node/40060

Audi Q7/Q8, Mercedes GLE, BMW X5/X6, Volvo XC90, Lexus RX και Range Rover Sport σε δοκιμή εκτός δρόμου [video]

Ποιο τα καταφέρνει καλύτερα στον «δύσκολο» χωματόδρομο; - Δείτε μια διαφορετική δοκιμή.

Η εύρεση ενός απόλυτου νικητή όσον αφορά στα συστήματα τετρακίνησης μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς διάφοροι παράγοντες όπως κινητήρες, ελαστικά, βάρος και ακόμη και ο οδηγός μπορούν να αποδειχθούν εξίσου σημαντικοί με την επιτυχία της αντικειμενικής αξιολόγησης.

Ωστόσο, οι συντελεστές του καναλιού SUV Battle στο YouTube έκαναν καλή δουλειά και συγκέντρωσαν όλους τους άμεσους ανταγωνιστές σε μια δοκιμασία εκτός δρόμου.

Εκτός από τα udi Q7 / Q8, Mercedes GLE, BMW X5 / X6, Volvo XC90, Lexus RX και Range Rover Sport, στη δοκιμάσία μπήκε και το Jeep Grand Cherokee, δίχως το τελευταίο να θεωρείται άμεσος αντίπαλος όλων των άλλων. 

Στην πορεία της δοκιμασίας αποδείχθηκε ότι πιο αξιόπιστος τρόπος είναι να υπάρχει ένας και μόνον οδηγός σε όλα τα αυτοκίνητα, έτσι ώστε η σύγκριση των συστημάτων AWD να είναι όσο το δυνατό πιο αντικειμενική. Δυστυχώς δεν υπήρχε η δυνατότητα όλοι οι κινητήρες να αποδίδουν την ίδια ισχύ, με το Range Rover Sport να έχει τον πιο δυνατό κινητήρα και επομένως συγκριτικά την πιο καλή απόδοση. 
Ωστόσο έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι η BMW X6 κέρδισε την Χ5 μάλλον άνετα αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση εμπλέξκονται δύο διαφορετικοί οδηγοί. 

Όσο και για τον απόλυτο νικητή, δεν θα τον αποκαλύψουμε για να δείτε το βίντεο που ακολουθεί. 

node/40172
MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Παράλληλα με το πρωτότυπο Mégane eVision που απεικονίζει το επόμενο ηλεκτρικό SUV, η Renault αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας CMF-EV, έναν χρόνο πριν από την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Την περασμένη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο SUV, Mégane eVision. Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι μια ακόμη φανταστική σπουδή. Ακριβώς όπως το Morphoz που απεικονίζει ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το Mégane eVision προαναγγέλλει ένα μικρότερο SUV -ή crossover, αν προτιμάτε.

Και τα δύο μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα, με κωδικό όνομα CMF-EV. Αρχιτεκτονική που την έχουμε ξανακούσει, καθώς πάνω της στηρίζεται το Nissan Ariya, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αυτή τη βάση το 2020. Οι άνθρωποι που εξέλιξαν μέσα στη Συμμαχία αυτήν την πλατφόρμα είναι οι Ιάπωνες. Η Renault από τη μεριά της συνέδραμε με μια μικρή ομάδα προκειμένου να σχεδιάσει τα δικά της μοντέλα. Και ως συστατική φίρμα της Συμμαχίας, ο έτερος εταίρος που θα επωφεληθεί από την πλατφόρμα CMF-EV, είναι η Mitsubishi.

Ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής μηχανολογικού σχεδιασμού της Renault παρουσίασε την CMF-EV και τα «κρυφά» σημεία του μελλοντικού ηλεκτρικού SUV της Billancourt. Σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα CMF-EV θα υπηρετεί τη Συμμαχία σε δύο εκδόσεις: Μακριά και κοντή, με μεταξόνιο που θα κυμαίνεται μεταξύ 2,69 και 2,77 m. Το Ariya, το μεγάλο SUV της Nissan, χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση.

Το πρώτο SUV της Renault θα χρησιμοποιήσει την κοντή έκδοση το 2022, μοντέλο που προαναγγέλθηκε από το πρωτότυπο Mégane eVision. Αλλά σύντομα, ένα ακόμη SUV θα κατασκευαστεί, αυτή τη φορά υπό τη μακριά εκδοχή της πλατφόρμας.

Renault Mégane eVision
To πρωτότυπο Mégane eVision προαναγγέλλει το ηλεκτρικό crossover της Renault που θα πατά στην κοντή εκδοχή της πλατφόρμας CMF-EV και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στις αρχές του 2022. 


Η συνέχεια θα δοθεί με μια μπερλίνα που θα χρησιμοποιεί τη μεγάλη έκδοση, ενώ απομένει να δούμε αν η Alpine θα συνδράμει τον όμιλο με ένα τρίτο SUV σε αυτήν την πλατφόρμα για να διευρύνει την γκάμα της.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo, επιθυμεί να προωθήσει τη σπορ φίρμα και εξ αυτού φημολογείται η άφιξη ενός παραγώγου του μεγάλου SUV της Renault με ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο αμάξωμα. Βλέπετε, η μακρά θητεία του de Meo στη SEAT δεν πήγε χαμένη.

Renault Morphoz
Το πρωτότυπο Morphoz απεικονίζει τα δύο μήκη του μελλοντικού μεσαίου/μεγάλου SUV της Billancourt που θα υποστηρίζεται από τη μακριά έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV. Το μοντέλο (ή τα μοντέλα;) παραγωγής που θα προκύψουν δεν αναμένονται πριν από το 2023.


H σύνθεση της πλατφόρμας είναι σαφώς πολυεθνική, με ιαπωνική σχεδίαση, κορεατικές μπαταρίες της LG Chem κατασκευασμένες στην Πολωνία, αλλά και την κατασκευή των αυτοκινήτων στη Γαλλία. Οι εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο της Douai, που εξειδικεύονται στα επαγγελματικά μοντέλα, θα αποτελέσουν τον πόλο των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault..

Ο Gilles Le Borgne διευκρινίζει ότι οι μπαταρίες της CMF-EV θα είναι νέας γενιάς και επομένως θα διαφέρουν από εκείνες του Zoé. Η ενεργειακή πυκνότητά τους θα είναι περίπου «245 Wh/kg», αλλά βλέπει σαφώς την τεχνολογία να τις αυξάνει «στις 280 ή ακόμη και στις 300 Wh/kg» στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής θα στέλνει τα στοιχεία για τη συναρμολόγηση των συστοιχιών στη Γαλλία.

Τύπου ιόντων λιθίου (οξειδίου κοβαλτίου μαγνησίου νικελίου λιθίου, LiNiMnCoO2 ή NMC), οι μπαταρίες θα έχουν τρεις πιθανές χωρητικότητες: 40, 60 και 87 kWh. Το Ariya, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τις δύο μεγαλύτερες. Το πρώτο SUV αναμένεται να χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 60 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Δεν αποκλείεται μάλιστα η συστοιχία των 40 κιλοβατωρών να διατεθεί τελευταία στη σειρά, προκειμένου να διαμορφώσει πιο προσιτή την τιμή των δύο SUV.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Η επαναφόρτιση θα διαρκεί κατά μέσο όρο όσο και στον ανταγωνισμό. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα, αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε 30 λεπτά στην έκδοση των 60 kWh. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στα 7,4 kW στη βασική έκδοση. Ωστόσο, θα υπάρχει και η έξτρα επιλογή να ανέβει στα 22 kW για τριφασικό AC, «του οποίου το δίκτυο είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη».

Για να κινήσει το SUV και την μπαταρία των 407 kg (έναντι 326 kg του Zoé), η Renault θα βασίζεται μόνο σε έναν κινητήρα στον κατάλογό της. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξετάζει αυτήν τη στιγμή μόνο μία έκδοση ηλεκτρομοτέρ. Η στάνταρ ισχύς του θα είναι 160 kW (178 kW μάξιμουμ για «μερικές δεκάδες δευτερόλεπτα») ή 218 και 242 ίππους αντίστοιχα. Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρομοτέρ που χρησιμοποιείται από το Nissan Ariya (300 Nm), το οποίο διατίθεται σε πέντε παραλλαγές, εκ των οποίων κάποιες με δύο κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γαλλικό αντίστοιχο SUV θα είναι πάντως δικίνητο. Ο Borgne εξήγησε ότι «είναι επιλογή μας να μην περιπλέξουμε την εξέλιξη» και επίσης «να μην επιβάλλουμε πάρα πολλούς περιορισμούς στον σχεδιασμό, δίνοντας επίσης περισσότερη ελευθερία και μπόλικο πορτμπαγκάζ». Το αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, αλλά μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ, με χώρο κάτω από το δάπεδο για τα καλώδια.

Η παρουσίαση του κόμπακτ μεγέθους SUV Mégane, με μήκος περίπου 4,4 m, προγραμματίζεται για το 2021, είπε ο Gilles Le Borgne, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμά του στις «αρχές του 2022». Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο SUV και -γιατί όχι;- μια ηλεκτρική μπερλίνα με τον χαρακτήρα του Talisman.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Πιο μακροπρόθεσμα, είναι αδύνατο να προβλέψουμε. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει σχεδιάσει την πλατφόρμα για «τουλάχιστον δύο κύκλους προϊόντων ή περισσότερα από δέκα χρόνια». Επιπλέον, η Συμμαχία τονίζει ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. Αυτή η τεχνολογία θα παρέχει ενεργειακή πυκνότητα «600 έως 700 Wh/kg με κεραμικό ηλεκτρολύτη», υπερδιπλάσια από το όριο της υφιστάμενης γενιάς.

[Πηγή Renault, Automobile-Propre]

node/40130

Audi Q8 TFSI e quattro: H plug-in hybrid έκδοση του Q8

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 462 ή 381 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία έως και 59 χιλιόμετρα.

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Audi Q8 TFSI e quattro: H plug-in hybrid έκδοση του Q8

Η Audi συμπληρώνει τη γκάμα του Q8 με το Q8 TFSI e quattro, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα. Πρόκειται για το έβδομο επαναφορτιζόμενο υβριδικό της εταιρείας από το 2019.

Το μοντέλο θα είναι είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος: Το Q8 60 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 462 PS και ροπή 700 Nm. Σε πλήρη λειτουργία και των δύο κινητήριων συστημάτων, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ρυθμίζεται ηλεκτρονικά στα 240 km/h. Το Q8 55 TFSI e quattro έχει συνδυαστική ισχύ 381 PS και 600 Nm ροπής ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα επίσης στα 240 km/h.

Σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, το Q8 60 TFSI e quattro, επιτυγχάνει αυτονομία έως 56 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 45 χιλιόμετρα κατά WLTP). Το Q8 55 TFSI e quattro επιτυγχάνει ηλεκτρική αυτονομία έως 59 χιλιόμετρα (κατά NEDC, έως 47 χιλιόμετρα κατά WLTP). Μέχρι ταχύτητες 135 km/h το Q8 TFSI e quattro μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

q81

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο 3.0 TFSI V6, με ισχύ 340 PS και ροπή 450 Nm. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα (PSM) με μέγιστη ισχύ 100 kW, ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών και  έχει χωρητικότητα 17,8 kWh, περίπου 0,5 kWh περισσότερο από την αντίστοιχη μπαταρία με την οποία λανσαρίστηκε το Q7 TFSI e quattro το 2019, ενώ είναι και περίπου 40 κιλά ελαφρύτερη. Χρησιμοποιείται κύκλωμα υγρής ψύξης, σημαντικός παράγοντας για την ενεργειακή χωρητικότητα και την απόδοση της μπαταρίας.  

Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός 8-τάχυτου tiptronic κιβωτίου. Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης quattro, χρησιμοποιεί κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση. Το 40% της ροπής κατανέμεται στο μπροστινό άξονα και το 60% στον πίσω. Αν χρειαστεί, το μεγαλύτερο ποσοστό ισχύος κατευθύνεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση (μέχρι 85% στον μπροστινό άξονα και έως 70% στον πίσω).

q82

Το σύστημα υβριδικής διαχείρισης του Audi Q8 TFSI e quattro επιλέγει τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας για κάθε διαδρομή αυτόματα. Το αυτοκίνητο ξεκινά σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται μόνον όταν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη δύναμη, ενώ μπορεί να επιλέξει και αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία από την κεντρική οθόνη του συστήματος MMI.

Η λειτουργία Hybrid περιλαμβάνει τρεις επιμέρους θέσεις, προς επιλογή από τον οδηγό τις “Auto”, “Hold” και “Charge”. Στη θέση “Auto”, το υβριδικό σύστημα επιλέγει αυτόματα τον βέλτιστο τύπο κίνησης: πλήρως ηλεκτρικό σε χαμηλές ταχύτητες, τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε υψηλότερες ταχύτητες και συχνά συνδυασμό των δύο.

Στη θέση “Hold” διατηρείται η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο με μικρές αποκλίσεις, ενώ στην “Charge” το σύστημα επιλέγει τη  φόρτιση της μπαταρίας όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την οδήγηση.

q83

Η προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης είναι ένα ακόμη σημαντικό σύστημα. Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, το σύστημα αποφασίζεται αν το αυτοκίνητο θα ρολάρει ελεύθερα με απενεργοποιημένο τον TFSI («coasting») ή εάν θα επιβραδύνει μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα και συνεπώς θα ανακτά ενέργεια πέδησης. Το Audi Q8 TFSI e quattro επιτυγχάνει ανάκτηση έως και 80 kW κατά το φρενάρισμα.

q84

Το Audi drive select διατίθεται επίσης στάνταρ στο Audi Q8 TFSI e quattro. Προσφέρει επιλογή έως και επτά διαφορετικών προφίλ οδήγησης, έχοντας πρόσβαση στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 3.0 TFSI, του tiptronic, της αερανάρτησης (στάνταρ στο Q8 60 TFSI e quattro, προαιρετική με το Q8 55 TFSI e quattro) και του υδραυλικού τιμονιού.

Τα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in διαθέτουν καλώδιο φόρτισης για πρίζες οικιακού και βιομηχανικού τύπου. Με τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης έως και 7,4 kW, μια άδεια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου δυόμισι ώρες. Με την εφαρμογή myAudi, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν προσαρμοσμένες υπηρεσίες από το Audi connect στα smartphone τους. Στο Audi Q8 TFSI e quattro συμπεριλαμβάνεται επίσης καλώδιο Mode 3 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Στην Ελλάδα, το Audi Q8 55 TFSI e quattro αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμά του.

[Πηγή: Audi]