Πληθαίνουν οι εταιρείες που μελετούν την αξία των μεταχειρισμένων EV

Πληθαίνουν οι εταιρείες που μελετούν την αξία των μεταχειρισμένων EV

Με την ηλεκτροκίνηση να είναι στα φόρτε της, όλο και περισσότερες startup επιχειρούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές αναφορικά με την αξία των μεταχειρισμένων EV.

EV Used Cars Sales

H αγορά των μεταχειρισμένων είναι εκ φύσεως δύσκολη. Κι αν για τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, τα χιλιόμετρα αποτελούν μία ένδειξη για την τιμολόγησή τους, τι συμβαίνει στην αγορά των μεταχειρισμένων EV;

Μέχρι πρόσφατα, δεν υπήρχε τρόπος να μετρηθεί η «υγεία» της μπαταρίας, εμποδίζοντας τις πωλήσεις μεταχειρισμένων EV. Αλλά αυτό αλλάζει καθώς οι εταιρείες σπεύδουν να κλιμακώσουν τις δοκιμές μπαταριών EV - ορισμένες από τις οποίες διαρκούν μόνο λίγα λεπτά.

Μία από αυτές είναι η Altelium, μια νεοσύστατη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει αναπτύξει ένα τεστ και πιστοποιητικό κατάστασης της μπαταρίας EV που θα κυκλοφορήσει φέτος σε περισσότερους από 7.000 αντιπροσώπους αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και σε περισσότερους από 5.000 αντιπροσώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω παρόχων υπηρεσιών αντιπροσώπων, συμπεριλαμβανομένων των Assurant και GardX.

Όλο και περισσότερες startup επενδύουν στον τομέα της αγοράς μεταχειρισμένων EV

EV Used Cars Sales

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αύξηση των εγχώριων πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

«Εάν η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν λειτουργεί σωστά, η αγορά νέων αυτοκινήτων δεν λειτουργεί σωστά και η ηλεκτρική μετάβαση δεν θα συμβεί τόσο ομαλά», δήλωσε ο Alex Johns, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Altelium. Μάλιστα, αποκάλυψε πως για το τεστ έχει εκφραστεί ενδιαφέρον και από την αγορά της Κίνας.

Μια μπαταρία συνήθως αποτελεί περίπου το 40% της τιμής ενός νέου EV. Το πώς αντιμετωπίζεται αυτή η μπαταρία είναι το κλειδί. Η γρήγορη φόρτιση ενός EV πολύ συχνά, η συνεχής φόρτιση όταν η μπαταρία είναι σχεδόν γεμάτη, μπορεί να υποβαθμίσει τη μπαταρία του αυτοκινήτου. Όπως ακριβώς συμβαίνει με όλες τις ηλεκτρικές συσκευές.

Η αυστριακή startup Aviloo, η οποία έχει αναπτύξει ένα τεστ για αντιπροσώπους και ιδιώτες, διαπίστωσε ότι μετά από 100.000 km η απόδοση της μπαταρίας μπορεί να έχει μεταβληθεί κατά 30%, ανάλογα πάντα με τις συνθήκες φόρτισης του ιδιοκτήτη. Κάτι τέτοιο, όπως είναι λογικό, θα μπορούσε να μειώσει κατά πολλές χιλιάδες ευρώ την αξία του αυτοκινήτου.

Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο άλλωστε τα χιλιόμετρα δεν λένε τόσα όσα λέει η κατάσταση της μπαταρίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών, οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 35%. Πτώση, μικρότερη βέβαια, της τάξης του 23% σημειώνουν οι τιμές και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

EV Used Cars Sales

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tesla, εκατομμυριούχος στην Ευρώπη

«Η γνώση της κατάστασης των μπαταριών EV είναι κρίσιμη», δήλωσε η Stephanie Valdez Streaty, διευθύντρια Mobility R&D στην Cox Automotive με έδρα την Ατλάντα, στην οποία ανήκει η Manheim, ο μεγαλύτερος οίκος δημοπρασιών μεταχειρισμένων οχημάτων στον κόσμο.

Η Driverama, η οποία αγοράζει περίπου 100.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στη Γερμανία προς πώληση σε όλη την κεντρική Ευρώπη, χρησιμοποιεί την Aviloo για να εξασφαλίσει την όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών που διοχετεύει στην αγορά.

Για τον Michael Willvonseder,  μια ανεξάρτητη δοκιμή μπαταρίας ήταν απαραίτητη πριν ξοδέψει 31.000 ευρώ σε ένα επταθέσιο Tesla Model S του 2014 με 240.000 km. Ο αυστριακός χρησιμοποίησε το Aviloo διαπίστωσε ότι η μπαταρία είχε το 90% της αρχικής χωρητικότητάς της - με αυτονομία 412 km έναντι 456 km όταν ήταν καινούργια.

Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια νέα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν το 2021. Μερικά από αυτά θα αρχίσουν να βγαίνουν στην αγορά των μεταχειρισμένων περί το 2030. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τα τεστ αυτά αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και στη Γηραιά Ήπειρο, θέλοντας να μειώσουν το ρίσκο που ενυπάρχει στην αγορά των μεταχειρισμένων EV.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube