
Yangwang U9: Συνέντευξη με τον οδηγό των 496,22 km/h
Πώς είναι η ζωή στα 500 km/h στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου παραγωγής; Μπορεί να απαντήσει μόνο ένας, ο Marc Basseng που οδήγησε το Yangwang U9 του ρεκόρ ταχύτητας.

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής GT1, Marc Basseng, οδήγησε το κινεζικό ηλεκτρικό hypercar Yangwang U9 Xtreme των 3.000 ίππων με την ασύλληπτη ταχύτητα των 496,22 km/h.
Το ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής εκθρόνισε την Bugatti Chiron Super Sport 300+ και πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στην πίστα δοκιμών στο Papenburg της Γερμανίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταχύτητα επαληθεύτηκε από τον οργανισμό πιστοποίησης δοκιμών ATP.
Πώς είναι να κινείσαι με 500 km/h με ένα δρομίσιο μοντέλο; Μόνο ένας μπορεί να απαντήσει με σαφήνεια
«Μετά την πρώτη προσπάθεια, ένιωσα ότι το ρεκόρ θα ήταν αρκετά εύκολο», είπε ο Basseng, «επειδή η επιτάχυνση και η ισχύς αυτού του αυτοκινήτου είναι απίστευτες. Και μετά σκέφτηκα ότι δεν θα έπαιρνε πολύ -ίσως δύο ή τρεις μέρες. Πάντα έχεις χρονικό όριο με τον ATP».
Ο 47χρονος συμπλήρωσε ότι ενώ αυτός και οι μηχανικοί της BYD ήταν σίγουροι για την κατάρριψη του ρεκόρ στην ευθεία των τεσσάρων χιλιομέτρων της πίστας, η επίτευξη έπρεπε να γίνει μέσω μιας σταδιακής διαδικασίας, προκειμένου να αξιολογηθεί η απόδοση του αυτοκινήτου σε διαφορετικές ταχύτητες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mate Rimac: Γιατί αμφιβάλλει για τους 3.000 ίππους του U9;
«Τα πράγματα αλλάζουν δραματικά» με μικρές αυξήσεις στην ταχύτητα πάνω από ένα συγκεκριμένο σημείο, εξήγησε. «Αν φτάσεις τα 400 km/h, είναι ήδη κάτι ξεχωριστό, και μετά κάθε 20 km/h όλα αλλάζουν ξανά και ξανά».
Είπε ότι το Yangwang U9 Xtreme παρέμεινε αρκετά σταθερό ώστε «να μπορώ να βγάλω τα χέρια μου από το τιμόνι στα 340 km/h», αλλά πρόσθεσε ότι ήταν σημαντικό να γνωρίζει κανείς την δραματικά αυξημένη επίδραση οποιωνδήποτε μικρών αλλαγών σε αυτή την ταχύτητα.
«Πρέπει να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος. Μεταβολή λιγότερη της μίας μοίρας στα 480 km/h συνεπάγεται την κίνηση του αυτοκινήτου για πολλά μέτρα προς το πλάι». Το U9 που χρησιμοποιήθηκε για την προσπάθεια ήταν σχεδόν ταυτόσημο με τα 30 αυτοκίνητα πελατών που θα ακολουθήσουν.
Διαφορές ήταν μόνο τα ημί-σλικ ελαστικά που έχουν αναπτυχθεί ειδικά από την Giti και μια εξατομικευμένη ρύθμιση για το πλήρως ενεργό σύστημα της ανάρτησης.
Ερωτηθείς αν νιώθει απογοητευμένος που δεν κατάφερε να φτάσει την «500άρα», ο Basseng απάντησε: «Καμία απογοήτευση. Ξεπεράσαμε το ρεκόρ της Bugatti με διαφορά έξι και κάτι χιλιομέτρων την ώρα και είμαι απολύτως εντάξει με αυτό».
Πρόσθεσε ότι ενώ το σύστημα μετάδοσης κίνησης του U9 θα μπορούσε θεωρητικά να ξεπεράσει αυτό το νούμερο σε μια επόμενη προσπάθεια, «άλλα 6 km/h μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά -τα πράγματα μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικά τότε».
Συμφωνεί πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί «μεγάλο πλεονέκτημα σε απόπειρες ρεκόρ, επειδή δεν χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες. Σε κάθε αλλαγή σχέσης, έχεις διακοπή παροχής ισχύος».
«Ενώ με τη γραμμική, σταθερή επιτάχυνση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μπορείς πραγματικά να επικεντρωθείς μόνο στο τιμόνι και στο να κοιτάς όσο το δυνατόν πιο μακριά μπροστά».