Τέρμα τα Škoda Fabia και Rapid 1.4 TDI και 1.6 TDI

Η αναβάθμιση των μικρών ντίζελ για να συμμορφωθούν με το πρωτόκολλο WLTP κρίνεται ασύμφορα δαπανηρή, τη στιγμή μάλιστα που μικροί βενζινοκινητήρες τούρμπο τους υποκαθιστούν με επάρκεια στα λίγα και μέσα χιλιόμετρα.

Ο όμιλος Volkswagen είναι μεταξύ των κατασκευαστών που πλήττονται χειρότερα από τους νέους κανονισμούς για τις ευρωπαϊκές εκπομπές ρύπων. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο τους κινητήρες ντίζελ, αλλά και δεν εξεπλάγημεν που τα Rapid και Fabia χάνουν τους TDI τους.

Ένας ασφαλής τρόπος για να πάρεις χαμπάρι νωρίς ποια μοντέλα τίθενται εκτός νυμφώνος λόγω ρύπων ή/και ασύμφορης αναβάθμισής τους για να συμμορφωθούν με το νέο πρωτόκολλο WLTP, είναι να μπαίνεις κατά καιρούς στο διαμορφωτή της κάθε εταιρείας.

Το σουπερμίνι της Škoda αρχικά χρησιμοποιούσε το μικρότερο 3κύλινδρο μοτέρ 1.4 TDI, το οποίο όμως σταμάτησε στο facelifted Fabia. Ωστόσο, και το 1.6 TDI λείπει πλέον επίσης από τις επιλογές του configurator, ακόμα και στo μεγαλύτερo Rapid.

Škoda Fabia configurator

Το 2017, το Rapid διατίθετο με το μοτέρ 1.4 TDI των 90 ίππων και το 1.6 TDI των 116 PS. Ακόμα και το 1.4 TSI φαίνεται ότι έχει σταματήσει, κάτι που όμως δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι αντικαθίσταται από το νέο 1.5 TSI Evo.

Ο λόγος της διακοπής είναι ότι η αναβάθμιση σε ένα μικρό κινητήρα ντίζελ, προκειμένου αυτός να συμμορφωθεί κατά WLTP, είναι δυσανάλογα δαπανηρή. Κάτι που θα ερχόταν να επιβαρύνει την ήδη κατά τουλάχιστον 1.000 ευρώ ακριβότερη τιμή σε σχέση με το ομόλογο βενζινοκίνητο. Από την άλλη, η Škoda δεν χρειαζόταν διακαώς έναν οικονομικό ντίζελ, ειδικά όταν ο 1.0 TSI, οικονομοτεχνικά, καλύπτει και με το παραπάνω το κενό σε αυτόν τον τομέα.

Škoda Rapid configurator

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορείς να αγοράσεις ένα Fabia TDI αν είσαι μεγάλος χιλιομετροφάγος. Ο όμιλος VW ήδη δαπανά εκατομμύρια για την αποθήκευση των αυτοκινήτων που δεν μπορεί ή δεν θα μπορέσει να πουλήσει. Ακόμη και ύστερα την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ισχύσει ολοκληρωτικά το πρωτόκολλο WLTP, οι έμποροι θα εξακολουθήσουν να πουλάνε μοντέλα με μη συμμορφωμένο κινητήρα, με την προϋπόθεση ότι θα τα έχουν «πινακιδώσει». Και βέβαια, υπάρχει μεγάλη δυνατότητα γι’ αυτά τα αυτοκίνητα στη διαπραγμάτευση τιμής. Δεν γνωρίζουμε την έκταση και τον όγκο που μπορεί αυτό να έχει στην Ελλάδα, αλλά σαφώς στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με το αντίστοιχο στοκ, μια τέτοια αγορά θα είναι ευκολότερη.

Να θυμίσουμε, ότι η premium θυγατρική του VW Group, η Audi, επίσης εξαίρεσε τα μοτέρ ντίζελ TDI από το πρόσφατο, νέας γενιάς A1. Κάτι που επιβεβαιώνει ότι η κατάργηση των ντίζελ κινητήρων μικρής χωρητικότητας αποτελεί στρατηγική επιλογή για το γερμανικό όμιλο. Από την άλλη, το νέο πρωτόκολλο που επιβάλλει και φίλτρο σωματιδίων στους βενζινοκινητήρες έχει οδηγήσει σε μικρή απώλεια της ισχύος τους, όπου στην τσεχική εταιρεία οδήγησε το Octavia RS να κατέβει από τα 230 άλογα παρόλο που είναι ενός χρόνου αυτοκίνητο.