Προηγμένο, ηλεκτρικό Jeep Renegade από την GKN

Με κιβώτιο δύο ταχυτήτων και μεταφορά ροπής (torque vectoring) ανάμεσα στους δύο εμπρός τροχούς.

Η GKN Automotive ξεκίνησε δοκιμές στη Σουηδία του πειραματικού GTD19, ενός ηλεκτροκίνητου Jeep Renegade όπου για πρώτη φορά στον κόσμο συνδυάζεται ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων με torque vectoring στον εμπρός άξονα.

Το GTD19 έχει ένα βελτιστοποιημένο κιβώτιο δύο ταχυτήτων eTransmission «ανεπαίσθητων αλλαγών σχέσης» με έξυπνη στρατηγική αλλαγών, που μπορεί να αυξήσει την ηλεκτρική αυτονομία, παρέχοντας ταυτόχρονα περισσότερη ροπή, καλύτερη επιτάχυνση και υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Η απόδοση επίσης βελτιώνεται με το ομοαξονικό σύστημα eAxle του πρωτοτύπου, όπου το γνωστό eTwinster με τους δύο συμπλέκτες για τη μεταφορά ροπής, προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και δυναμικότερες επιδόσεις. 

«Αυτό το νέο πρωτότυπο επίδειξης τεχνολογίας δείχνει πώς εξελίσσουμε και βελτιώνουμε τις τεχνολογίες eDrive για να βοηθήσουμε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων (ΟΕΜ) να βελτιώσουν περαιτέρω την απόδοση, την ασφάλεια και τα οδηγικά χαρακτηριστικά», δήλωσε ο Hannes Prenn, COO της GKN ePowertrain. «Την τελευταία χρονιά, είδαμε μια αύξηση 40% στις παραγγελίες του eDrive μας, που ανέβηκαν σε επιβεβαιωμένη αξία από τα 2 στα 3 δισεκατομμύρια στερλίνες (€2,33-3,50 δις). Η αφοσίωσή μας στην εξέλιξη και παραγωγή εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης θα μας επιτρέψει να υποστηρίξουμε τη γρήγορα επιταχυνόμενη ζήτηση, τα ερχόμενα χρόνια, για BEV (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας) εφοδιασμένα με συστήματα τετρακίνησης».

Νέα μορφή γνωστής τεχνολογίας
Η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στο GTD19 είναι παρόμοια με το σύστημα δύο ταχυτήτων του περσινού πρωτοτύπου GTD18, το οποίο ήταν βασισμένο στη Mercedes-AMG GLA 45. Εκείνο έδειχνε τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού πίσω άξονα e-motor με eTwinster, κιβώτιο eTransmission δύο σχέσεων και torque vectoring μέσω δύο συμπλεκτών – όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα μηχανικό σύστημα eTwinster στον εμπρός άξονα.

Στο φετινό GTD19, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του Jeep Renegade έχει αντικατασταθεί με έναν ηλεκτροκινητήρα GKN των 120 kW (163 PS), που αποδίδει μέγιστη ροπή 3.500 Nm (356,8 kgm!) από τα οποία τα 2.000 Nm (203,9 kgm) μπορεί να μεταφερθούν σε όποιον από τους δύο μπροστινούς τροχούς έχει περισσότερη ανάγκη.

GKN GTD19 Power Pack
 
Η μεταφορά ροπής (torque vectoring) είναι ακόμη πιο χρήσιμη σε ένα προσθιοκίνητο απ’ ό,τι σε ένα πισωκίνητο ή τετρακίνητο, λόγω της ευκολίας με την οποία μπορεί να «σπάσει» η πρόσφυση. Το Twinster ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών κατά την επιτάχυνση, αλλά μπορεί και να εξουδετερώσει ή μειώσει τις υποστροφικές τάσεις, παρέχοντας περισσότερη ροπή στον εξωτερικό τροχό.

Ποια είναι η GKN
Η βρετανική εταιρεία Guest, Keen and Nettlefolds είναι ένας από τους κυριότερους προμηθευτές τεχνολογίας και εξαρτημάτων κινητήριων συστημάτων. Πλασάρει στην αγορά την προηγμένη της τεχνολογία ηλεκτροκίνησης eDrive από το 2002. Έχει ήδη προμηθεύσει με πλήρη κινητήρια συστήματα eDrive πολλά προγράμματα εξέλιξης επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων διαφόρων κατασκευαστών, μεταξύ των οποίων οι BMW, Mitsubishi, Porsche και Volvo. 

Δεν χρειάζεται μαντική τέχνη για να προσθέσουμε σε αυτούς και την Jeep, στο άμεσο μέλλον.

[Πηγή: GKN Automotive]

GKN GTD19 testing Sweden