Mercedes-AMG Concept GT XX: Η AMG στην ηλεκτρική εποχή

Mercedes-AMG Concept GT XX: Η AMG στην ηλεκτρική εποχή

Η Mercedes-AMG Concept GT XX παρουσιάστηκε επίσημα με στόχο να δείξει πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να γίνει διασκεδαστική φέρνοντας μοναδικές συγκινήσεις.

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να γίνει διασκεδαστική; Μπορεί η οδήγηση να γίνει διασκεδαστική χωρίς τον ήχο του μοτέρ; Ερωτήματα που απασχολούν όχι μόνο τους petrolhead αλλά και όλους όσους αγαπούν την οδήγηση. Την απάντηση και μάλιστα με πειστικό τρόπο φιλοδοξεί να δώσει η γερμανική φίρμα με την Mercedes-AMG Concept GT XX.

Πριν περάσουμε στις ομολογουμένως εντυπωσιακές επιδόσεις, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να εξετάσουμε το ξεχωριστό αυτό πρωτότυπο στην ολότητά του. Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα AMG.EA συνδυάζοντας υψηλή στρεπτική ακαμψία και χαμηλό βάρος, απόρροια των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί: Ανθρακόνημα, ατσάλι και αλουμίνιο.

Η Mercedes-AMG Concept GT XX δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό επίτευγμα. Αλλά μια πρόκληση για την ίδια την ηλεκτροκίνηση 

Mercedes-AMG Concept GT XX

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Porsche Taycan 4S, πιο Porsche δεν γίνεται

Όπως τόνισαν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας, η συγκεκριμένη πλατφόρμα τους έδωσε τη δυνατότητα να τοποθετήσουν τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν μπροστά και δύο πίσω. Όπως μαθαίνουμε, οι πίσω έρχονται με κιβώτιο πλανητικού τύπου. Οι επιδόσεις καθηλωτικές. Τα νούμερα ζαλίζουν. 1.360 ίπποι, 0–100 km/h σε κάτω από 2,5”, τελική ταχύτητα 360 km/h και εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+. Το πρωτότυπο έρχεται επίσης με τετραδιεύθυνση, ενεργή ανάρτηση με αεροθαλάμους, κατανομή βάρους 50:50.

Όσον αφορά την μπαταρία, ο συσσωρευτής του Concept AMG GT XX προέρχεται από την συνεργασία του Affalterbach με το αγωνιστικό τμήμα Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) που εδρεύει στο Brixworth της Αγγλίας.

Mercedes-AMG Concept GT XX

Η χωρητικότητά του φτάνει τις 114 KWh και ξεχωρίζει χάρη στον προηγμένο και καινοτόμο σχεδιασμό ως προς την ψύξη και τις χημικές ενώσεις. Αλλά και χάρη στην υψηλότατη ισχύ φόρτισης, στα 850 kW που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα. Αρκούν άλλωστε μόλις πέντε λεπτά ώστε το αυτοκίνητο να πάρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Mercedes-AMG Concept GT XX

Περνώντας στα της εμφάνισης, οι άνθρωποι της Mercedes-AMG την προσδιορίζουν ως φουτουριστική και λειτουργική. Εμείς από την πλευρά μας θα πούμε πως είναι όσο μοναδική και οι τεχνικές της προδιαγραφές. Κάθε τι Mercedes-AMG Concept GT XX είναι προσεκτικά μελετημένο ώστε να εξυπηρετεί έναν σκοπό. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,19 συνδυάζεται με ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, αεροδυναμικούς τροχούς (πατούν σε ελαστικά Michelin) με κινούμενα πτερύγια, ευμεγέθη διαχύτη από carbon και πίσω αεροτομή που λειτουργεί ως αερόφρενο. Με σκοπό την άριστη ισορροπία μεταξύ κάθετης δύναμης και αεροδυναμικής αντίστασης.

Η εμφάνιση είναι ξεκάθαρα AMG: Το εμπρός μέρος παραπέμπει σε μονοθέσιο Formula 1 με τη νέα γρίλια Panamericana να μαγνητίζει τα βλέμματα. Αξίζει επίσης να σταθούμε στα φώτα, στο MBUX Fluid Light Panel, μέσω του οποίου ο οδηγός είναι σε θέση να αλληλεπιδρά με τους άλλους χρήστες του δρόμου. Έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα να προβάλλει διάφορα μοτίβα.

Mercedes-AMG Concept GT XX

Το εσωτερικό του Concept GT XX τιμά την αγωνιστική ιστορία της Mercedes-AMG. Κάνοντας παράλληλα ευθεία αναφορά στο παρόν ως ένας συνδυασμός τεχνολογίας αιχμής και βιώσιμων υλικών. Οθόνες 10,25” και 14” κυριαρχούν στο ταμπλό, ενώ το τιμόνι θυμίζει την AMG One.

Πέραν τούτων ένα εξωτερικό ηχοσύστημα οκτώ ηχείων προσομοιώνει ήχους επιτάχυνσης, διατηρώντας τον συναισθηματικό χαρακτήρα των V8 AMG, σε μια εποχή με μπόλικο γκάζι και ροπή αλλά χωρίς ήχο.

Βλέπουμε λοιπόν πως η Mercedes-AMG Concept GT XX δεν είναι απλώς ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο. Είναι ένα προοίμιο της νέας εποχής των ηλεκτρικών hypercar, με το εμπορικό λανσάρισμα να αναμένεται το 2025. Για να ακολουθήσει το 2027 ένα SUV ανάλογων προδιαγραφών.

Mercedes-AMG Concept GT XX

Σε μια εποχή που ακόμη και κορυφαίοι κατασκευαστές όπως οι Ferrari και Lamborghini καθυστερούν ή επανεξετάζουν τα ηλεκτρικά τους σχέδια, η Mercedes-AMG προχωρά μπροστά, χωρίς εκπτώσεις σε επιδόσεις ή συναίσθημα. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Markus Schäfer: «AMG δεν σημαίνει μόνο επιδόσεις. Σημαίνει και συναίσθημα. Και ένα ηλεκτρικό AMG μπορεί – και πρέπει – να προσφέρει αυτή την εμπειρία».


Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube