
Stellantis: Η νέα μπαταρία IBIS θα φέρει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση;
Ο Όμιλος Stellantis παρουσιάζει την μπαταρία IBIS, που υπόσχεται ελαφρύτερα αυτοκίνητα, ταχύτερη φόρτιση και έως 18% χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά η διάθεσή της στην αγορά αναμένεται προς το τέλος της δεκαετίας.


Ο Όμιλος Stellantis αποκάλυψε τα βασικά στοιχεία του πρότζεκτ IBIS (για το Ιntelligent Battery Integrated System) που χαρακτηρίζει ως «τεχνολογία-τομή».
Βάρος, ενεργειακή απόδοση, αξιοπιστία: Οι υποσχέσεις του ομίλου είναι μεγάλες, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το τέλος της δεκαετίας για να τις δούμε να υλοποιούνται.
Στο εργοστάσιο του Poissy, στο Green Campus που έχει δημιουργήσει εκεί o Όμιλος Stellantis, λίγα μέτρα από το εργοστάσιο όπου κατασκευάζονται Opel Mokka και DS 3 Crossback, στεγάζονται τμήματα Έρευνας και Εξέλιξης του γκρουπ. Όπου και παρουσίασε στον Τύπο αυτή την εβδομάδα τις τελευταίες εξελίξεις του πρότζεκτ IBIS, μιας μπαταρίας που ο Όμιλος Stellantis παρουσιάζει ως πραγματική «τεχνολογία ρήξης».
Οι δοκιμές του IBIS στον δρόμο ξεκίνησαν πριν από μερικούς μήνες με ένα Peugeot e-3008 230 ίππων

Πρόκειται για μια πλήρη αναθεώρηση της αρχιτεκτονικής των συσσωρευτών, με κατάργηση τόσο του φορτιστή όσο και του μετατροπέα που μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια στον κινητήρα, με αποτέλεσμα κέρδος σε εσωτερικούς χώρους και ευκολία στη συντήρηση. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε χημεία μπαταρίας κι όχι μόνο σε λιθίου-ιόντων.
Ο Όμιλος Stellantis υπόσχεται έως 10% βελτίωση ενεργειακής απόδοσης στον κύκλο WLTC και 15% αύξηση ισχύος με την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας. Προβλέπεται επίσης μείωση 40 κιλών στο συνολικό βάρος (10 kg από τα ηλεκτρονικά, 30 kg από τη χημεία), απελευθέρωση έως 17 λίτρων όγκου και 15% ταχύτερη φόρτιση -6 ώρες σε φορτιστή AC 7 kW αντί για 7 ώρες. Ένα από τα χαρακτηριστικά που τονίζει η εταιρεία είναι η πολύ πιο εύκολη συντήρηση: H απουσία υψηλής τάσης σημαίνει ότι τα 24 στοιχεία του συσσωρευτή μπορούν να αντικατασταθούν με ασφάλεια και χωρίς τις σημερινές χρονοβόρες διαδικασίες. Σε περίπτωση βλάβης ενός στοιχείου της μπαταρίας, το σύστημα το παρακάμπτει έτσι ώστε το αυτοκίνητο να συνεχίζει να λειτουργεί.

Οι δοκιμές στον δρόμο ξεκίνησαν πριν από μερικούς μήνες με ένα Peugeot e-3008 230 ίππων. Η μπαταρία αποτελείται από 24 στοιχεία λιθίου-ιόντων, 24 ομάδες κελιών με άλλα λόγια, σε τρεις σειρές (3 x 96 κυψέλες), με συνολική χωρητικότητα 65 kWh, αλλά με απόδοση που –σύμφωνα με τον Όμιλο Stellantis– ισοδυναμεί με μπαταρία 73 kWh. Η κατανάλωση μειώνεται έως και 18% σε αστικό κύκλο.
Απομένουν αρκετά χρόνια εξέλιξης, καθώς η διάθεση στην αγορά δεν αναμένεται πριν από το τέλος της δεκαετίας. Εν τω μεταξύ, η ομάδα μηχανικών που εργάζεται στο πρότζεκτ επί έξι χρόνια θα αυξηθεί από 25 σε 60 άτομα για να ξεπεραστούν τα επόμενα εμπόδια: Συμβατότητα με τετρακίνητα μοντέλα, δημιουργία στατικού στοιχείου 2 MWh, καθώς και έρευνα για πρωτόκολλα ταχυφόρτισης.
Ένα απαιτητικό πρότζεκτ, αλλά οι άνθρωποι της ομίλου δηλώνουν ενθουσιασμένοι: «Οι καινοτομίες που έρχονται είναι πολλές – μόλις αρχίζουμε να γράφουμε την ιστορία της ηλεκτροκίνησης», επεσήμανε ο επικεφαλής του πρότζεκτ, Francis Roy.