node/45385

Το Euro 7 θα ανακοινωθεί αλλά θα είναι σχεδόν ίδιο με το Euro 6

Η ΕΕ φαίνεται να κάνει πίσω στη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων για τις εκπομπές ρύπων και να ετοιμάζει μια πιο light εκδοχή του Euro 7.

Λίγες ημέρες πριν, ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, από το Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι είχε ξιφουλκήσει κατά της ΕΕ και συγκεκριμένα για τις προδιαγραφές ρύπων Euro 7. 

Αυτό που είχε πει ο Tavares είναι πως το Euro 7 είναι άχρηστο, καθώς θα ισχύσει για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά θα απορροφήσει πολύτιμους πόρους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορούσαν να αναλωθούν στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. 

Φαίνεται πως η φωνή του Tavares έφτασε από το Παρίσι στις γειτονικές Βρυξέλλες και η ΕΕ «παγώνει» την επιβολή αυστηρότερων κανόνων για τους ρύπους. Με βάση δημοσίευμα του politico, το Euro 7 θα έχει όρια εκπομπής ρύπων περίπου ίδια με αυτά που ισχύουν με το Euro 6. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Euro 7: Πόσο θα ωφελήσουν οι επόμενες προδιαγραφές ρύπων;

Από πολιτικής άποψης και αν οι πληροφορίες του politico ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, πρόκειται για νίκη της αυτοκινητοβιομηχανίας απέναντι στους «χαρτογιακάδες» των Βρυξελλών. Οι εταιρείες θα εξοικονομήσουν σημαντικά ποσά που θα δαπανούσαν για να εξελίξουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να είναι λιγότερο ρυπογόνοι, κάτι που θα ήταν επί της ουσίας ανώφελο καθώς η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι πλέον (μας αρέσει ή όχι) δεδομένη. 

Ωστόσο, η ΕΕ για να διατηρήσει τα προσχήματα δεν θα μείνει στις προδιαγραφές Euro 6, αλλά θα προχωρήσει μέσα στον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση του προτύπου Euro 7, έστω και αν αυτό δεν θα διαφέρει σε τίποτα από το υπάρχον. Είναι θέμα κύρους να φανεί πως δεν έκανε πίσω, έστω και αν επί της ουσίας έκανε... Ως άλλοθι για την υποχώρησή τους οι Βρυξέλλες θα προτάξουν τις τρέχουσες γεωπολιτικές και οικονομικές συνθήκες.