Tesla; Το πρώτο EV στην Ιαπωνία είναι μικρό και φθηνό

Tesla; Το πρώτο EV στην Ιαπωνία είναι μικρό και φθηνό

Η Ιαπωνία ψωνίζει ορθολογικά με πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό ένα εγχώριο μοντέλο πόλης με 180 km αυτονομίας και τιμή 13 χιλιάρικα.

Nissan Sakura

Η ηλεκτροκίνηση λάμπει στον αστικό ιστό, οπότε τι καλύτερο από ένα ευρύχωρο φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο; Έτσι σκέφθηκαν οι Ιάπωνες κι έχρισαν το Nissan Sakura και το δίδυμο Mitsubishi eK X τα πιο καλοπουλημένα ηλεκτρικά.

Το Model Y της Tesla συνεχίζει να κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κι ίσως αναδειχθεί το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως, ανεξαρτήτως καυσίμου. Στην Ιαπωνία όμως, το πιο δημοφιλές EV είναι ένα μικροσκοπικό kei car που κοστίζει κλάσμα του Y κι είναι πολύ πιο συμβατό με την κίνηση στην πόλη. Και βέβαια, είναι ιαπωνικό.

Nissan Sakura

Αν και το Nissan Leaf ήταν πιονιέρος στην ηλεκτροκίνηση μαζικής παραγωγής, οι Ιάπωνες αγοραστές είναι πολύ πιο διστακτικοί στο να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα σε σχέση με τους Κινέζους και τους Ευρωπαίους.

Μόνο το 1,5% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ιαπωνία πέρυσι ήταν πλήρως ηλεκτρικά. Το Nissan Sakura των 64 PS και το δίδυμο Mitsubishi eK X αντιπροσωπεύουν τις μισές EV πωλήσεις, υποβοηθούμενα αναμφίβολα από τη δελεαστική τιμή των 2 εκατομμυρίων ¥ (€12.500), αναφέρει το Bloomberg.

Nissan Sakura

Με τέτοια τιμή, τα δύο μοντέλα κάνουν τις ευρωπαϊκές επιλογές να φαίνονται υπερκοστολογημένες. Οι αγοραστές όμως πρέπει οπωσδήποτε να αποδεχθούν κάποιους συμβιβασμούς.

Το Nissan Sakura των 3.395 mm φτάνει μόλις τα 130 km/h κι η μπαταρία των 20 kWh επαρκεί για μόνο 180 km. Δεν κερδίζει βραβεία στα καλλιστεία, αφού η σχεδίασή του στοχεύει στη μεγιστοποίηση των εσωτερικών χώρων κι όχι στην καλαισθησία.

Nissan Sakura

Ενώ τα παραπάνω ίσως αποτελούσαν ανασταλτικούς παράγοντες σε άλλες χώρες, είναι ακριβώς ο λόγος που τα δίδυμα έχουν αποδειχθεί τόσο δημοφιλή στην Ιαπωνία.

Οι μικρές τους διαστάσεις τα καθιστούν ιδανικά για τους στενούς δρόμους και τις πολυσύχναστες πόλεις της Ιαπωνίας, ενώ οι περισσότεροι τα αποκτούν ως δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας. Οι επιδόσεις κι η αυτονομία τους κρίνονται υπερεπαρκείς για τα καθημερινά αγώγια.

Mitsubishi-eK-X

Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ήδη πουλήσει πάνω από 35.000 αυτοκίνητα μέχρι στιγμής το 2023.

Αυτή η επιτυχία δεν πέρασε απαρατήρητη από τις αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες: η Honda, η Suzuki, η Toyota κι η Daihatsu -που ανήκει στην Toyota- ετοιμάζουν τα δικά τους ηλεκτρικά kei car που θα καταφτάσουν το 2024.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube