Test drive: Nissan Leaf e+

Ένας από τους πρωτοπόρους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Nissan Leaf επωφελείται από μια νέα μπαταρία με χωρητικότητα 62 kWh. Με την αυτονομία να ανεβαίνει στα 385 km κατά WLTP.

Η δεύτερη γενιά Nissan Leaf κυκλοφορεί στην αγορά από το 2018 και την είχαμε δοκιμάσει σε ένα εκτενέστατο test drive με τη μοναδική διατιθέμενη μπαταρία τότε, αυτή των 40 kWh. Το ηλεκτρικό Nissan έκτοτε υπέστη μια ελαφρά αναθεώρηση στα σημεία και προσέθεσε στην γκάμα του την έκδοση «e+». Έκδοση που, σε σύγκριση με τη βασική, φόρεσε μπαταρία με μεγαλύτερη χωρητικότητα, ισχυρότερο κινητήρα και δυνατότητα ταχύτερης επαναφόρτισης. Μια κίνηση που θεωρούμε, αλλά το βασικό είναι ότι το θεωρεί η Nissan, ήταν απαραίτητη για να παραμείνει το Leaf στο προσκήνιο ενόψει του ολοένα και πιο έντονου ανταγωνισμού.

Η μεγαλύτερη μπαταρία Intelligent Power με χωρητικότητα 62 kWh (56 ωφέλιμες) αποτελείται από 288 κελιά, σε σύγκριση με τα 192 στην μπαταρία 40 kWh, η οποία παραμένει πάντα διαθέσιμη στην γκάμα. Χάρη σε αυτές τις παραπάνω κυψέλες και με βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 25%, η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αυξηθεί κατά 55%. Κάτι το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση της αυτονομίας 40%. Με άλλα λόγια, το Leaf e+ θεωρητικά μπορεί να πάει 385 km μακριά, έναντι των 260-270 km που δίνει η Nissan για το 40άρι Leaf.

Test drive: Nissan Leaf e+
Εξωτερικά, το Leaf e+ ξεχωρίζει από το στάνταρ από τις μπλε μπαρέτες του κάτω από τον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα.


Τα καλά νέα είναι ότι οι μηχανικοί της Nissan κατάφεραν να φιλοξενήσουν αυτή τη νέα συστοιχία μπαταριών στην ίδια θέση με τη μικρότερη, δηλαδή κάτω από το πάτωμα. Καμία παραχώρηση λοιπόν δεν έγινε όσον αφορά τον ωφέλιμο όγκο του πορτμπαγκάζ. Τουναντίον μεγάλωσε και πλέον έχουμε να κάνουμε με 435 lt χρήσιμου όγκου για τις αποσκευές.

Η νέα μπαταρία είναι υπεύθυνη για την αύξηση βάρους του αυτοκινήτου κατά περίπου 50 kg. Επιπλέον βάρος που αντισταθμίζεται όμως από την αύξηση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα: 218 άλογα (160 kW), έναντι 150 του βασικού Leaf. Στη ροπή, το κέρδος είναι λιγότερο θεαματικό, με 20 επιπλέον νιουτόμετρα, από τα 320 Nm στα 340 Nm. Η απόδοση λοιπόν έκανε ένα σοβαρό άλμα προς τα εμπρός, με τη Nissan να λέει ότι το Leaf e+ χρειάζεται 6,9” για το σπριντ των 0-100 km. Νούμερο που δεν το επαληθεύσαμε με μετρήσεις, αλλά δεν έχουμε και λόγο να μην το πιστέψουμε. Ούτε ή άλλως, ποιος θα πάρει ένα Leaf για κόντρες στα φανάρια.

Test drive: Nissan Leaf e+
Το ηλεκτρομοτέρ EM57 είναι το ίδιο με του Leaf των 40 kWh, με την ισχύ να έχει ανέβει από τα 150 στα 218 άλογα.


Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του Leaf ΙΙ είναι το e-Pedal, που υπάρχει φυσικά και στο 62άρι και επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ: Επιτάχυνση, φρενάρισμα ακόμη και η ακινητοποίηση του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται μέσω του πεντάλ του γκαζιού. Χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση, αλλά είναι πολύ χαλαρωτικό, προωθώντας παράλληλα μια αντίστοιχα χαλαρή οδήγηση που είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για ένα EV. Το σύστημα μάλιστα, όπως είχαμε μετρήσει στο 40άρι και επαληθεύσαμε στο e+, αποφέρει κέρδος που ξεπερνά τη μία κιλοβατώρα ανά 100 km. 

Στον δρόμο, το Leaf e+ δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, παρόμοιο ον με το 40άρι. Σαφώς πιο ζωντανό και γρήγορο, αλλά από το πάτημα εξακολουθεί να λείπει ο δυναμισμός. Και με το που ανεβάζεις ρυθμό, το μέχρι τότε αποδεκτό τιμόνι χάνει τόσο σε αίσθηση όσο και ακρίβεια. Το μπροστινό του Leaf e+, όσο ανεβάζεις ρυθμό τόσο λιγότερο επικοινωνιακό γίνεται και η ανάρτηση αφήνει το αυτοκίνητο να πλέει στη γρήγορη οδήγηση. Θα μας πείτε φυσικά -και θα έχετε δίκιο- ότι το Leaf δεν έχει καμία σπορ φιλοδοξία. Από την άλλη είναι αυτά τα 218 άλογα και η ακαριαία επιτάχυνση που σε μπερδεύουν… Μια άλλη ανεπιτυχής πτυχή του αυτοκινήτου είναι η αεροδυναμικός συριγμός γύρω από τις κολόνες των παραθύρων όταν κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα, ο οποίος δημιουργεί μια μικρή ενόχληση στους επιβάτες.

Test drive: Nissan Leaf e+
Όσο πιέζεις, τόσο η επικοινωνία του αυτοκινήτου με τον οδηγό, ειδικά με το μπροστινό, γίνεται δυσχερής. Δεν είναι επικίνδυνο, αλλά είναι ενοχλητικό.


H έκδοση N-Connecta του e+ που είναι και η βασική του, είναι εξοπλισμένη με το σύστημα ημί-αυτόνομης οδήγησης «Pro Pilot». Η λειτουργία υποστηρίζει τη ρύθμιση της απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, το φρενάρισμα και τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας. Όπως συμβαίνει συχνά, η σωστή λειτουργία του εξαρτάται από την κατάσταση της υποδομής, αλλά εδώ ένας πράσινος ενδείκτης (αυτοκινητάκι) δείχνει ότι είναι λειτουργικό και ότι έχει εντοπίσει τις λευκές γραμμές. Ωστόσο, δεν λαμβάνει υπόψη του τις διασταυρώσεις και τις αλλαγές λωρίδων.

Τέλος, η γενική εντύπωση που αποκομίζεις από την άνετη καμπίνα του Leaf e+ είναι μια πειστική ποιότητα. Αλλά μας είναι ανεξήγητη η επιμονή των Ιαπώνων να μη φτιάχνουν το τιμόνι του να ρυθμίζεται και σε βάθος. Άλλο ένα σημείο που χρειάζεται επανεξέταση είναι το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Nissan Connect: Παρότι μιλάει ελληνικά και καταλαβαίνει πολύ καλά τι του λες, είναι αργό, ελάχιστα εργονομικό και με ξεπερασμένα γραφικά.

Test drive: Nissan Leaf e+
Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα είναι πειστική, αλλά το τιμόνι εξακολουθεί να μη ρυθμίζεται σε βάθος. 


Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή είναι ελαφρά αυξημένη. Οδηγώντας ως κανονικός άνθρωπος, καις 18,5 kWh. Οπότε μπορείς να υπολογίζεις σε 300-310 km πραγματικής αυτονομίας που μαζί με τα 15-20 από το e-pedal θα πιάσεις τα 330 km. Και αν το θέλετε σε χρήμα, δεν θα υπερβείς τα €3/100 km.

H φόρτιση των 56 ωφέλιμων kWh του νέου Leaf e+ μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Πρώτον, από κλασική οικιακή πρίζα: Για μονοφασική 16Α στα 3,7 kW (με Wallbox) χρειάζεσαι 18 ώρες, ενώ για 10άρα (χωρίς Wallbox) με μάξιμουμ τα 2,3 kW πας για 30 ώρες. Μόνο με Wallbox που ουσιαστικά είναι ένας οικιακός φορτιστής διπλασιασμού του υφιστάμενης ισχύος, μπορείς να εκμεταλλευτείς τη μάξιμουμ δυνατότητα των 6,6 kW του ενσωματωμένου συστήματος του Leaf κατεβάζοντας τον χρόνο στις 10 ώρες, με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχεις 32Α πρίζα σε μονοφασικό ή τριφασικό ρεύμα. Στην πραγματικότητα, η ονομαστική ισχύς είναι 7,4 και 22 kW αντίστοιχα, αλλά ο εσωτερικός φορτιστής την περιορίζει, όπως είπαμε, στα 6,6.

Test drive: Nissan Leaf e+
Το Leaf e+ χρησιμοποιεί ρευματολήπτη CHAdeMO για ταχεία φόρτιση και Τύπου 2 για την οικιακή. Ο χρόνος μιας πλήρους φόρτισης ποικίλει από μία ώρα και 30 λεπτά έως 32 ώρες ανάλογα με την πηγή. 


Τι συνάγεται από αυτά; Αν φορτίζεις κάθε βράδυ, θα έχεις να αντιμετωπίζεις τα μάξιμουμ καθημερινά 100 km, δηλαδή 18-20 kWh, που χρειάζονται μόλις πέντε ωρίτσες στη χειρότερη περίπτωση. Ο άλλος τρόπος είναι μέσω ταχυφορτιστή DC σε λήψη CHAdeMO στα 50 kW για φόρτιση από 10% σε 80% μέσα σε 62 λεπτά. Αν υπήρχε στην Ελλάδα η δυνατότητα ισχύος 100 kW o αντίστοιχος χρόνος θα κατέβαινε στα 35’. 

Το Nissan Leaf e+ όπως είπαμε διατίθεται από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού Ν-Connecta με πολύ καλό εξοπλισμό. Αυτό μεταφράζεται πρωτίστως στη σουίτα ασφαλείας Safety Shield: Κάμερα περιμετρικής θέασης, ειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, έλεγχος κινουμένου αντικειμένου, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, προειδοποίηση κάθετης κίνησης αντικειμένου ή οχήματος κατά την όπισθεν, σύστημα ειδοποίησης προσοχής οδηγού. Όσον αφορά τους αισθητήρες υπάρχουν αισθητήρες βροχής, φωτός και παρκαρίσματος εμπρός και πίσω. Το πακέτο ασφαλείας συμπληρώνουν έξι αερόσακοι: Οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός και τύπου κουρτίνας (εμπρός/πίσω).

Test drive: Nissan Leaf e+
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Nissan Connect με 8άρα οθόνη είναι αργό και με παλιομοδίτικα γραφικά.


Στην καμπίνα, ο οδηγός ενημερώνεται και ελέγχει από την ψηφιακή οθόνη οργάνων με διαγώνιο 7”. Το σύστημα πολυμέσων Nissan Connect, με έγχρωμη οθόνη 8” και έξι ηχεία, ενσωματώνει την έγχρωμη κάμερα για την προς τα πίσω θέαση, τη λειτουργία Bluetooth, το σύστημα πλοήγησης, την κάμερα περιμετρικής θέασης και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Car Play. Και φυσικά διαθέτει τις κλασικές θύρες AUX-In και USB.
Τέλος να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο πατά σε 17άρες αλουμινένιες ζάντες και διαθέτει προβολείς, φώτα ημέρας και πίσω φώτα LED. 

Στο διά ταύτα, το Leaf e+ ενδυναμωμένο με την μπαταρία των 62 kWh φέρνει αναμφισβήτητα στην γκάμα του μοντέλου ένα πλεονέκτημα απόδοσης, αυτονομίας και ταχύτητας φόρτισης. Η ελληνική υποδομή καθιστά την κίνηση σε μεγάλες αποστάσεις προβληματική, αλλά από την άλλη τα 320+ km πραγματικής αυτονομίας είναι μια αποδεκτή επίδοση. Όσον αφορά την τιμή, αυτή για τη βασική έκδοση N-Connecta είναι €39.400, η οποία με τη επιδότηση των €4.766 κατεβαίνει στις €34.634. Eνώ αν αποσύρεις και το θερμικό σου αυτοκίνητο επωφελείσαι απόσυρσης 1.000 ευρώ, με την τελική τιμή να διαμορφώνεται στις 33.634 ευρώ.

Test drive: Nissan Leaf e+
Το Leaf e+ με τη λειτουργία e-pedal μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας με τη χρήση του γκαζιού και για την επιβράδυνση. Έτσι πετυχαίνει όφελος περίπου μιας κιλοβατώρας για κάθε 100 km. 


Διαμορφώστε το δικό σας Nissan Leaf, εδώ

Τι λέει το DRIVE
Το ηλεκτρικό Nissan έγινε ακόμα πιο καθημερινό EV για την πόλη και μικρά ταξίδια. Η τιμή με την επιδότηση συνέρχεται και δίνει υποφερτό λόγο με τις γενικότερες επιδόσεις του πολύ καλά εξοπλισμένου και άνετου Leaf e+.
Τιμή Από €39.400 (€33.634 με επιδότηση και απόσυρση)
Τεχνολογία EV, ηλεκτρομοτέρ AC, σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία Li-Ion, 62 kWh, κίνηση εμπρός, κιβώτιο μίας σχέσης
Απόδοση 218 PS/4.600-5.800 rpm, 340 Nm/500-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9”
Τελική ταχύτητα 157 km/h
Μέση κατανάλωση* 18,5 kWh/100 km
Αυτονομία 320+ km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.490 x 1.788 x 1.545 mm
Χώρος αποσκευών 435 lt
Βάρος 1.756 kg
Στοιχεία κατασκευαστή, *Mέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης