Στο +29% τα NEV, ποιος είπε ότι η ηλεκτροκίνηση δεν πουλάει;

Στο +29% τα NEV, ποιος είπε ότι η ηλεκτροκίνηση δεν πουλάει;

Σε αντίθεση με ό,τι διατείνονται ορισμένοι κύκλοι, η ηλεκτροκίνηση πάει πρίμα.

ηλεκτροκίνηση

Πολλοί παραδοσιακοί κατασκευαστές αναδιπλώνονται σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, υποστηρίζοντας ότι η εξάπλωσή της δεν είναι όσο γοργή περίμεναν.

Αλλά η αλήθεια είναι διαφορετική. Είναι άλλο ότι η ηλεκτροκίνηση έχει φρενάρει -το οποίο δεν ισχύει με βάση τα νούμερα των πωλήσεων. Και άλλο ότι οι αγοραστές δεν προτιμούν τα δικά τους NEV μοντέλα.

Με τον όρο «NEV» εννοούμε τα New Energy Vehicles, δηλαδή τα 100% ηλεκτρικά BEV και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Και αν αναρωτιέσαι για το πόσο πολύ πουλάνε, να σε ενημερώσουμε ότι ο φετινός Απρίλιος είναι στο +29% σε σχέση με τον περυσινό.

Ο καθένας ερμηνεύει την ηλεκτροκίνηση κατά το δοκούν. Ωστόσο, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων είναι ο μόνος αδέκαστος κριτής

ηλεκτροκίνηση

Μόνο τον Απρίλιο ταξινομήθηκαν 1,5 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα μοντέλα, έχοντας φτάσει τα 5,6 εκατομμύρια μονάδες από την αρχή της χρονιάς.

Το μεγαλύτερο ποσοστό απορροφάται από την Κίνα, με 3,3 εκατομμύρια BEV και PHEV να έχουν πωληθεί φέτος. Αντιπροσωπεύοντας αύξηση 35% σε σχέση με το πρώτο 4μηνο της χρονιάς πέρυσι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tesla Model Y Juniper, best-seller στην Κίνα για τον Μάρτιο

Οι πωλήσεις μειώθηκαν τον Απρίλιο κατά 9% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά αυξήθηκαν κατά 32% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2024.

ηλεκτροκίνηση

Και μη νομίζεις ότι μόνο στην Κίνα πάει πρίμα η ηλεκτροκίνηση. Και στην Ευρώπη, οι NEV πωλήσεις σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 25%, φτάνοντας τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα.

Τα BEV ηγούνται της τάσης, με αύξηση 29% στις πωλήσεις από την αρχή του έτους, ξεπερνώντας το +16% των επαναφορτιζόμενων υβριδικών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έξι στις επτά κινεζικές μάρκες EV δεν θα είναι βιώσιμες το 2030

Η Γερμανία (+42%), η Ιταλία (+56%), η Ισπανία (+57%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+32%) αναφέρουν σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις. Ωστόσο, σε κάποιες χώρες το πρόσημο είναι αρνητικό. Όπως στη Γαλλία που βιώνει μείωση 14% μέχρι στιγμής φέτος.

Στην Ελλάδα, που υπάρχουν στοιχεία μέχρι και τον εφετινό Μάρτιο, τα BEV πούλησαν κατά το πρώτο 3μηνο του 2025 2.020 αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 6,09% της αγοράς, αυξημένα κατά 1,78% σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα. Στα PHEV πήγαν βήμα σημειωτόν, με 2.034 αυτοκίνητα για το πρώτο 3μηνο του 2025, αντιπροσωπεύοντας το 6,13% της αγοράς. Έναντι 2.012 αυτοκινήτων το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και ποσοστό 5,49%. 

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, η Βόρεια Αμερική είναι στο +5% με συνολικά 600.000 πωλήσεις το πρώτο 4μηνο του έτους. Στον υπόλοιπο πλανήτη έχουν πουληθεί άλλα 500.000 NEV μοντέλα, αύξηση 37% μέσα σε ένα χρόνο. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube