node/38265

Σύστημα φόρτισης Easy Wallbox από την FCA

Δυνατότητα φόρτισης του αυτοκινήτου χωρίς παρέμβαση στην οικιακή ηλεκτρική εγκατάσταση.

Με το Easy Wallbox της ENGIE Eps που δημιουργήθηκε κατά αποκλειστικότητα για την Fiat Chrysler Automobiles, ο χρήστης μπορεί να φορτίσει το αυτοκίνητο του χωρίς καμία παρέμβαση στην οικιακή του ηλεκτρική εγκατάσταση. Η νέα συσκευή της ENGIE Eps λειτουργεί όπως και οποιαδήποτε άλλη κοινή ηλεκτρική συσκευή και είναι άμεσα λειτουργική χωρίς καμία παρέμβαση στο οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο. Για να επιδείξουν την ευκολία χρήσης της συσκευής, η FCA και η ENGIE Eps, πήραν ένα plug-in Jeep Renegade 4xe και το Easy Wallbox σε μια τοποθεσία που κανείς δεν θα περίμενε να δει σημείο φόρτισης, στο πανέμορφο Piana di Vigezzo και σε υψόμετρο 1.800 μ., όπου τερματίζει η μεγαλύτερη διαδρομή τελεφερίκ στην Ευρώπη και το οποίο σύντομα θα τροφοδοτείται με 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια χάρη στην ENGIE Eps.

eas

Μετά από μια ανάβαση και κατάβαση στην απότομη πλαγιά χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, το Jeep Renegade 4xe συνδέθηκε στο Easy Wallbox που τοποθετήθηκε με θέα τις Άλπεις. Η συσκευή σχεδιάστηκε και θα κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Ιταλία. Αποτελεί τη μοναδική αυτού του τύπου που μπορεί να λειτουργεί μέχρι τα 2,2kW χωρίς καμία παρέμβαση στο δίκτυο και είναι το αποτέλεσμα της έρευνας 100 και πλέον μηχανικών της ENGIE Eps που συνεργάστηκαν με τα Πολυτεχνία του Τορίνο και του Μιλάνο. Από το 2017, η ENGIE Eps και η Fiat Chrysler Automobiles συνεργάζονται για να φέρουν λύσεις που θα κάνουν όσο το δυνατόν πιο εύκολη, άνετη και προσιτή τη χρήση εξηλεκτρισμένων οχημάτων, στα πλαίσια της στρατηγικής e-Mobility της FCA.

Ήδη ο Όμιλος FCA έχει προχωρήσει στην παρουσίαση μιας σειράς εξηλεκτρισμένων μοντέλων, όπως τα νέα Fiat 500 και Panda Hybrid, τα plug-in Hybrid Jeep Renegade και Compass, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά νέα Fiat 500 και Fiat Professional Ducato. Η συνεργασία με την ENGIE Eps περιλαμβάνει τη δημιουργία σταθμών φόρτισης στο εργοστάσιο του Mirafiori, αλλά και ερευνητικά προγράμματα όπως εκείνο για τα δίκτυα V2G (Vehicle to Grid) και τις πειραματικές μονάδες παραγωγής ηλιακής ενέργειας.

easy

Ειδικότερα για το πρόγραμμα V2G, δρομολογείται η προμήθεια 700 ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα μπορούν να προσφέρουν 25MW ενέργειας και να σταθεροποιούν το δίκτυο διανομής κατά τη διάρκεια στάθμευσης τους. Παράλληλα η εγκατάσταση περισσότερων από 120.000τ.μ. φωτοβολταϊκων στοιχείων στην οροφή των κτηρίων και τους χώρους στάθμευσης 1.750 οχημάτων του Mirafiori θα οδηγήσουν στην παραγωγή ενέργειας της τάξης των 15MW και τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 5.000 τόνους. Το Easy Wallbox αναμένεται να είναι διαθέσιμο στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και μπορεί να λειτουργεί χωρίς καμία τροποποίηση με τροφοδοσία από μία απλή πρίζα τύπου σούκο (έως 2,2kW). Παράλληλα, αν κάποιος το επιθυμεί, η ίδια συσκευή μπορεί να φτάσει χωρίς πρόβλημα μέχρι και τα 7,4kW αν συνδεθεί απευθείας με το δίκτυο ηλεκτροδότησης.

[Πηγή: FCA]

node/39678
Bentley Octopus Electric Engine Project

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Ετοιμάζοντας το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, η Bentley θέλει να εξελίξει μιας νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες με πρωτόφαντη τεχνολογία.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Υπό την ονομασία Octopus (Optimised Components, Test and simulatiOn, toolkits for Powertrains which integrate Ultra high-speed motor Solutions), η Bentley συνεργάζεται στο πρότζεκτ αυτό με εννέα ακόμη συνεργάτες 

Το Octopus, με τριετή προγραμματισμένη εξέλιξη και χρηματοδοτούμενο από την OLEV, μια βρετανική κυβερνητική υπηρεσία με αντικείμενο τα οχήματα χαμηλών εκπομπών, σχεδιάζει να εξελίξει μια νέα γενιά ηλεκτρικού κινητήρα. Πιο αποδοτικός από τα σημερινά ηλεκτρομοτέρ, ο κινητήρας αυτός θα κάνει χρήση νέας, μη εφαρμοσμένης μέχρι στιγμής τεχνολογίας, αντικαθιστώντας παράλληλα τα παραδοσιακά χάλκινα πηνία με ένα νέο ανακυκλώσιμο υλικό.

Bentley

Μέρος του οδικού χάρτη «Bentley Beyond 100» που στόχο έχει να καταστήσει την Bentley βιώσιμη φίρμα πολυτελείας, το πρόγραμμα Octopus θα καταλήξει σε μια πρώτη εφαρμογή παραγωγής έως το 2026. Λανσάρισμα που θα πρέπει να συμπέσει με την άφιξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Bentley.

Μέχρι τότε, η βρετανική φίρμα θα πρέπει σταδιακά να επεκτείνει την ηλεκτρική γκάμα της. Διαθέτοντας ήδη την επαναφορτιζόμενη υβριδική Bentayga, το Crewe σχεδιάζει να ενσωματώσει μια υβριδική εναλλακτική λύση σε κάθε μοντέλα της έως το 2023.

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.