Μπαταρίες στερεάς κατάστασης, κακά νέα για τις ηλεκτρικές BMW

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης, κακά νέα για τις ηλεκτρικές BMW

Η BMW εργάζεται σκληρά για να προσφέρει στους πελάτες της μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Κι έτσι να αυξήσει την γκάμα των ηλεκτρικών της. Δυστυχώς, το Μόναχο μόλις επιβεβαίωσε ότι αυτή η τεχνολογία δεν θα είναι διαθέσιμη πριν από το 2030.

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης, BMW

Τα τελευταία χρόνια, η BMW έχει κάνει μεγάλα βήματα στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης.

Πρόκειται για έναν τομέα στον οποίο η φίρμα προσπαθεί να διαφοροποιηθεί. Ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από μόνο του. Παρά τις προσπάθειές της όμως, η BMW μόλις ανακοίνωσε ότι οι πελάτες της δεν θα μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία αυτή πριν από το 2030. Άσχημα νέα μεν, που δεν προκαλούν έκπληξη δε.

Ως προσωρινό υποκατάστατο στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, η BMW δοκιμάζει την αρχιτεκτονική μπαταρίας διπλής χημείας με πρόσφατο παράδειγμα την BMW iX

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης, BMW

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αποτελούν πραγματική πρόκληση στην κατασκευή τους. Η Toyota είναι επίσης ένας από τους κατασκευαστές που ποντάρουν σε αυτήν την τεχνολογία. Αλλά όπως και η BMW, ο ιαπωνικός γίγαντας δεν υπόσχεται τίποτα πριν από το «2027 ή το 2028». Για να επιταχύνει την εξέλιξη στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, η Toyota ένωσε πρόσφατα τις δυνάμεις της με την Idemitsu, μια πετρελαϊκή εταιρεία που παραδόξως λειτουργεί ως σημείο αναφοράς σε αυτόν τον τομέα.

Επομένως, για την BMW θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα περισσότερο. Ο Kurt Vandeputte, διευθυντής του BCCC (Battery Cell Competence Center), ήταν που έκανε αυτή τη διευκρίνιση κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Ήταν πολύ ξεκάθαρος στα γερμανικά μέσα, λέγοντας ότι «δεν θα δούμε μια BMW παραγωγής με μπαταρίες στερεάς κατάστασης πριν από το 2030». Η αυτοκινητοβιομηχανία εργάζεται επί του παρόντος σε ένα πρωτότυπο.

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης, BMW

Ωστόσο, μια πλήρης γραμμή παραγωγής έχει αναπτυχθεί ήδη στο Cell Manufacturing Competence Center της γερμανικής εταιρείας. Αυτό αποτελεί και την απόδειξη ότι η BMW προσπαθεί να άρει όλα τα εμπόδια στην εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας. Η μάρκα, όπως και πολλές άλλες, είναι πεπεισμένη ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης που προορίζονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτικές από αυτές των ιόντων λιθίου.

Έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και είναι επίσης πιο ασφαλείς: «Οι στερεοί ηλεκτρολύτες μειώνουν τον κίνδυνο διαρροών και, κατά συνέπεια, τον κίνδυνο πυρκαγιάς».

Μαζί με τον συνεργάτη της, Solid Power, η BMW προχωρά προς τα εμπρός και μάλιστα έχει στη διάθεσή της τα πρώτα πρωτότυπα. Προορίζονται για τη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της Neue Klasse του κατασκευαστή, τα οποία θα λανσαριστούν το 2025.

Όπως θα έχετε καταλάβει, τα πρώτα μοντέλα Neue Klasse δεν θα επωφεληθούν από αυτή τη νέα τεχνολογία για αρκετά χρόνια. Ταυτόχρονα, ο Γερμανός κατασκευαστής εργάζεται και πάνω σε άλλες τεχνολογίες για τη βελτίωση των μπαταριών του. Και πρώτα απ’ όλα σε αυτήν την αρχιτεκτονική μπαταρίας διπλής χημείας που δοκιμάστηκε πρόσφατα στην BMW iX. Σε αυτή τη διαμόρφωση, το ηλεκτρικό SUV μπόρεσε να διανύσει 980 km με μία μόνο φόρτιση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube