Suzuki Swift Sport 2006-2012

Suzuki Swift Sport 2006-2012

Μικρός σαμουράι: Ακολουθώντας την παλιά καλή συνταγή με ατμοσφαιρικό μοτέρ, κοντό κιβωτίου και ευχάριστη συμπεριφορά, είναι να μην το συμπαθήσεις;

H Suzuki, στη χώρα μας τουλάχιστον, έχει παράδοση σε δύο τελείως διαφορετικές κατηγορίες: Στα ικανά τζιπ και στα μικρά GTi. Το 1.300άρι Swift GTi, από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, καλόμαθε στο γκάζι μια γενιά οδηγών, η οποία περίμενε με ανυπομονησία τον αντικαταστάτη του, που ήρθε τελικά το 2006. Και το όνομα αυτού Swift Sport.

Hot hatch
Βασισμένο στο νέο τότε Suzuki Swift, το Sport κατάφερνε να δείχνει πολύ πιο επιθετικό από τις απλές εκδόσεις, χάρη στους διαφορετικούς προφυλακτήρες, την πτέρυγα και τις ζάντες 16” ή 17”. Στην Ιαπωνία η αντίστοιχη έκδοση ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε πεντάθυρη. Στην Ευρώπη όμως έχουμε συνδυάσει το σπορ χαρακτήρα κυρίως με τα τρίθυρα, οπότε μείον δύο πόρτες για το Swift Sport.

Το μοτέρ των 1.586 cc με κωδικό Μ16Α ανήκει στην οικογένεια κινητήρων «Μ» της Suzuki. Προέκυψε από τα μικρότερα αδερφάκια του (1,3 και 1,5 lt.) με διατήρηση της διαμέτρου στα 78 mm και αύξηση της διαδρομής στα 83 mm, με τη σχέση συμπίεσης να φτάνει το 11,1:1. Η μέγιστη ισχύς των 125 PS αποδίδεται στις 6.800 rpm και η ροπή των 15,1 kgm στις 4.800 rpm. Για την πλήρη εκμετάλλευση ενός τέτοιου ατμοσφαιρικού κινητήρα χρειάζεται ένα κιβώτιο με σφιχτή κλιμάκωση. Και η Suzuki φρόντισε να φτιάξει ακριβώς αυτό. Η κοντή 5η θα γίνει κουραστική στο ταξίδι, αλλά οι μικρές αποστάσεις μεταξύ των ταχυτήτων κρατούν το μοτέρ στην καλή περιοχή, όταν φυσικά ο οδηγός δε βαριέται να προσπαθήσει γι’ αυτό.

Ένα απλό Swift 1.3 ήταν ήδη ευχάριστο στην οδήγηση. Το Swift Sport έκανε άλμα σε αμεσότητα, ακρίβεια χειρισμού και φυσικά αποτελεσματικότητα. Ένα σετ αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές που επιτρέπουν ελάχιστη κλίση και μια τετράδα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα άλλαξαν ριζικά την εικόνα του Swift στο δρόμο. Στο σφιχτό στροφιλίκι είναι στο στοιχείο του, έχοντας ένα μπροστινό που δε σε προδίδει και σε πληροφορεί για το επίπεδο πρόσφυσης. Αλλά και ένα πίσω μέρος που ακούει και εκτελεί σαν πιστός στρατιώτης τις εντολές σου για τοποθέτηση, με το ESP πλήρως απενεργοποιημένο. Κι αν κάποιος υποθέσει ότι το τίμημα γι’ αυτή την ευελιξία είναι η νευρικότητα στην εθνική, κάνει λάθος. Το Swift Sport πατά στους μεγάλους τροχούς του και στρίβει με ταχύτητα κοντά στην τελική, εμπνέοντας εντυπωσιακή σιγουριά για το μέγεθός του. Εκεί βέβαια ο κινητήρας αρχίζει αναπόφευκτα να δείχνει λίγος.

Λίγοι δείχνουν και οι χώροι, επειδή... είναι. Όποιος χρειάζεται να μεταφέρει περισσότερα από δύο άτομα ή αρκετές αποσκευές δε θα ικανοποιηθεί από το Swift. Αυτό το μειονέκτημα, μαζί με τη σκληρή ανάρτηση και το κοντό κιβώτιο αποτελούν τα ισχυρότερα αποτρεπτικά στοιχεία για τους «τυχαίους» αγοραστές. Γι’ αυτό τα περισσότερα Swift Sport έχουν καταλήξει στα χέρια συνειδητοποιημένων. Σε επίπεδο εξοπλισμού, οι 17άρες με τα φιμέ πίσω τζάμια ήταν έξτρα, αλλά συναντώνται στα περισσότερα Swift Sport. Από το facelift και ύστερα υπήρχε η δυνατότητα τοποθέτησης του Multimedia Cyber Station με οθόνη αφής, στο οποίο λίγοι αντιστάθηκαν.

Ώρα για Sport
Το Suzuki Swift Sport είναι ένα GTi της παλιάς σχολής με ατμοσφαιρικό μοτέρ, κοντό κιβώτιο, ζωντανά χειριστήρια και ζωηρή ουρά. Και ίσως είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή να το αποκτήσεις, αφού θα βρεις πρακτικά καινούργια αυτοκίνητα στο 60% της αρχικής τιμής. Πραγματικά μικρό αντίτιμο για ένα αυτοκίνητο που δε χορταίνει να στρίβει σε βουνά και πίστες.


Τα πρώτα Swift Sport έχουν κόφτη στις 6.800 rpm και η Suzuki προτείνει να καίνε βενζίνη 98RON. Τα πιράκια είναι συχνό φαινόμενο με κακή βενζίνη. Με το facelift η χαρτογράφηση άλλαξε, ο κόφτης ανέβηκε στις 7.200 rpm και τα 95 οκτάνια δε δημιουργούν προβλήματα. Πέρα από αυτό πάντως ο κινητήρας πρέπει να θεωρείται «αλεξίσφαιρος». Στο βιβλίο service πρέπει να φαίνονται όλες οι επισκέψεις του αυτοκινήτου στο συνεργείο, οι οποίες είναι σχετικά συχνές: Κάθε 7.500 km για λάδια, κάθε 30.000 km για βαλβολίνες. Ελέγξτε και ότι έχουν γίνει οι προβλεπόμενες ανακλήσεις: Τέσσερις για τα πρώτα μοντέλα και τρεις για τα facelift. Τα νορμάλ μπουζί είναι NGK ιριδίου, αλλά μερικοί τα αντικαθιστούν με συμβατικά, τα οποία είναι μεν φτηνότερα, αλλά αντέχουν και λιγότερο.


Το σφιχτά κλιμακωμένο 5άρι ταιριάζει στο χαρακτήρα του γρήγορου Swift. Αλλά αν έχεις σκοπό να ανεβοκατεβαίνεις τις εθνικές καλύτερα ψάξε κάτι με μακρύτερο κιβώτιο (28,5 km/h ανά 1.000 rpm η 5η). Ο λεβιές ταχυτήτων γίνεται πιο ευχάριστος αλλάζοντας τις βαλβολίνες της Suzuki με καλύτερες. Ο συμπλέκτης αντέχει πάνω από 100.000 km, εκτός από περιπτώσεις ιδιαίτερα σκληρής χρήσης. Τριγμοί που προέρχονται από τις ντίζες του κιβωτίου ησυχάζουν με γρασάρισμα. Τα αμορτισέρ είναι πολύ πιθανό να έχουν κουραστεί ήδη από τα 50.000 km, ειδικά αν συνδυάζονται με ελατήρια χαμηλώματος. Το κόστος αντικατάστασής τους είναι €440. Τα σάιλεντ μπλοκς  των ψαλιδιών εμπρός μπορεί να ακούγονται, αλλά δεν χρειάζονται απαραίτητα αλλαγή.


Η Suzuki έχει αλλάξει αρκετές φορές τις προδιαγραφές των εργοστασιακών τακακιών προσπαθώντας να ελαττώσει το θόρυβο που παράγουν, χωρίς αποτέλεσμα. Πολλοί κάτοχοι στρέφονται σε τακάκια aftermarket που διορθώνουν το πρόβλημα. Κάντε οπωσδήποτε ένα γερό φρενάρισμα από υψηλή ταχύτητα για να διαπιστώσετε στράβωμα των εμπρός δίσκων, που δεν είναι φτηνοί (€280). Το να πιάνει ψηλά το χειρόφρενο είναι φυσιολογικό. Το να μην πιάνει σχεδόν καθόλου φανερώνει πιθανότατα πρόβλημα στις δαγκάνες των πίσω φρένων. Τα περισσότερα Swift Sport φοράνε ζάντες 6,5Jx17” με την ασυνήθιστη διάσταση ελαστικών 195/45 R17. Τόσο ασυνήθιστη που μπορείς να βάλεις μόνο τα Goodyear Eagle F1, οπότε αρκετοί ανεβαίνουν στο 205/40 R17 για μεγαλύτερη ποικιλία στην επιλογή.


Το Swift Sport θα το βρείτε στα μεταλλικά ασημί, ανθρακί, μπλε και μαύρο, ενώ ακριβότερα κόστιζαν τα «περλέ» κόκκινα. Η βαφή δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτική κι έτσι το πιθανότερο είναι ότι το εμπρός μέρος του Swift θα έχει σημάδια από πετραδάκια. Σιγουρευτείτε ότι σας ταιριάζει η θέση οδήγησης πριν αγοράσετε! Στο στενό μπάκετ και με το τιμόνι να ρυθμίζεται μόνο σε ύψος δεν είναι σίγουρο ότι θα βολευτούν όλοι. Τα υλικά του ταμπλό δεν εντυπωσιάζουν με την ποιότητά τους, ενώ σε Swift Sport με πολλά km δε λείπουν και οι τριγμοί. Αν τρίζει η βάση του καθίσματος, το πρόβλημα λύνεται με μεταλλικές ροδέλες στον πείρο ρύθμισης του ύψους. Ελέγξτε ότι οι τσιμούχες στις πόρτες και στο χώρο αποσκευών δεν έχουν σκισίματα, καθώς και ότι τα ηλεκτρικά παράθυρα ανεβοκατεβαίνουν χωρίς πρόβλημα και περίεργους ήχους που υποδηλώνουν ελαττωματικούς γρύλους.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube