Hyundai: Νέο μοτέρ 1.6 GDI για υβριδική χρήση και νέο 8άρι AT

Hyundai: Νέο μοτέρ 1.6 GDI για υβριδική χρήση και νέο 8άρι AT

Η Hyundai παρουσίασε ένα 1.600άρι ατμοσφαιρικό μοτέρ για τα μελλοντικά υβριδικά μοντέλα της και ένα νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

H Hyundai παρουσίασε εχθές σε ειδική εκδήλωση στην Κορέα, έναν αποκλειστικής σχεδίασης 1.600άρη κινητήρα GDI που θα αποτελεί το θερμικό μέρος στα επερχόμενα υβριδικά μοντέλα της. Θα συνδυάζεται δε αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Έχουμε δει ήδη κατασκοπικές φωτογραφίες με πρωταγωνιστή το μελλοντικό Hyundai που προορίζεται για αντίπαλος του Toyota Prius και πλέον με την επίσημη παρουσίαση του κινητήρα του έχουμε στη διάθεσή μας και τις τεχνικές προδιαγραφές του. Πρόκειται για ένα αποκλειστικό 4κύλινδρο βενζινοκίνητο σύνολο, με ατμοσφαιρική αναπνοή που αποδίδει μέγιστη ισχύ 105 PS και μέγιστη ροπή 15,0 kgm. Το μοτέρ αυτό θα αποτελέσει τη θερμική βάση όχι μόνο για το Hyundai που προορίζεται για αντί-Prius, αλλά και για μια σειρά από μελλοντικά υβριδικά, επαναφορτιζόμενα και μη, μοντέλα.

Ο κινητήρας της Hyundai διαθέτει θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 40%, ποσοστό που ισοφαρίζει αυτό του 1.8 VVT-i της Toyota στο νέο Prius. Η επίτευξη αυτού του υψηλού ποσοστού είναι πιθανότατα επειδή λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, αλλά και από την τεχνολογία ψυχόμενης ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR), ενώ η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων του επίσης βοηθά την υψηλή αποδοτικότητα. Η ροή του λαδιού απλοποιήθηκε μέσω μιας βαλβίδας ελέγχου αναρρόφησης (OCV) που ενσωματώνεται στο σύστημα του συνεχώς μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (CVVT), ενώ με τη γρήγορη άνοδο του μπλοκ στη θερμοκρασία λειτουργίας μειώνονται οι τριβές του μοτέρ.  

Ο ειδικά σχεδιασμένος 1.6 GDI θα ντεμπουτάρει στην αγορά στις αρχές του 2016 και θα είναι ο πρώτος κινητήρας της Hyundai που θα συνδυάζει κύκλο λειτουργίας Atkinson, EGR και μεγάλη διαδρομή εμβόλου.



Η άλλη χτεσινή αποκάλυψη της Hyundai αφορά το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που στοχεύει σε μια σημαντική κατά 7,3% συνολική βελτίωση σε σχέση με το υφιστάμενο 6άρι αυτόματο σασμάν. Το κιβώτιο αυτό θα χρησιμοποιηθεί σε προσθιοκίνητα Hyundai που συνδυάζονται με κινητήρα των οικογενειών Lambda, Theta τούρμπο GDI και R. Υπόσχεται δε να προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση στις χαμηλές σχέσεις, καλύτερη οικονομία στο καύσιμo και χαμηλότερο επίπεδο NVH (noise, vibration, harshness –αντιμετώπιση θορύβου, κραδασμών και τραχύτητας). Παρότι δε με δύο επιπλέον σχέσεις, το νέο κιβώτιο είναι κατά 3,5 kg ελαφρύτερο από το υφιστάμενο 6άρι, ενώ υπόσχεται και πιο στρωτή κύλιση στα μοντέλα των μεγάλων και πολυτελών κατηγοριών.

[Πηγή Hyundai]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube