SSP, η νέα ηλεκτρική εποχή της Volkswagen ξεκινά από μία πλατφόρμα

SSP, η νέα ηλεκτρική εποχή της Volkswagen ξεκινά από μία πλατφόρμα

Με τη νέα πλατφόρμα SSP, η Volkswagen επιχειρεί μια τολμηρή επανεκκίνηση στον ηλεκτρικό τομέα. Ενιαία αρχιτεκτονική, υψηλότερη απόδοση, μειωμένo κόστoς και ελαχιστοποίηση λαθών συνθέτουν το φιλόδοξο σχέδιο που θα αλλάξει την πορεία του ομίλου.

Volkswagen

Στη Volkswagen, η SSP (Scalable Systems Platform) μία από τα ψηφιακά προϊόντα του πρότζεκτ Trinity δεν είναι απλώς μια νέα τεχνική βάση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα -είναι ένας στρατηγικός άξονας γύρω από τον οποίο θα χτιστεί το μέλλον της μάρκας.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα φιλοδοξεί να αντικαταστήσει τις σημερινές MEB και PPE, φέρνοντας μαζί της περισσότερη τεχνολογική συνέπεια, υψηλότερη απόδοση και οικονομίες κλίμακας. Η SSP σχεδιάζεται για να φιλοξενεί όλες τις κατηγορίες οχημάτων, από κόμπακτ χάτσμπακ μέχρι premium SUV, με κοινή 800βολτη αρχιτεκτονική, προδιαγραφές ταχείας φόρτισης και ενσωματωμένο λογισμικό εξελιγμένο in-house. Σύμφωνα με τη Volkswagen, αυτή η ενιαία τεχνική πλατφόρμα μπορεί να μειώσει το κόστος παραγωγής έως και 20% σε σχέση με τις υπάρχουσες λύσεις, επιτρέποντας συγχρόνως μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό και πιο σύντομους κύκλους ανάπτυξης.

Αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Volkswagen, η SSP θα μπορούσε να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά για εκατομμύρια αυτοκίνητα έως το 2035

Volkswagen Scalable Systems Platform

Η εξέλιξη της SSP βρίσκεται πλέον σε σημείο «παγώματος» της αρχιτεκτονικής, όπως αποκαλούν οι μηχανικοί τη φάση κατά την οποία δεν αλλάζουν πλέον οι βασικές τεχνικές προδιαγραφές. Αυτό επιτρέπει στον όμιλο να προχωρήσει στην υπογραφή συμβάσεων με εσωτερικούς και εξωτερικούς προμηθευτές, διαμορφώνοντας το βιομηχανικό οικοσύστημα που θα στηρίξει το πρότζεκτ.

Η μονάδα της Volkswagen στο Kassel θα αναλάβει την παραγωγή κρίσιμων εξαρτημάτων, αλλά μεγάλο μέρος των τεχνικών στοιχείων θα προέλθει από εξωτερικούς συνεργάτες. Παράλληλα, η εταιρεία πρέπει να οριστικοποιήσει τις οκτώ παραλλαγές της SSP, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες διαφορετικών μοντέλων και μαρκών του ομίλου (Audi, Škoda, Cupra κ.ά.).

Volkswagen Scalable Systems Platform

Η Volkswagen εμφανίζεται ιδιαίτερα προσεκτική, καθώς οι εμπειρίες από την πλατφόρμα MEB -και ειδικά τα προβληματικά λογισμικά των πρώτων ID.3 και ID.4- έχουν αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα. Το μήνυμα του CEO Oliver Blume είναι σαφές: Κανένας συμβιβασμός στην ποιότητα, καμία βιασύνη. Το σχέδιο πρέπει να υλοποιηθεί με συνέπεια, ακρίβεια και με στόχο την επαναφορά της αξιοπιστίας της εταιρείας.

Αν και αρχικά η πρώτη εφαρμογή της SSP είχε προγραμματιστεί για το 2026, σήμερα οι επίσημες εκτιμήσεις μεταθέτουν την εμπορική διάθεση για το 2028, το νωρίτερο. Το νέο Golf, πιθανώς η ένατη γενιά του εμβληματικού μοντέλου, αναμένεται να είναι το πρώτο μοντέλο που θα αξιοποιήσει την πλατφόρμα. Επόμενα στη λίστα, πιθανότατα, είναι το T-Roc και ο ηλεκτρικός διάδοχος του Audi A3, ο οποίος θα μπορούσε να λανσαριστεί ταυτόχρονα.

Volkswagen Scalable Systems Platform

Για τη Volkswagen, η SSP δεν είναι απλώς ένα τεχνικό εργαλείο. Είναι το θεμέλιο για την επανατοποθέτηση της εταιρείας στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης, σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός (κυρίως από την Κίνα και τις ΗΠΑ) εντείνεται συνεχώς. Με την SSP, η εταιρεία ελπίζει να μειώσει την πολυπλοκότητα, να απλοποιήσει την παραγωγή και να επανεκκινήσει τη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό της.

Αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η SSP θα μπορούσε να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά για εκατομμύρια αυτοκίνητα έως το 2035. Προς το παρόν, όμως, απομένουν πολλά βήματα -και πολλές αποφάσεις- πριν δούμε τον αντίκτυπο της νέας αυτής πλατφόρμας στους δρόμους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube