node/31914

Τέρμα τα Škoda Fabia και Rapid 1.4 TDI και 1.6 TDI

Η αναβάθμιση των μικρών ντίζελ για να συμμορφωθούν με το πρωτόκολλο WLTP κρίνεται ασύμφορα δαπανηρή, τη στιγμή μάλιστα που μικροί βενζινοκινητήρες τούρμπο τους υποκαθιστούν με επάρκεια στα λίγα και μέσα χιλιόμετρα.

Ο όμιλος Volkswagen είναι μεταξύ των κατασκευαστών που πλήττονται χειρότερα από τους νέους κανονισμούς για τις ευρωπαϊκές εκπομπές ρύπων. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο τους κινητήρες ντίζελ, αλλά και δεν εξεπλάγημεν που τα Rapid και Fabia χάνουν τους TDI τους.

Ένας ασφαλής τρόπος για να πάρεις χαμπάρι νωρίς ποια μοντέλα τίθενται εκτός νυμφώνος λόγω ρύπων ή/και ασύμφορης αναβάθμισής τους για να συμμορφωθούν με το νέο πρωτόκολλο WLTP, είναι να μπαίνεις κατά καιρούς στο διαμορφωτή της κάθε εταιρείας.

Το σουπερμίνι της Škoda αρχικά χρησιμοποιούσε το μικρότερο 3κύλινδρο μοτέρ 1.4 TDI, το οποίο όμως σταμάτησε στο facelifted Fabia. Ωστόσο, και το 1.6 TDI λείπει πλέον επίσης από τις επιλογές του configurator, ακόμα και στo μεγαλύτερo Rapid.

Škoda Fabia configurator

Το 2017, το Rapid διατίθετο με το μοτέρ 1.4 TDI των 90 ίππων και το 1.6 TDI των 116 PS. Ακόμα και το 1.4 TSI φαίνεται ότι έχει σταματήσει, κάτι που όμως δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι αντικαθίσταται από το νέο 1.5 TSI Evo.

Ο λόγος της διακοπής είναι ότι η αναβάθμιση σε ένα μικρό κινητήρα ντίζελ, προκειμένου αυτός να συμμορφωθεί κατά WLTP, είναι δυσανάλογα δαπανηρή. Κάτι που θα ερχόταν να επιβαρύνει την ήδη κατά τουλάχιστον 1.000 ευρώ ακριβότερη τιμή σε σχέση με το ομόλογο βενζινοκίνητο. Από την άλλη, η Škoda δεν χρειαζόταν διακαώς έναν οικονομικό ντίζελ, ειδικά όταν ο 1.0 TSI, οικονομοτεχνικά, καλύπτει και με το παραπάνω το κενό σε αυτόν τον τομέα.

Škoda Rapid configurator

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορείς να αγοράσεις ένα Fabia TDI αν είσαι μεγάλος χιλιομετροφάγος. Ο όμιλος VW ήδη δαπανά εκατομμύρια για την αποθήκευση των αυτοκινήτων που δεν μπορεί ή δεν θα μπορέσει να πουλήσει. Ακόμη και ύστερα την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ισχύσει ολοκληρωτικά το πρωτόκολλο WLTP, οι έμποροι θα εξακολουθήσουν να πουλάνε μοντέλα με μη συμμορφωμένο κινητήρα, με την προϋπόθεση ότι θα τα έχουν «πινακιδώσει». Και βέβαια, υπάρχει μεγάλη δυνατότητα γι’ αυτά τα αυτοκίνητα στη διαπραγμάτευση τιμής. Δεν γνωρίζουμε την έκταση και τον όγκο που μπορεί αυτό να έχει στην Ελλάδα, αλλά σαφώς στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με το αντίστοιχο στοκ, μια τέτοια αγορά θα είναι ευκολότερη.

Να θυμίσουμε, ότι η premium θυγατρική του VW Group, η Audi, επίσης εξαίρεσε τα μοτέρ ντίζελ TDI από το πρόσφατο, νέας γενιάς A1. Κάτι που επιβεβαιώνει ότι η κατάργηση των ντίζελ κινητήρων μικρής χωρητικότητας αποτελεί στρατηγική επιλογή για το γερμανικό όμιλο. Από την άλλη, το νέο πρωτόκολλο που επιβάλλει και φίλτρο σωματιδίων στους βενζινοκινητήρες έχει οδηγήσει σε μικρή απώλεια της ισχύος τους, όπου στην τσεχική εταιρεία οδήγησε το Octavia RS να κατέβει από τα 230 άλογα παρόλο που είναι ενός χρόνου αυτοκίνητο.

node/39590
Škoda Enyaq

Škoda Enyaq: Νέο teaser για το ηλεκτρικό SUV [video]

Ύστερα από τη σιλουέτα του, η Škoda μας δίνει μια γεύση από το εσωτερικό του Enyaq. Η τσεχική εταιρεία θα παρουσιάσει το ηλεκτρικό SUV της την 1η Σεπτεμβρίου.

Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Škoda Enyaq: Νέο teaser για το ηλεκτρικό SUV [video]

Η Škoda σκέφτεται ήδη την επιστροφή από τις διακοπές και την προσαρμογή στην κανονικότητα -εκτός απροόπτου. Για τον Τσέχο κατασκευαστή, η επιστροφή αυτή σηματοδοτείται από μια επίσημη παρουσίαση: Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό SUV, το Enyaq. Η φίρμα του Mladá Boleslav επιβεβαίωσε πριν από λίγες ημέρες ότι το e-SUV της θα κάνει την πρεμιέρα του στην πρωτεύουσα της Τσεχίας, στην Πράγα, την 1η Σεπτεμβρίου.

Η ανακοίνωση συνοδεύτηκε από ένα πρώτο teaser, μια εικόνα της σιλουέτας του αυτοκινήτου, όπου διακρινόταν το πάνω μισό του περιγράμματος του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι ότι η εικόνα δεν ήταν και πολύ διαφωτιστική, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι έχουμε να κάνουμε με ένα MPVειδές σχήμα με κοντό εμπρός καπό και αρκετά κάθετη πίσω πόρτα. Αλλά μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, σαφώς και θα υπάρξουν περισσότερα teaser για το εξωτερικό του Enyaq.

Škoda Enyaq

Ωστόσο, γνωρίζουμε ήδη πολλά για το Enyaq, καθώς η Škoda αποκάλυψε μπόλικες τεχνικές πληροφορίες στην οδήγηση του καμουφλαρισμένου πρωτοτύπου. Βασισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα για EV του Ομίλου Volkswagen, τη MEB, το Enyaq έχει μήκος 4,65 m, με τους Τσέχους να ανακοινώνουν πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 585 lt.

Το ηλεκτρικό SUV της Škoda, θα διατίθεται σε πολλές τεχνικές διαμορφώσεις, με ηλεκτρομοτέρ στον πίσω ή σε κάθε άξονα και μπαταρίες με ενεργειακή πυκνότητα 52, 58 ή 77 kWh. Η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh ανακοινώνεται με αυτονομία άνω των 500 km σε κύκλο WLTP.

Škoda Enyaq

Η Škoda συνέχισε σήμερα, 29 Ιουλίου, με ένα δεύτερο teaser, το οποίο αποκαλύπτει τις γραμμές του ταμπλό. Η εικόνα του αποτελεί συνέχεια αυτής του πρόσφατου Octavia, με οριζόντιο σχεδιασμό. Η μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο 13 ιντσών είναι τοποθετημένη πάνω από τους κεντρικούς αεραγωγούς. Πίσω από το τιμόνι με τις δύο ακτίνες υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με ένα μικρό γείσο.

node/39540
Škoda Enyaq

Νέο Škoda Enyaq: Πρώτο teaser για το ηλεκτρικό SUV

Η Škoda μας δίνει μια πρόγευση της σιλουέτας του επερχόμενου ηλεκτρικού SUV της, του Enyaq, που οι Τσέχοι προγραμματίζουν να μας αποκαλύψουν πλήρως τον Σεπτέμβριο

Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Νέο Škoda Enyaq: Πρώτο teaser για το ηλεκτρικό SUV

Η Škoda θα κλιμακώσει την παρουσία της στο αυτοκινητικό προσκήνιο ύστερα από τις διακοπές και μάλιστα με ένα σημαντικό λανσάρισμα: Ένα ολοκαίνουργιο EV στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, το Enyaq. Και με την ευκαιρία του πρώτου teaser οριστικοποιούν την ημερομηνία και τον τόπο της παρουσίασης: 1η Σεπτεμβρίου στην Τσεχία.  

Το πρώτο teaser είναι μια φωτογραφία του προφίλ του Enyaq, αποκαλύπτοντας με αυτήν την πόζα μερικώς τη σιλουέτα του αυτοκινήτου. Η φωτογραφία δεν αποκαλύπτει πολλά πράγματα, καθώς δεν ολοκληρώνεται το περίγραμμα του αυτοκινήτου. Το μόνο λοιπόν που μπορούμε να πούμε προς το παρόν είναι ότι η βασική γραμμή του Enyaq δεν είναι ιδιαίτερα ψηλή, οπότε θα έχουμε να κάνουμε με μια καλοφωτισμένη καμπίνα. Από την άλλη, με το κοντό εμπρός καπό και την σχεδόν κάθετη πέμπτη πόρτα, το αυτοκίνητο μοιάζει περισσότερο με μεγάλο MPV παρά με κάτι σε στιλ «Kombi» ή στέισον, αν θέλετε. Ελπίζουμε τα επόμενα teaser να διαφωτίσουν περισσότερο τα πράγματα.

Μπορεί βέβαια τα πράγματα να είναι θολά όσον αφορά το σχεδιαστικό και αισθητικό κομμάτι, ωστόσο, γνωρίζουμε ήδη πολλά τεχνικά στοιχεία για το Enyaq, από την οδήγηση του καμουφλαρισμένου πρωτοτύπου. Με βάση τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ομίλου Volkswagen, τη MEB, το Enyaq έχει μήκος 4,65 m, ενώ η Škoda ανακοινώνει ότι το πορτμπαγκάζ είναι στη στάνταρ διαμόρφωση 585 lt.

Škoda Enyaq

Πιο συγκεκριμένα, τo Enyaq θα διατίθεται σε πέντε εκδόσεις ισχύος, με τρία μεγέθη μπαταριών, ως πισωκίνητο (ένας ηλεκτροκινητήρας) ή ως τετρακίνητο (δύο ηλεκτροκινητήρες). Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων έχουν ως εξής:
Enyaq iV 50 109 kW / 146 PS, 220 Nm, πίσω κίνηση, μπαταρία 55 kWh, αυτονομία 340 km (WLTP), 0-100 km/h σε 11,5", τελική ταχύτητα 160 km/h.
Enyaq iV 60 132 kW / 177 PS,  310 Nm, πίσω κίνηση, μπαταρία 62 kWh, αυτονομία 390 km (WLTP), 0-100 km/h σε 9", τελική ταχύτητα 160 km/h.
Enyaq iV 80 150 kW / 201 PS, 310 Nm, πίσω κίνηση, μπαταρία 82 kWh, αυτονομία 500 km (WLTP), 0-100 km/h σε 8,8", τελική ταχύτητα 160 km/h.
Enyaq iV 80X 195 kW / 261 PS, 425 Nm, τετρακίνηση, μπαταρία 82 kWh, αυτονομία 460 km (WLTP), 0-100 km/h σε 7", τελική ταχύτητα 160 km/h.
Enyaq iV RS 225 kW / 302 PS, 460 Nm, τετρακίνηση, μπαταρία 82 kWh, αυτονομία 460 km (WLTP), δυνατότητα ρυμούλκησης 1.200 kg, 0-100 km/h σε 6,2", τελική ταχύτητα 180 km/h.

Η φόρτιση θα γίνεται με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Είτε από οικιακή πρίζα 230 Volt (2,3 kW), είτε με χρήση wallbox (11 kW) που θα φορτίζει πλήρως τις μπαταρίες σε 6-8 ώρες, είτε μέσω ταχυφορτιστή (125 kW) που θα φορτίζει από το 10% στο 80% σε 40 λεπτά.