O νέος VW 1.5 TSI κάνει χρήση τεχνολογίας Porsche

Με τεχνολογία από την Porsche 911 Turbo, η VW με τα 1.500 cc του νέου TSI υπόσχεται κορυφαία απόκριση και αποδοτικότητα.

Μέσα στη δίνη του dieselgate, η VW είπε ότι η στρατηγική της πλέον προσανατολίζεται στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της και στην αυτόνομη οδήγηση –αλλά πριν προχωρήσει χρειάζεται να εργαστεί πάνω σε έναν αριθμό θερμικών μοτέρ βενζίνης που θεωρεί ότι θα ανεβάσει τον πήχη σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Και για το λόγου το ασφαλές, η επόμενη εξέλιξη του 4κύλινδρου EA211.

Με την ονομασία EA211 TSI evo, ο νέος κινητήρας διαθέτει χωρητικότητα 1.500 κυβικά και δύο εκδόσεις ισχύος: 130 και 150 PS. Και οι δύο εκδόσεις στοχεύουν να αποτελέσουν το σημείο αναφοράς στην κατηγορία τους όσον αφορά την απόκριση και την αποδοτικότητα. Χάρη σε μια σειρά από τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), η VW λέει ότι το νέο μοτέρ καταναλώνει περίπου 10% λιγότερη βενζίνη από το απερχόμενο 1.400άρι TSI EA211.

Και γιατί τα παραπάνω κυβικά; «Διότι έτσι αφήνει το δρόμο ανοικτό για μελλοντική αύξηση της ισχύος», λέει η VW. Και γι’ αυτό το λόγο η γερμανική εταιρεία εξελίσσει νέες τεχνολογίες υπετροφοδότησης, όπως το νέο, μαζικής παραγωγής και μεταβλητής γεωμετρίας, τούρμπο σε ένα κινητήρα που δεν είναι ντίζελ. Μια κάποτε πρωτοπόρο τεχνολογία (που εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια) από τις PSA, Honda και Chrysler στο τέλος της δεκαετίας του ’80 και νωρίς σε αυτήν του ’90.

Σήμερα, χρησιμοποιείται μόνο από δύο μοντέλα της Porsche (718 Boxster S και 911 Turbo) και από τα ντίζελ. Το τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας χρησιμοποιούνται μόνο στην έκδοση του κινητήρα EA211 evo με τους 130 PS, ο οποίος και πιάνει τη μέγιστη τιμή της ροπή του 35% ταχύτερα απ’ ό,τι με ένα συμβατικό τούρμπο -20,4 kgm από τις μόλις 1.300 rpm. Η έκδοση των 150 PS από την άλλη παρουσιάζει ιδιαίτερα χαμηλές τριβές, καθώς τα χιτώνιά της είναι «ψεκασμένα» με μια διαδικασία APS - atmospheric plasma spray

[Πηγή VW]

TAGS