Ράλι Ουαλίας: Ο Tanak σε δικό του αγώνα

Ράλι Ουαλίας: Ο Tanak σε δικό του αγώνα

Ο Εσθονός δείχνει μεγάλη κλάση στα δάση της Ουαλίας, αφήνοντας πίσω τον ανταγωνισμό σε μια άλλη μάχη. 

Φαίνεται να κάνει ό,τι θέλει, σαν αν κινείται με μια ταχύτητα πάνω από τους υπόλοιπους, να μην επηρεάζεται από τη σειρά εκκίνησης, με λίγα λόγια να είναι αυτός και όλοι οι άλλοι. 
Δεν θέλουμε να τον ματιάσουμε με τίποτα, αλλά ο Ott Tanak, έχοντας κερδίσει τρεις σερί αγώνες, φαίνεται να έχει βάλει στόχο να κερδίσει και τον τέταρτο στη σειρά. 

Κέρδισε δύο φορές τη μεγαλύτερη ειδική της ημέρας και συνολικά από τις οκτώ ειδικές πήρε τις πέντε τερματίζοντας την ημέρα μισό σχεδόν λεπτό (28,8") εμπρός από τον δεύτερο Neuville. 
Oι υπόλοιποι απλά ακολουθούν σε δική τους μάχη με τον Εσθονό να δείχνει να ελέγχει απόλυτα και το δικό του ρυθμό και την απόσταση που τον χωρίζει από τους υπόλοιπους. 
Χαρακτηριστικό είναι ότι η διαφορά του δεύτερου Neuville (άλλαξε όλη την ανάρτηση στο σέρβις σε μια προσπάθεια να βρει καλύτερες ρυθμίσεις) με τον πέμπτο Ogier είναι μόλις 9 δευτερόλεπτα.

Ο μόνος που κατάφερε το πρωί να ακολουθήσει τον ρυθμό του Tanak ήτα ο Elfyn Evans και είναι κρίμα που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στον κινητήρα του Fiesta πηγαίνοντας να πάρει εκκίνηση στην 7η ειδική της ημέρας.

Άπαντες στις δηλώσεις τους παραδέχτηκαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ότι δεν μπορούν να πιάσουν τον ρυθμό του Εσθονού. 

Στην κατηγορία WRC2 o 18χρονος Kalle Rovanepra εξακολουθεί να «πετάει» με το Skoda Fabia R5 και είναι πρώτος στην κατηγορία του και 10ος γενικής, έχοντας στο λεπτό πίσω του τον περσινό Πρωταθλητή Pontus Tidenmand.

Η αυριανή ημέρα είναι η πιο δύσκολη του αγώνα, καθώς «μετράει» 150 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών και μάλιστα δίχως ενδιάμεσο σέρβις παρά μόνο οριοθετημένα σημεία για αλλαγές ελαστικών και ανεφοδιασμό. 

Τι έγινε το πρωί

Ο Tanak κέρδισε τη μακρύτερη ειδική, την Brenig των 29,13 km, μπροστά από τον Elfyn Evans, ενώ οι αντίπαλοί του για τον τίτλο, Sebastien Ogier και Thierry Neuville, ήταν 7,3” και 15” πίσω αντίστοιχα.

Στην επόμενη ειδική, οι Ogier και Neuville είχαν προβλήματα. Ο Ogier έχασε την 1η και τη 2η ταχύτητα στο κιβώτιο του Fiesta, με αποτέλεσμα να κάνει και δύο τετακέ. Ο Neuville έχασε λίγο χρόνο πηγαίνοντας ευθεία σε μια διασταύρωση.

Ο Βέλγος πάντως αντέδρασε κερδίζοντας την πρώτη σύντομη ειδική Slate Mountain 1 (των 1,63 km), όπου  είχε βροχή, ομίχλη και κροκάλες στο δρόμο, για να πλησιάσει λίγο τον Tanak που πήγε πιο συγκρατημένα.

Τελικά ο Tanak ολοκλήρωσε το πρωινό σκέλος με μια διαφορά 8,9” από τον Evans, ενώ ο Ogier έπεσε ακόμα πιο πίσω από τους δύο άλλους διεκδικητές του τίτλου. Ήταν 3” πιο αργός στην πρώτη Slate Mountain κι έχασε κι άλλο χρόνο στη δεύτερη μικρή ειδική, πέφτοντας στην 8η θέση. Ο Γάλλος χαρακτήρισε το πρωί «καταστροφικό» και μπήκε στο σέρβις για επισκευές όντας 27,9” πίσω από τον Tanak.

Ο Neuville ήταν τρεις θέσεις πιο μπροστά από τον Ogier στην κατάταξη, 5ος και 21,8” από την κορυφή.

Ο Evans, ο περσινός νικητής του βρετανικού αγώνα, ολοκλήρωσε το πρωινό σκέλος στη 2η θέση, δείχνοντας ο μόνος ικανός να παρακολουθήσει τον Tanak, από τον οποίο ήταν μόνο 3” πιο αργός στην Brenig. O Ουαλός της M-Sport είπε ότι θα μπορούσε να πάει πιο γρήγορα αν δεν αναβόσβηναν κάποια λαμπάκια στο ταμπλό του Fiesta, αποσπώντας του την προσοχή. Τελικά δεν συνέβαινε τίποτε ανησυχητικό.

Ο Jari-Matti Latvala (Toyota) άσκησε κάποια πίεση στον Evans κάνοντας τον 2ο χρόνο στην Ε.Δ.4, την Penmanchno, και πολύ καλές επιδόσεις στις δύο Slate Mountain, κερδίζοντας μάλιστα τη δεύτερη για να πλησιάσει τον Ουαλό στα 6,5”.

O Teemu Suninen (M-Sport Ford) ήταν 4ος το πρωί, μπροστά από τον Neuville, ενώ ο Esapekka Lappi (Toyota) βρήκε τελικά λίγη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι του Yaris για να ανέβει στην 7η θέση, πίσω από τον Craig Breen με το πιο γρήγορο από τα Citroen C3. 

Ο Mads Ostberg, με το δεύτερο C3, ήταν 9ος, πίσω από τον Ogier, ενώ τη δεκάδα έκλεινε ο Hayden Paddon μπροστά από τον team-mate του στη Hyundai, τον Andreas Mikkelsen.

Κάμποσοι οδηγοί παραπονέθηκαν για υποστροφή και μεταβαλλόμενη πρόσφυση στις πρώτες ειδικές, με τον Latvala να λέει ότι οι δοκιμές που είχαν κάνει στους ίδιους δρόμους δεν αντιστοιχούσαν στις συνθήκες του αγώνα.

Το ανερχόμενο αστέρι, ο Kalle Rovanpera, διέλυσε τον ανταγωνισμό στην κατηγορία WRC2, γράφοντας ένα χρόνο 23,7” καλύτερο από εκείνον του δεύτερου, του «τοπικού» Tom Cave (Hyundai i20 R5). O Rovanpera ολοκλήρωσε το πρωινό σκέλος 37,9” μπροστά από τον team-mate του στη Skoda, τον Pontus Tidemand.

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 1η ΜΕΡΑ

1.8ESTO. TÄNAK1:06:04.3  
2.5BELT. NEUVILLE1:06:33.1+28.8+28.8
3.7FINJ. LATVALA1:06:35.6+2.5+31.3
4.9FINE. LAPPI1:06:40.2+4.6+35.9
5.1FRAS. OGIER1:06:42.5+2.3+38.2
6.11IRLC. BREEN1:06:53.1+10.6+48.8
7.6NZLH. PADDON1:07:10.7+17.6+1:06.4
8.10NORM. OSTBERG1:07:12.7+2.0+1:08.4
9.4NORA. MIKKELSEN1:07:28.6+15.9+1:24.3
10.36FINK. ROVANPERÄ1:09:12.7+1:44.1+3:08.4
11.31SWEP. TIDEMAND1:10:11.3+58.6+4:07.0
12.32GBRG. GREENSMITH1:10:19.0+7.7+4:14.7
13.84GBRT. CAVE1:10:37.1+18.1+4:32.8
14.82GBRD. BOGIE1:10:57.1+20.0+4:52.8
15.40FRAS. LEFEBVRE1:11:07.8+10.7+5:03.5
16.37FINJ. HUTTUNEN1:11:12.7+4.9+5:08.4
17.38FRAP. LOUBET1:12:06.5+53.8+6:02.2
18.33POLL. PIENIAZEK1:12:30.2+23.7+6:25.9
19.35NORO. VEIBY1:13:01.4+31.2+6:57.1
20.83GBRR. YATES1:13:20.5+19.1+7:16.2

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube