Renault: Θα ρίξει την τιμή στα R4, R5 και Twingo αν εγκριθούν τα «E-Car»
Αν εγκριθεί η ευρωπαϊκή πρόταση για δημιουργία νέας κατηγορίας μικρών και οικονομικών ηλεκτρικών, η Renault σχεδιάζει να μειώσει την τιμή των νέων R4, R5 και Twingo αντί να εξελίξει νέα μοντέλα.
Η Renault εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει την τι ή των Renault 4, Renault 5 και του επερχόμενου Renault Twingo έως και 15%, εφόσον εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση η νέα κατηγορία «E-Car» για προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πρόταση της ΕΕ, που αναμένεται να οριστικοποιηθεί τον επόμενο μήνα, στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου πλαισίου παραγωγής μικρών ηλεκτρικών μοντέλων κατασκευασμένων «στην Ευρώπη για την Ευρώπη» – κατά τα πρότυπα των ιαπωνικών Kei car.
«Αν θέλουμε οι Ευρωπαίοι να αγοράζουν νέα αυτοκίνητα, πρέπει πρώτα να φροντίσουμε ότι μπορούν να το αντέξουν οικονομικά», τονίζει ο François Provost
Στόχος είναι να ενισχυθεί η παραγωγή και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να διατηρηθούν θέσεις εργασίας και να ενδυναμωθούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό των κινεζικών εταιρειών, οι οποίες προσφέρουν φθηνότερα μοντέλα χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις.
Ο επικεφαλής του Groupe Renault, François Provost, εξήγησε ότι, στο πλαίσιο της νέας κατηγορίας, η εταιρεία επιθυμεί από τους ευρωπαίους νομοθέτες να «παγώσουν» την εισαγωγή νέων κανονισμών ασφαλείας για διάστημα 10 έως 15 ετών. Όπως ανέφερε, κάτι τέτοιο θα επιτρέψει στους μηχανικούς να επικεντρωθούν στη βελτίωση των υπαρχόντων μοντέλων και στη μείωση του κόστους παραγωγής, γεγονός που θα μεταφραστεί σε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.
«Δεν ζητώ την κατάργηση των κανονισμών», είπε χαρακτηριστικά. «Ζητώ μόνο να σταματήσει η συνεχής προσθήκη νέων κανόνων για μια δεκαετία. Σήμερα, η Ευρώπη έχει προγραμματίσει 107 νέους κανονισμούς για τον κλάδο έως το 2030, κάτι που δημιουργεί τεράστια πίεση στις εταιρείες».
Σύμφωνα με τον Provost, η ετήσια εισαγωγή νέων υποχρεωτικών τεχνολογιών ασφαλείας αυξάνει δραματικά το κόστος, όχι μόνο λόγω του ίδιου του εξοπλισμού αλλά και εξαιτίας της ανάγκης να προσαρμόζονται εκ νέου όλα τα μοντέλα κάθε χρόνο. Αυτή η συνεχής διαδικασία, όπως είπε, «δεσμεύει ανθρώπινο δυναμικό και αυξάνει τις δαπάνες χωρίς να ωφελεί ουσιαστικά τον τελικό αγοραστή».
Η Renault προτείνει η νέα κατηγορία «E-Car» να αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μήκους κάτω των 4,1 μέτρων, με συνολικές εκπομπές CO₂ κάτω από 15 τόνους σε όλο τον κύκλο ζωής τους και με χρήση εξαρτημάτων που παράγονται τοπικά, όπως οι μπαταρίες. Με βάση αυτά τα κριτήρια, τα επερχόμενα Renault 4, 5 και Twingo πληρούν ήδη τις προδιαγραφές και δεν χρειάζονται νέες πλατφόρμες ή εξελίξεις.
«Ο στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε νέα μοντέλα, αλλά να μειώσουμε το κόστος και την τιμή αυτών που ήδη έχουμε», τόνισε ο Provost, υπογραμμίζοντας ότι τα αυτοκίνητα αυτά καλύπτουν ήδη το «κέντρο βάρους» της ευρωπαϊκής αγοράς, δηλαδή τις κατηγορίες A και B.
Σε ό,τι αφορά το περιθώριο για μείωση τιμών, ο επικεφαλής της Renault ανέφερε πως η εταιρεία έχει ήδη επιτύχει μείωση του κόστους παραγωγής του νέου Twingo κατά 25%, μέσω της Ampere – του εσωτερικού βραχίονα αποδοτικότητας του ομίλου. Στόχος είναι το συνολικό ποσοστό να φτάσει το 40%, κάτι που θα επιτρέψει τη μετακύλιση επιπλέον 10-15% μείωσης στον τελικό τιμοκατάλογο, χωρίς να θιγεί η κερδοφορία.
Παρότι η ίδια η Renault δεν σκοπεύει να δημιουργήσει εντελώς νέο μοντέλο για τη συγκεκριμένη κατηγορία, η Dacia θα μπορούσε να αξιοποιήσει τη συγκυρία παρουσιάζοντας μια έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Dacia Hipster, του ριζοσπαστικού μικρού EV που σχεδιάστηκε ως προσιτό αυτοκίνητο πόλης με τιμή κάτω από €15.000.
Ο Provost ξεκαθάρισε επίσης ότι η κατηγορία «E-Car» πρέπει να αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα: «Η αποανθρακοποίηση είναι στρατηγική προτεραιότητα για την Ευρώπη, και η Renault δεν πρόκειται να κάνει βήμα πίσω. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι καλά για τους πελάτες – όποιος μεταβαίνει στην ηλεκτροκίνηση, δεν επιστρέφει».
Σε γενικότερο πλαίσιο, ο επικεφαλής της Renault επεσήμανε ότι η αγορά χρειάζεται νέα προσέγγιση στην τιμολογιακή πολιτική. Οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σημαντικά, γεγονός που αποθαρρύνει μεγάλο μέρος των αγοραστών, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει φτάσει τα 12,5 χρόνια.
«Όταν οι άνθρωποι δεν μπορούν να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα, δεν μειώνεται το αποτύπωμα άνθρακα, ούτε βελτιώνεται η οδική ασφάλεια. Έτσι, η αγορά σταδιακά υπονομεύεται», σημείωσε.
Αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρήσει στην έγκριση της νέας κατηγορίας τον Δεκέμβριο, όπως αναμένεται, η Renault φαίνεται έτοιμη να προσαρμοστεί πρώτη, προσφέροντας μια σειρά προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων σχεδιασμένων και κατασκευασμένων στην Ευρώπη, για τους Ευρωπαίους οδηγούς.




