Οι Γιαπωνέζοι στοιχηματίζουν στα εναλλακτικά καύσιμα

Οι Γιαπωνέζοι στοιχηματίζουν στα εναλλακτικά καύσιμα

Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, σε συνεργασία με την ENEOS, αναπτύσσουν νέο καύσιμο χαμηλών εκπομπών από μη βρώσιμη βιομάζα, ως εναλλακτική στην ηλεκτροκίνηση. Τα νέα εναλλακτικά καύσιμα θα δοκιμαστούν αγωνιστικά.

Biofuel

Καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά λύσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, δεν ακολουθούν όλοι αποκλειστικά τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. 

Εταιρείες όπως η Nissan, η Mazda, η Subaru και η Toyota πειραματίζονται με εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών, ανοίγοντας νέο δρόμο στον αγώνα για ανθρακική ουδετερότητα. Σε συνεργασία με ενεργειακούς κολοσσούς όπως η ENEOS, οι εταιρείες αυτές αναπτύσσουν ένα νέο, πιο «πράσινο» μείγμα βενζίνης, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στην κατηγορία ST-Q του ιαπωνικού πρωταθλήματος Super Taikyu. 

Για τα εναλλακτικά καύσιμα που μελετάει η ENEOS, η εταιρεία παράγει αιθανόλη από υλικά όπως το ξύλο, το γρασίδι και το ανακυκλωμένο χαρτί

Το παραπάνω καύσιμο αποτελείται από μείγμα βιοαιθανόλης φυτικής προέλευσης και συμβατικής βενζίνης. Αν και μπορεί να θυμίζει το γνωστό E85, που περιλαμβάνει 85% αιθανόλη και 15% βενζίνη, το εγχείρημα των Ιαπώνων διαφέρει σε ένα κρίσιμο σημείο.

Εναλλακτικά καύσιμα

Αντί να βασίζονται σε καλλιέργειες όπως το καλαμπόκι, που συχνά προορίζονται για τροφή, η ENEOS διερευνά τη δυνατότητα παραγωγής αιθανόλης από μη βρώσιμη βιομάζα. Υλικά όπως το ξύλο, το γρασίδι και το ανακυκλωμένο χαρτί βρίσκονται στο επίκεντρο των ερευνών, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου καυσίμου που δεν επιβαρύνει τη γεωργική γη και τους διαθέσιμους φυσικούς πόρους.

Τα πρώτα αυτοκίνητα που θα τροφοδοτηθούν με το νέο αυτό καύσιμο χαμηλών εκπομπών, θα συμμετάσχουν στους αγώνες του Super Taikyu, αποδεικνύοντας ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να προσαρμοστούν στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις του μέλλοντος.

Εναλλακτικά καύσιμα

Ο διευθυντής τεχνολογίας της ENEOS, Yuichiro Fujiyama, δήλωσε «Πιστεύω ότι κινούμαστε προς μια παγκόσμια συμφωνία, ότι ενώ τα BEVs και τα οχήματα υδρογόνου παίζουν σημαντικό ρόλο, τα υβριδικά και τα θερμικά αυτοκίνητα μπορούν επίσης να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση του CO₂».
Προσθέτοντας, «Για περαιτέρω μείωση των εκπομπών, πρέπει να περιορίσουμε το CO₂ που παράγεται από τα υγρά καύσιμα. Κατά την άποψή μας, οφείλουμε να επενδύσουμε περισσότερο στα e-fuels, στα συνθετικά καύσιμα και στα βιοκαύσιμα όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στην ST-Q».

Η ENEOS αναφέρει το παράδειγμα της Βραζιλίας, όπου τα βιοκαύσιμα έχουν καθιερωθεί σε μεγάλο βαθμό. Εκεί, πολλά οχήματα υποστηρίζονται από καύσιμα ευέλικτης σύνθεσης, με την αιθανόλη να είναι φθηνότερη από τη βενζίνη, χάρη σε κρατικές επιδοτήσεις. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία δεν θεωρεί τις επιδοτήσεις τη μόνη βιώσιμη λύση. Όπως υποστηρίζει, «ο καθοριστικός παράγοντας είναι η θέληση των ανθρώπων να συμβάλλουν στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα πληρώσουν περισσότερο».

Εναλλακτικά καύσιμα

Ο διευθυντής τεχνολογίας της Subaru, Tetsuo Fujinuki, προσέθεσε «Όπως έχω πει πολλές φορές, τα αυτοκίνητα είναι προϊόντα που δημιουργούν ενθουσιασμό. Γι' αυτό, πρέπει να αξιοποιήσουμε τη διαφορετικότητά μας, ενώ αντιμετωπίζουμε παράλληλα τις περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως η μείωση των εκπομπών και η επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα είναι, κατά τη γνώμη μου, καθοριστικής σημασίας προς αυτή την κατεύθυνση».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube