
Xpeng G7: Το ηλεκτρικό SUV που φουντώνει τον τεχνολογικό πόλεμο Κίνας-ΗΠΑ
Το νέο Xpeng G7 με προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, επεξεργαστές κινεζικής σχεδίασης και HUD τεχνολογίας Huawei, εκπροσωπεί τη νέα στρατηγική ανεξαρτησίας της Κίνας από τις ΗΠΑ. Ένα τεχνολογικό «όχημα» με γεωπολιτικές προεκτάσεις.


Η κινεζική μάρκα συνεχίζει να ανεβάζει ταχύτητα, αυτή τη φορά με το ολοκαίνουριο Xpeng G7.
Ένα SUV που δεν είναι απλώς μια ενδιάμεση πρόταση μεταξύ των G6 και G9 ή μια «υψηλωμένη» εκδοχή της ηλεκτρικής μπερλίνας P7. Το G7 κρύβει στα σωθικά του μια σημαντική στροφή στρατηγικής -όχι μόνο για την ίδια την Xpeng, αλλά για ολόκληρη την κινεζική τεχνολογική βιομηχανία.
Η Nvidia μένει εκτός -Τα φώτα στραμμένα στους κινεζικούς επεξεργαστές Turing που φορά το Xpeng G7
Με την πρώτη ματιά φαίνεται πως έχουμε να κάνουμε με ένα φυσιολογικό SUV που όμως κάθε άλλο παρά τέτοιο είναι. Σε πρώτο επίπεδο, το Xpeng G7 φαίνεται να είναι ένα μάλλον συμβατικό SUV: Διαθέτει πέντε θέσεις, έχει μήκος 4,89 και πλάτος 1,93 μέτρα, με σχεδίαση που παραπέμπει ευθέως στο P7+. Τα πρώτα στοιχεία του μοντέλου είχαν ήδη διαρρεύσει από τις δημοσιεύσεις του κινεζικού υπουργείου Βιομηχανίας (MIIT) εδώ και εβδομάδες.
Όμως στην επίσημη παρουσίαση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά επιβεβαιώθηκαν: Το Xpeng G7 θα διατίθεται αποκλειστικά σε πισωκίνητη έκδοση με απόδοση 296 PS και αντλεί ενέργεια από μπαταρία LFP 800V, χωρητικότητας 80,8 kWh. Η αυτονομία φτάνει τα 702 km στον κινεζικό κύκλο (περίπου 500+ km σε WLTP), με την ταχύτητα φόρτισης 5C να επιτρέπει μέγιστη ισχύ 400 kW. Θα υπάρξει και έκδοση με μικρότερη μπαταρία 68 kWh.
Το πραγματικό «σοκ» όμως έρχεται από το εσωτερικό. Εκεί όπου δεν υπάρχει πίνακας οργάνων. Αντ’ αυτού, το Xpeng G7 εξοπλίζεται με νέας γενιάς head-up display από τη Huawei, που είχε παρουσιαστεί χωρίς αποκαλύψεις για το αυτοκίνητο που θα το εγκαινιάσει -και αυτό τελικά είναι το G7.
Η οθόνη της Huawei με διαγώνιο 87 ιντσών (!) προσφέρει ενισχυμένη πραγματικότητα (AR) για προβολή οδηγιών πλοήγησης ή πληροφοριών αυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα HUD που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα.
Το πιο ηχηρό μήνυμα του Xpeng G7 αφορά την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 -ήδη συμβατή, μόλις εγκριθεί νομικά στην Κίνα. Και εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το βαρύ πυροβολικό: Οι νέοι επεξεργαστές «Turing», που σχεδιάστηκαν εσωτερικά από την Xpeng, αποχαιρετώντας σιγά-σιγά την εξάρτηση από τις αμερικανικές τεχνολογίες.
Οι βασικές εκδόσεις του G7 όμως, χρησιμοποιούν ακόμα δύο Nvidia Orin-X, έτσι ώστε να ξεκινήσει άμεσα η παραγωγή. Αντίθετα, η έκδοση Ultra εξοπλίζεται εξ ολοκλήρου με τρεις Turing, που αποδίδουν συνολική υπολογιστική ισχύ 2.200 TOPS – νούμερο ρεκόρ για την κατηγορία.
Δεν είναι μόνο η Xpeng που κάνει τη μετάβαση. Ολόκληρη η κινεζική τεχνολογική βιομηχανία -περιλαμβανομένων των αυτοκινητοβιομηχανιών- έχει ξεκινήσει έναν μαραθώνιο τεχνολογικής ανεξαρτησίας από την Αμερική. Ο Turing της Xpeng βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με τον επεξεργαστή Xiaomi Xring ή το νέο λειτουργικό Harmony OS της Huawei.