Test drive: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 110 PS

Test drive: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 110 PS

Το μικρομεσαίο μοντέλο της Škoda απέκτησε τον ισχυρότερο 16βάλβιδο 1.2 TSI του Ομίλου και μας ξανασυστήνεται.

Η 5θυρη Spaceback έκδοση του μικρού οικογενειακού της Škoda πάτησε τους τροχούς της στη χώρα μας πριν δυόμιση χρόνια, ενσωματώνοντας όλες τις αξίες της φίρμας και του απλού liftback Rapid, σε ένα πιο νεανικό και με μαζεμένες διαστάσεις μοντέλο.

Με τη νέα αντιπροσώπευση της φίρμας της χώρας μας, η γκάμα κινητήρων του Rapid διαθέτει πλέον τον νεότερο 1.2 TSI της οικογένειας EA211 που, σε σχέση με τον προηγούμενο 1.2 TSI, έχει δύο εκκεντροφόρους, 16 βαλβίδες και αποδίδει 110 αντί για 105 ίππους. Η ιπποδύναμη αποδίδεται πλέον 400 rpm νωρίτερα (4.600 rpm) και η ροπή των 17,8 kgm μένει σταθερή από τις 1.400 έως τις 4.000 rpm. Ως απόλυτη τιμή είναι ακριβώς ίδια με πριν, αλλά πλέον επιτυγχάνεται 150 rpm χαμηλότερα. Το κιβώτιο που εφοδιάζει την έκδοση είναι έξι σχέσεων, με ελαφρώς πιο μακριά κλιμάκωση και ξεχωρίζει για τις λογικές διαδρομές και το θετικό κούμπωμα του λεβιέ.

Στο τομέα των επιδόσεων, η νέα έκδοση κινητήρα δεν διαφέρει αρκετά σε σχέση με το παρελθόν και παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10” ακριβώς, δηλαδή 0,1” ταχύτερα από το Rapid 105 PS. Το ίδιο μικρό προβάδισμα παρουσιάζει και σε όλες τις επιταχύνσεις από στάση, ενώ στις εν κινήσει δείχνει το ίδιο σβέλτο πρόσωπο. Βέβαια, δεν μπορούμε να μην πούμε ότι στις ρεπρίζ το Rapid 105 PS είναι ελάχιστα πιο σβέλτο, λόγω κλιμάκωσης. Αλλά το 110 PS κέρδισε 5 km/h τελικής (198 km/h) και κατάφερε να ρίξει και τις εκπομπές CO2 από τα 125 g/km στα 111 g/km, ρίχνοντάς το στην αμέσως πιο ευνοϊκή κλίμακα των τελών κυκλοφορίας.

Στο τομέα των φρένων, οι τέσσερις δίσκοι (αεριζόμενοι εμπρός) σταματούν δυνατά το Rapid 110 PS των 1.160 kg και χρειάζονται 38,2 m για να το ακινητοποιήσουν από τα 100 km/h, τιμή όμως υποδεέστερη από την έκδοση με τους 105 ίππους που ήθελε 35,8 m.

Παρά το γεγονός ότι η Škoda  δεν αναφέρει κάτι για αλλαγές στην ανάρτηση, παρατηρήσαμε ότι τα αμορτισέρ διαχειρίζονται με μεγαλύτερη ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, τιθασεύοντας παράλληλα και τις μικρές τάσεις πλεύσης που είχε σε ταχύτητες ταξιδιού. Κατά τα άλλα, το Rapid παρουσιάζει το ίδιο ασφαλές πρόσωπο στο δρόμο και η κλίση στις στροφές δεν επηρεάζει την τροχιά του. Το τιμόνι, αν και δεν διακρίνεται σε αίσθηση, είναι ελαφρύ κα ακριβές.

«Simply Clever»
To σλόγκαν της Škoda  βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στην καμπίνα και του Rapid Spaceback. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στην ελαφρώς στενή για την κατηγορία καμπίνα, αλλά εκεί που δεν θα παραπονεθεί κανείς είναι για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Τα 415 λίτρα είναι από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία και το τετράγωνο σχήμα επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή τους. Οι θήκες στο εσωτερικό είναι αρκετές, το μέγεθός τους όμως δεν τις κάνει εξίσου χρηστικές όσο των άλλων μοντέλων της φίρμας.

Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα είναι μέτριας ποιότητας, αλλά έχουν καλή υφή και κορυφαία συναρμογή. Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί το λιτό μοτίβο των Škoda , κάτι που βοηθά τα μέγιστα και την εργονομία.

Η βενζινοκίνητη γκάμα των Rapid Spaceback αποτελείται από τον 1.2 TSI με 90 ή 110 ίππους, με την τιμή για την έκδοση κινητήρα που οδηγούμε να ξεκινά από τα 14.400 ευρώ (έκδοση Active) και φτάνει μέχρι τα 15.800 ευρώ της πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης δοκιμής (Style) που συστήνουμε ανεπιφύλακτα.

Τι λέει το DRIVE
Το Rapid Spaceback με τον 1.2 TSI των 110 ίππων δεν διατήρησε μόνο το δυνατό πρόσωπο στις επιδόσεις και στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα, αλλά κατάφερε και να το κάνει ακόμα πιο φιλικό για την τσέπη του οδηγού.
Τιμή Από € 14.400
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 110 PS/4.600 rpm, 17,8 kgm/1.400 - 4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-140 km/h 19,9”
0-400 m 17,0” @ 131,7 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 165,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,4”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 7,4”
110-140 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (5η) 12,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 4.304 x 1.706 x 1.459 mm
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube