Πρωτότυπο Bagheera revival 50 για τα 50χρονα της Matra Bagheera

Πρωτότυπο Bagheera revival 50 για τα 50χρονα της Matra Bagheera

Οι σπουδαστές της σχολής Espera Sbarro ετοιμάζουν μια μοντέρνα εκδοχή της Matra Bagheera για την 50ή επέτειο του 3θέσιου γαλλικού κουπέ.

Σχεδιασμένο σε συνεργασία με τη μητρική SΙMCA-Chrysler France, η Matra Bagheera, ένα ασυνήθιστο 3θέσιο σπόρτσκαρ λανσαρίστηκε το 1973, οπότε εφέτος γίνεται 50 ετών.

Για τον εορτασμό αυτής της επετείου λοιπόν, η σχολή σχεδιασμού και κατασκευής αυτοκινήτων Espera Sbarro, στην κοινότητα της Doubs, το ανήγαγε σε αντικείμενο εργασίας για τους σπουδαστές της. Οι οποίοι εργάζονται επί του παρόντος πάνω σε ένα πρωτότυπο εμπνευσμένο από τη Matra Bagheera. Μια επανερμηνεία του γαλλικού σπόρτσκαρ για τον 21ο αιώνα.

Το πρωτότυπο Matra Bagheera, αποκλειστικά σχεδιαστική σπουδή χωρίς εμπορικό σκοπό, θα παρουσιαστεί στο Le Mans Classic τον προσεχή Ιούνιο

Matra Bagheera 50 - École Espera Sbarro de Montbéliard
Η πρωτοπόρος 3θέσια Matra Bagheera ήταν το πρώτο σπόρτσκαρ της εταιρείας που κατασκευάστηκε ύστερα από το «γάμο» με τη SIMCA τον Δεκέμβριο του 1969.

Η σπουδή της Espera Sbarro de Montbéliard είναι πολύ παραπάνω από μια τυπική μακέτα, καθώς η Matra Bagheera του 21ου αιώνα σχεδιάστηκε ως αυτοκίνητο για «παραγωγή». Το σωληνωτό σασί της φιλοξενεί ένα 4κύλινδρο κινητήρα, κεντρικά-πίσω και εγκάρσια τοποθετημένο όπως στο ορίτζιναλ αυτοκίνητο. Με αναβάθμιση μάλιστα της τότε απόδοσης και επιδόσεων. 

Στη θέση λοιπόν του μοτέρ των 1.442 cc της Simca που απέδιδε 90 άλογα στη πιο σπορ έκδοση S, τοποθετήθηκε ένας 1.600άρης κινητήρας τούρμπο του Ομίλου Stellantis, καταγωγής PSA. Με τις απαραίτητες βελτιώσεις να γίνονται in-house. Και με την τοποθέτηση του μοτέρ να επιβάλλει custom made εισαγωγή και εξάτμιση. Όσον αφορά την απόδοση, δεν έχει γίνει προσώρας γνωστή.

Matra Bagheera 50 - École Espera Sbarro de Montbéliard

Οι διαστάσεις της Matra Bagheera του 21ου αιώνα έχουν αναθεωρηθεί προς τα πάνω, ως εκ τούτου με μεγαλύτερο μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια. Με 20άρες ζάντες να αντικαθιστούν τις 13 ιντσών του ορίτζιναλ γαλλικού κουπέ.

Όσον αφορά τη σιλουέτα και τον γενικότερο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, οι σπουδαστές και οι καθηγητές τους βάδισαν με σεβασμό πάνω στο ορίτζιναλ σχέδιο των Jacques Nochet και Antoine Volanis -ο δικός μας, ο Αντώνης Βολάνης. Έτσι, εκσυγχρόνισαν διακριτικά τον αρχικό σχεδιασμό του μοντέλου, σε μια προσέγγιση παρόμοια με αυτή της Alpine με το σημερινό A110: Μαζεμένη σιλουέτα, συμπαγείς αναλογίες και λίγοι περισσότεροι μύες. Με το «ζωνάρι» του αυτοκινήτου να σηκώνεται επιδέξια για να συνδέσει τα εμπρός και τα πίσω φίνα LED από τα πλάγια. Το αμάξωμα που είναι φυσικά κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά, αναμένεται να συναρμολογηθεί στην τελική μορφή του στα τέλη Μαΐου.

Matra Bagheera 50 - École Espera Sbarro de Montbéliard

Παραδοσιακά, η Sbarro παρουσιάζει τα αντίστοιχα προωθητικά δημιουργήματά της κάθε Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Αλλά με το τελευταίο να μην έχει πραγματοποιηθεί από το 2020, η ομάδα πίσω από το κόνσεπτ Matra Bagheera σχεδιάζει να το αποκαλύψει κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης του Le Mans Classic του 2023, που θα διεξαχθεί από τις 29 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου. ελπίζοντας για τη συμμετοχή της στην επίσημη παρέλαση στην πίστα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Matra Murena 1980-1983 [video]

Διότι πέρα από την 50ή επέτειο της Matra Bagheera, εφέτος γιορτάζονται και τα 100 χρόνια των 24 Ωρών του Le Mans. Οπότε αποτελεί συνάμα και φόρο τιμής στη Matra να έχει εκεί τη θέση της. Βλέπετε, η Matra είναι μεν μια φίρμα που έσβησε, που χάθηκε, αλλά έχει νικήσει στο Le Mans τρεις συνεχόμενες χρονιές: 1972, 1973 και 1974. 

Πηγή φωτογραφιών: École Espera Sbarro de Montbéliard

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube