Ημι-αυτόνομη οδήγηση στα φορτηγά της Daimler

Ημι-αυτόνομη οδήγηση στα φορτηγά της Daimler

H τεχνολογία της ημι-αυτόνομης οδήγησης θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη στο ανανεωμένο Freightliner Cascadia.

H Daimler ανακοίνωσε στα πλαίσια της έκθεσης CES τη διάθεση εξελιγμένων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και υποβοήθησης του οδηγού στο ανανεωμένο φορτηγό Freightliner Cascadia το οποίο διατίθεται στην αγορά των Η.Π.Α. 

Το πακέτο Detroit Assurance 5.0 που θα εξοπλίζει το Freightliner Cascadia, περιλαμβάνει σύστημα διατήρησης λωρίδας, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, έλεγχο τυφλού σημείου, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, αναγνώριση ορίων ταχύτητας και ενεργό cruise control που θα διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιταχύνοντας ή φρενάροντας το φορτηγό ακόμη και μέχρι τη στάση συνδυάζοντας δεδομένα από κάμερες και ραντάρ. Έτσι, από τον Ιούλιο του 2019, το Cascadia θα γίνει το πρώτο μοντέλο παραγωγής στην κατηγορία του (Class 8) που θα προσφέρει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 στις Η.Π.Α, επιτρέποντας στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και τα πόδια του από τα πεντάλ.

Εκτός από τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις, το Freightliner Cascadia βελτίωσε σημαντικά την αεροδυναμική του, η οποία σε συνδυασμό με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης Michelin X Line D+ Energy μειώνουν την κατανάλωση κατα 35% σε σύγκριση με το αντίστοιχο μοντέλο του 2007.

Ο αγώνας δρόμου για τη διάθεση αυτόνομων φορτηγών στην αγορά μεταξύ των εταιρειών Daimler, Volvo, Paccar αλλά και Tesla, καλά κρατεί, και τα πρώτα μοντέλα χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού σε συγκεκριμένες διαδρομές, αναμένονται στην αγορά μέσα στην επόμενη δεκαετία. Εξάλλου, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξήσει τις ανάγκες για μεταφορές προϊόντων που αναμένεται να διπλασιαστούν μεταξύ 2015-2015, με τις εταιρείες να έχουν έλλειψη διαθέσιμων οδηγών.

H Daimler θα επενδύσει 500 εκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα χρόνια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, δημιουργώντας 200 νέες θέσεις εργασίας. Η εταιρεία δήλωσε επίσης πως δεν βλέπει μέλλον στην τεχνολογία “platooning” όπου δύο ή περισσότερα φορτηγά οργανώνονται σε κομβόι. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, η Daimler θα προσπεράσει το επίπεδο 3 αυτόνομης οδήγησης πηγαίνοντας κατευθείαν στο επίπεδο 4, με τις πρώτες δοκιμές να ξεκινούν μέσα στο 2019.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube