταριών και δύο διατάξεις ως προς το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη εξοπλίζεται με συσσωρευτή 77,4 kWh, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην πρώτη περίπτωση η κίνηση μεταδίδεται μόνο πίσω και η ισχύς είναι 228 PS ενώ στη δεύτερη το IONIQ 6 είναι τετρακίνητο με 325 PS.

Σύμφωνα με την Hyundai, η κορυφαία έκδοση που αποδίδει και 605 Nm, κάνει 0-100 km/h σε μόλις 5,1’’. 

Η τρίτη επιλογή, ή εάν προτιμάτε η πρώτη στην γκάμα, έχει μπαταρία 53 kWh και μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που ανέρχεται σε 13,9 kWh/100 km. Η ισχύς σε αυτήν την περίπτωση φθάνει τους 151 PS και η ροπή τα 350 Nm, με τη δύναμη να περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς χαρίζοντας στο IONIQ 6 επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,8’’.

Στη διάθεσή μας, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου στη Μαδρίτη (η παρουσίαση έλαβε χώρα στο πανέμορφο γήπεδο Mediterráneo της Ατλέτικο Μαδρίτης) είχαμε την κορυφαία από πλευράς τεχνικών προδιαγραφών τετρακίνητη έκδοση, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τους 325 PS. 

Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις είναι κάτι παραπάνω από θετικές. Το IONIQ 6 κινείται στο δρόμο τόσο ήσυχα που πολλές φορές αναρωτηθήκαμε εάν οι τροχοί του πατούσαν πράγματι στο οδόστρωμα...

Hyundai IONIQ 6

Εάν μάλιστα δεν υπήρχαν και οι μικρής έντασης αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους ψηφιακούς πλευρικούς καθρέπτες (Digital Side Mirrors), θα αισθανόσουν ότι βρίσκεσαι μέσα σε μια αεροστεγή κάψουλα. Γνώμη μου, όσοι ενδιαφέρεστε για την απόκτηση του μοντέλου, επιλέξτε τους παραδοσιακούς καθρέπτες. Μειώνουν στο ελάχιστο τους αεροδυναμικούς θορύβους και είναι και πιο πρακτικοί/λειτουργικοί.  

Η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και την ισορροπημένη ρύθμιση ως προς την άνεση και τη σπορ αίσθηση, εξουδετέρωσε με υποδειγματικό τρόπο τα λίγα ομολογουμένως ανάγλυφα του ισπανικού οδοστρώματος. 

Το IONIQ 6 δεν έπαψε όμως να μας εκπλήσσει ευχάριστα σε όλες διαδρομές που ακολουθήσαμε με διαφορετική χάραξη στα πέριξ της ισπανικής πρωτεύουσας. Σε ανοιχτές καμπές και με κάμποσα χιλιόμετρα στο ψηφιακό καντράν, αποδείχθηκε τόσο στιβαρό και με σίγουρο πάτημα που κατά κάποιο τρόπο μας προκαλούσε να το πιέσουμε κι άλλο για να διαπιστώσουμε τα όριά του.

Το αμάξωμα έχει μικρής «έντασης» και πλήρως ελεγχόμενες κλίσεις, με το χαμηλό κέντρο βάρους και τη σωστή κατανομή ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω μέρος να συμβάλλουν σε αυτήν την ασφαλή και αν μη τι άλλο ευχάριστη οδική συμπεριφορά. 

Το τιμόνι έχει κάπως τεχνητή αίσθηση. Επιλέγοντας ωστόσο το πρόγραμμα Sport (υπάρχει ως επιλογή και το Normal) αλλάζει ως προς την υποβοήθηση του προσφέροντας πιο σωστό βάρος και κατ’ επέκταση αίσθηση.

Hyundai IONIQ 6

Η δύναμη από τους ηλεκτροκινητήρες περνά στους τροχούς λιγότερο «βίαια» από ότι σε ένα Tesla Model 3, δεν παύει ωστόσο να γίνεται αντιληπτή αφού σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ στο πάτωμα, το σώμα σου θα κολλήσει στο κάθισμα. 

Σε πιο σφιχτά κομμάτια, το IONIQ 6 θα ανεβάσει ρυθμούς με χαρακτηριστική ευκολία. Η ηλεκτρική τετρακίνηση δουλεύει σωστά, βοηθώντας τους τροχούς να ακολουθήσουν κατά γράμμα τη ροή του οδοστρώματος. Τα φρένα χωρίς να διεκδικούν εύσημα για την αίσθηση τους, να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων ως προς την απόδοση. 

Άπαξ βέβαια και συνηθίσεις μετά από λίγη ώρα το βάρος (2.113 kg), διαπιστώνεις ότι είναι πιο «εύκολο» να φρενάρεις μέσω της ανάκτησης ενέργειας παρά πιέζοντας τόσο πολύ το πεντάλ του φρένου. 

Μέσω των σχετικών paddles που βρίσκονται στο τιμόνι ρυθμίζεις την ανάκτηση (σε τέσσερα στάδια) στο μέγιστο επίπεδο και το μόνο που χρειάζεται από εκεί και πέρα να κάνεις είναι να σηκώνεις απλώς το πόδι από το γκάζι πριν την είσοδο της στροφής. Το IONIQ 6 θα κόψει όση ταχύτητα χρειάζεται για να τοποθετηθείς σωστά κι έπειτα είναι λίγο πολύ όλα πιο εύκολα. Ειδικά από τη στιγμή που η δύναμη υπάρχει σε αφθονία και η τετρακίνηση λειτουργεί σωστά. 

Το IONIQ 6 αναμφίβολα στις mainstream αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής αλλά και της Ασίας θα πουλήσει. Και δικαίως, διότι πρόκειται για ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα ηλεκτρικά οχήματα της αγοράς.

Ήδη άλλωστε έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του. Στην αγορά της Νότιας Κορέας με το που άνοιξε τον περασμένο Αύγουστο το βιβλίο των παραγγελιών, «έγραψε» μέσα στο πρώτο κιόλας 24ωρο 37.446 παραγγελίες σημειώνοντας ρεκόρ στην ιστορία της φίρμας, αφήνοντας πίσω του τα IONIQ 5 και KIA EV6 που είχαν συμπληρώσει 23.760 και 21.000 παραγγελίες αντίστοιχα.

Το IONIQ 6 θα πατήσει τους τροχούς του σε ελληνικό έδαφος κατά πάσα πιθανότητα από τον προσεχή Σεπτέμβρη, με την τιμή να αναμένεται ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με ένα αντίστοιχων χαρακτηριστικών IONIQ 5.

Hyundai IONIQ 6  77 kWh 325 PS AWD 
Τι λέει το DRIVE
Το IONIQ 6 μπορεί να αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις οποιονδήποτε αντίπαλο, οπότε η Hyundai
μπορεί να αισθάνεται σίγουρη για το αποτέλεσμα των προσπαθειών της και το Model 3 να ανησυχεί. 
ΤιμήΑναμένεται
  
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤεχνολογίαBEV, δύο σύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες,  μπαταρία 77,4 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση 325 PS, 605 Nm
Διαστάσεις4.855 x 1.880 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών401 lt
Βάρος2.113 kg
  
Επιδόσεις 
0-100 km/h5,1" 
Τελική ταχύτητα185 km/h
Μέση κατανάλωση 15,1 kWh/100 km
Aυτονομία583 km
Εκπομπές CO20 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή 
  
Φόρτιση 
Συνεχές ρεύμα (DC), 10-80% της μπαταρίαςΈως 350 kW, από 18' 
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίαςΈως 11 kW, από 7,5 ώρες
  
ΦωτογραφίεςHyundai

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube