node/34469

Ο Έλληνας σχεδιαστής πίσω από την Alfa Romeo Tonale

Η συνέντευξη του Αλέξανδρου Λιώκη, lead exterior designer της νέας Alfa Romeo

Το Drive βρέθηκε στην 89η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης όπου μίλησε με τον Αλέξανδρο Λιώκη, υπεύθυνο εξωτερικού σχεδιασμού της Alfa Romeo Tonale, για το νέο πρωτότυπο που έκλεψε την παράσταση με τη δυναμική του εμφάνιση.

Το όνομα του Αλέξανδρου είναι γνωστό στους aflisti (και όχι μόνο) καθώς είχε κάνει το ντεμπούτο του με την πανέμορφη Alfa Romeo Gloria (Έκθεση Γενεύης 2013), την οποία σχεδίασε στα πλαίσια των σπουδών του στο IED. Στη συνέχεια και μετά από ένα πέρασμα από τη Maserati με συμμετοχή στην ομάδα σχεδιασμού της Alfieri (Έκθεση Γενεύης 2014), επέστρεψε στο σχεδιαστικό κέντρο της Alfa Romeo όπου συμμετείχε στην εξέλιξη των Giulia και Stelvio.

Φέτος, ο Αλέξανδρος Λιώκης επιστρέφει στη Γενεύη ως ο υπεύθυνος σχεδιασμού της εντυπωσιακής Tonale, η οποία μπορεί να βρίσκεται σε στάδιο πρωτοτύπου όμως είναι πολύ πιθανό σύντομα να περάσει στην παραγωγή. Στο video που ακολουθεί, ο σχεδιαστής μας μιλά στον ανταποκριτή μας Μιχάλη Γεωργιάδη για τα ιστορικά μοντέλα της Alfa Romeo που επηρέασαν το σχεδιασμό της Tonale αλλά και για τα ιδιαίτερα στοιχεία που εισάγει το νέο μοντέλο στη σχεδιαστική ταυτότητα της ιταλικής φίρμας.

Επιπλέον, στο gallery θα βρείτε μερικά από τα επίσημα επεξηγηματικά σκίτσα που δημοσίευσε η εταιρεία και φέρουν την υπογραφή του Αλέξανδρου.

 

node/40189

Όταν η Alfa Romeo... πάει θάλασσα!

 Οι καινοτομίες και οι τεχνολογίες που εξέλιξε η Alfa Romeo στους αγώνες με σκάφη θαλασσής στο μουσείο του Arese.

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Όταν η Alfa Romeo... πάει θάλασσα!

Πέντε παγκόσμιοι τίτλοι, οι δύο πρώτοι στην ιστορία της Formula 1, 11 Mille Miglia, 10 Targa Florio και εκατοντάδες  άλλες διακρίσεις σε πλήθος κατηγοριών. Οι επιτυχίες της Alfa Romeo στο χώρο των αγώνων αυτοκινήτου είναι γνωστές. Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι μια άλλη σελίδα στην ιστορία της μάρκας που γράφτηκε στο νερό. Οι καινοτομίες και οι τεχνολογίες που εξέλιξε η Alfa Romeo, χρησιμοποιήθηκαν και στους αγώνες με σκάφη θαλασσής.

Από τη δεκαετία του 1920, μέχρι τη δεκαετία του 1980, η Alfa Romeo πρωταγωνιστούσε και σε αυτό το επίπεδο. Κινητήρες αεροσκαφών και αυτοκινήτων τροποποιήθηκαν για χρήση στο νερό, τόσο σε σκάφη παραγωγής, όσο και σε αγωνιστικά σκάφη. Οι κινητήρες αυτοί δεν προέρχονταν μόνο από τη θρυλική Alfetta, αλλά και από κινητήρες των Giulietta, Giulia GTA, Montreal, 2600 κ.α. Με διακρίσεις και ρεκόρ στην Ευρώπη, αλλά και σε όλο τον κόσμο, η Alfa Romeo κατέκτησε στο νερό, σχεδόν τόσες διακρίσεις όσο και στις πίστες.

alfa

Φέτος, με αφορμή τη συμπλήρωση 110 χρόνων από την επέτειο της μάρκας, το Μουσείο της Alfa Romeo στο Arese τιμά αυτή την ξεχωριστή ιστορία με την έκθεση “Cavalli Marini” (Άλογα της Θάλασσας), τίτλος που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό Quadrifoglio το 1973. Η έκθεση που θα παραμείνει ανοικτή μέχρι την 21η Φεβρουαρίου του 2021, αποτελεί επιπλέον μια μοναδική ευκαιρία για να ανακαλύψει το κοινό τις διάφορες χρήσεις των κινητήρων της Alfa Romeo, σε μέσα μαζικής μεταφοράς, στρατιωτικά οχήματα, κ.α.

Ρεκόρ και άλλα…
Έχοντας άρρηκτους δεσμούς με τους αγώνες, η Alfa Romeo έχει να επιδείξει εξαιρετικές διακρίσεις και στο χώρο των αγώνων θαλάσσης. Τα εννέα από τα δέκα σκάφη που βρίσκονται στην έκθεση (το δέκατο είναι ένα σκάφος αναψυχής) έχουν κατακτήσει 11 Παγκόσμια Ρεκόρ, 6 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, 7 Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα και 9 Ιταλικά Πρωταθλήματα. Η έκθεση κινείται στα «κύματα» που άφησαν όλοι οι κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτές τις εφαρμογές, από τον κινητήρα της θρυλικής Alfetta, μέχρι τους κινητήρες των Montreal και Tipo 33.

Οι «τρεις ζωές» της Alfetta
Στο χώρο των αγώνων θαλάσσης, οι κινητήρες συχνά προέρχονταν απευθείας από το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας. Αυτή είναι και η περίπτωση των κινητήρων της Alfetta. Το Arno II, ένα φουτουριστικό σκάφος που κατασκευάστηκε το 1946 στα ναυπηγεία Picchiotti, ανακατασκευάστηκε μαζί με τον κινητήρα του που σχεδιάστηκε για την Alfetta 158. Ο κινητήρας που έφερε τον πρώτο τίτλο της Formula 1 στην Alfa Romeo, είχε ήδη κατακτήσει τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο νερό, ενώ είχε σπάσει και πολλά ρεκόρ με τον οδηγό Achille Castoldi.  Για την ακρίβεια, ο Castoldi, είχε την αποκλειστική χρήση του κινητήρα για αγώνες στη θάλασσα από το 1938. Το 1943 ήταν ο ίδιος που έσωσε μερικές από τις Alfetta κρύβοντας τες στον αχυρώνα του στο Abbategrasso.

alfa1

Το Arno II πλοηγήθηκε και από τον Achille Varzi μέχρι το 1949, οπότε το σκάφος αποσύρθηκε αφού όμως πρώτα αφαιρέθηκε ο κινητήρας του. Αυτό που σίγουρα δεν αποσύρθηκε ήταν ο κινητήρας, ο οποίος στις εκδόσεις δρόμου κατέκτησε τους 2 πρώτους Παγκόσμιους Τίτλους στην ιστορία της Formula 1, το 1950 με τον Nino Farina και το 1951 με τον Juan Manuel Fangio.

alfa3

Όταν την επόμενη χρονιά η Alfa Romeo αποσύρθηκε από την Formula 1, μια νέα περιπέτεια περίμενε τον κινητήρα της Alfetta. Τα σκάφη Laura 1°, Moschettiere, Tamiri και Laura 3° έγραψαν ένδοξες σελίδες ιστορίας στους αγώνες και τα ρεκόρ ταχύτητας με κορυφαίες μορφές όπως οι Mario Verga, Ezio Selva και Achille Castoldi.

Η παρέλαση των Παγκόσμιων Πρωταθλητών
Η έκθεση περιλαμβάνει και άλλα σκάφη με εντυπωσιακά ρεκόρ, όπως τα Loustic 2 και ένα σκάφος κλάσης LV-1300 κατασκευασμένο από τα ναυπηγία Celli στη Βενετία που έπαιρνε κίνηση από τον κινητήρα των 1.3 λίτρων της Giulietta AR530. Το συγκεκριμένο σκάφος το 1964 κατέκτησε τρεις Παγκόσμιους Τίτλους στους αγώνες των 5, 10 και 15 μιλιών.

alfa4

Το παρόν δίνει και το μοναδικό Molinari-Alfa Romeo 2500, το οποίο κατέκτησε τον Παγκόσμιο Τίτλο του 1966. Κατασκευασμένο από την ομάδα Agusta Fortunato Libanori, είχε καρίνα από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου που ετοίμαζε το τμήμα ελικοπτέρων της Agusta. Για να θυμίζει αυτή τη σχέση με την αεροπορία, το πίσω μέρος του σκάφους έφερε τα χρώματα της Alitalia.

Αντίστοιχα το "Dalla Pietà - Alfa Romeo" που κατασκευάστηκε για τον Luigi Raineri, έναν διάσημο βελτιωτή κινητήρων της Alfa Romeo για αγώνες σκαφών κατέκτησε 3 Ευρωπαϊκούς και 2 Ιταλικούς τίτλους μεταξύ 1968 και 1970.

GTA

Το "Molivio - Alfa Romeo GTA", του Leopoldo Casanova, έπαιρνε κίνησης από τους κινητήρες της Autodelta και μεταξύ 1968 και 1972 έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας σε τρεις διαφορετικές κλάσεις, ενώ κατέκτησε και έναν Ευρωπαϊκό τίτλο. Κινητήρα από την Autodelta και συγκεκριμένα της Montreal χρησιμοποιούσε και το "Celli". Ο πολυνίκης Antonio Pietrobelli οδήγησε και αυτό το σκάφος σε σερί επιτυχιών.

Η σειρά των αγωνιστικών σκαφών θαλάσσης ολοκληρώνονται από δύο σκάφη που κατασκευάστηκαν από τα ναυπηγεία Lucini για τον Franco Cantando, που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας το 1974, ενώ την επόμενη χρονιά στέφτηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Με το "Popoli-Alfa Romeo" που χρησιμοποιούσε τον κινητήρα από την Type 33, ο  Leopoldo Casanova έθεσε ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία KC 500 KG με 225,145χλμ./ώρα, το οποίο παραμένει άπιαστο μέχρι σήμερα.

Από την αδρεναλίνη της ταχύτητας στη γοητεία της Βενετίας
Η ιστορία που έγραψε η Alfa Romeo στο νερό δεν αποτελείται μόνο από αγώνες και ρεκόρ. Οι κινητήρες της μάρκας τοποθετήθηκαν και σε σκάφη αναψυχής όπως το σπάνιο "Glauco" του 1932, το οποίο εφοδιαζόταν με τον κινητήρα της 6C 1750. Ένα σκάφος σχεδιασμένο για τις πλούσιες οικογένειες της εποχής που σήμερα ανήκει στη συλλογή του Lariana Boat Museum.

alfa5

Δίπλα στα μοναδικά σκάφη και τους κινητήρες τους, οι επισκέπτες του μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν μια πλούσια συλλογή από μοντέλα, σχέδια και αναμνηστικά που ολοκληρώνουν την εικόνα της θαλασσινής πλευράς της Alfa Romeo.

[Πηγή: Alfa Romeo]

TAGS
node/40165

Renault Mégane eVision: Το ηλεκτρικό χάτσμπακ του μέλλοντος [video]

Με το πρωτότυπο Mégane eVision, η Renault μας προετοιμάζει για ένα επερχόμενο μοντέλο παραγωγής.

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Renault Mégane eVision: Το ηλεκτρικό χάτσμπακ του μέλλοντος [video]

Η Renault παρουσίασε διαδυκτιακά στα πλαίσια της εκδήλωσης eWays το Mégane eVision, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που θα εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής μέσα στο 2021. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, το Mégane eVision δείχνει το όραμά της για το ηλεκτρικό μέλλον των μικρομεσαίων χάτσμπακ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Renault Morphoz: Ένα ηλεκτρικό crossover που αλλάζει σχήμα! [video]

Το Mégane eVision βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV και έχει διαστάσεις που παραπέμπουν στην κατηγορία C-Segment (4.210mm x 1.800mm x 1.505mm). Τ

ο σύστημα κίνησης αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα με 217 PS και 300 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς, και μπαταρία 60 kWh (400V) με δυνατότητα φόρτισης έως 130 kW. Σύμφωνα με τη Renault, η μπαταρία του Mégane eVision είναι από τις λεπτότερες που υπάρχουν στην αγορά επιτρέποντας εξαιρετική εκμετάλευση των εσωτερικών χώρων.

Renault Megane eVision

Το Mégane eVision ενσωματώνει και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault που θα δούμε σε όλα τα μελλοντικά της μοντέλα. Τα λεπτά φώτα LED Matrix εμπρός που αντικαθιστούν τη γρίλια και αγκαλιάζουν το έμβλημα της Renault μοιάζουν με αυτά του Morphoz όμως ο προφυλακτήρας έχει πιο σύνθετες γραμμές με στοιχεία βαμμένα σε χρυσή απόχρωση (ασορτί με την οροφή) δίπλα από τους αεραγωγούς.

Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι αεροδυναμικοί τροχοί 20", τα διακριτικά προστατευτικά σε θόλους και μαρσπιέ που παραπέμπουν σε crossover, τα pillarless πλευρικά παράθυρα και οι τονισμένοι ώμμοι. Συνολικά, το ψηλό αμάξωμα και οι αναλογίες είναι κάτι ανάμεσα σε SUV και hatchback ενώ η ηλεκτρική πλατφόρμα επιτρέπει μικρούς προβόλους και το μακρύ μεταξόνιο.

Renault Megane eVision

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα ενιαία μακρόστενα φώτα LED, το πολύ στενό παρμπρίζ που σκεπάζεται από μια αεροτομή και μοιάζει να ακουμπά με τα πλευρικά παράθυρα, και ο φουτουριστικός προφυλακτήρας με αλουμινένιο διαχύτη. Μπορεί να μην έχουμε φωτογραφίες του εσωτερικού, όμως η Renault αναφέρει πως ενσωματώνει την οθόνη Linvingscreen, εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και τεχνολογία αιχμής.

Όπως αναφέραμε, το Mégane eVision δεν είναι απλά μια σχεδιαστική μελέτη, καθώς η Renault σκοπεύει να παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του μέσα στο 2021. Το πεντάθυρο χάτσμπακ θα εμπλουτίσει την ηλεκτρική γκάμα της Renault η οποία μέχρι στιγμής αριθμεί 350.000 πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στόχος του Groupe Renault είναι μέχρι το 2030, να περιορίσει τις εκπομπές CO2 στο 50% της επίδοσης που είχε το 2010 όσον αφορά την Ευρώπη. Σε αυτό το κλίμα, μέχρι το 2022, όλα τα νέα μοντέλα του Groupe Renault θα έχουν τουλάχιστον μία ηλεκτρική ή εξηλεκτρισμένη έκδοση.

 

[Πηγή: Renault]