Επίσημο: Νέα BMW 8 Series σε παραγωγή από το 2018 [video]

Επίσημο: Νέα BMW 8 Series σε παραγωγή από το 2018 [video]

Η αντίπαλος της S-Class Coupé προγραμματίζεται για λανσάρισμα τον επόμενο χρόνο, ύστερα από 20 έτη απουσίας. Και κάμπριο το 2019.

Η νέα BMW 8 Series επανέρχεται ύστερα από 20 χρόνια απουσίας, με ένα πρωτότυπο που θα αποτελέσει τη βάση για το αυτοκίνητο παραγωγής του 2018.

Το νέο πολυτελές κουπέ 2+2 θα ενταχθεί στην γκάμα της BMW από το 2018, αποτελώντας μέρος του προγράμματος των μελλοντικών μοντέλων της εταιρείας που χαρακτηρίζεται από τους ιθύνοντές της ως «η μεγαλύτερη “επίθεση” νέων μοντέλων στην ιστορία της εταιρείας». Το Concept 8 Series βρίσκεται ήδη στο σταντ της BMW αυτό το σαββατοκύριακο στο Concorso d’Eleganza στις όχθες της λίμνης του Como, στην Ιταλία, και αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο από μια σειρά ultra-premium μοντέλων της BMW.

Αναφερόμενος στο Concept 8 Series κατά την απακάλυψή του, ο Ian Robertson, μέλος του ΔΣ της BMW, είπε: «Θέλουμε να φέρουμε περισσότερα αυτοκίνητα στην υπέρ-πολυτελή κατηγορία. Έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι βρισκόμαστε στη φάση εξέλιξης της X7. Εργαζόμαστε πάνω και σε άλλα προϊόντα και αισθανόμαστε ότι υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες σε αυτήν. Η νέα 8 Series αποτελεί μέρος αυτού του προγράμματος. Στα επόμενα δύο χρόνια θα δούμε την πιο ολοκληρωμένη αλλαγή στην ιστορία της BMW».

Με στόχο να αντιπαρατεθεί στην Mercedes-Benz S-Class Coupé, τοποθετούμενη στην κορυφή της υφιστάμενης ισχυρής γκάμας της BMW, η 8 Series θα αντικαταστήσει έμμεσα την υφιστάμενη 6 Series τρίτης γενεάς. Η διακοπή της παραγωγής των κουπέ και κάμπριο 6 Series, σύμφωνα με το πρόγραμμα των μοντέλων της βαυαρικής εταιρείας, θα αντικατασταθεί άμεσα από το liftback μοντέλο της τέταρτης γενιάς, υπό τη μορφή της 6 Series GT που θα δούμε αργότερα μέσα στο 2017.

«Η 8 Series θα είναι το επόμενο μοντέλο της διεύρυνσης της γκάμας των πολυτελών αυτοκινήτων μας και θα αποτελέσει το σημείο αναφορά στην κατηγορία», εξήγησε ο Harald Krüger, πρόεδρος της BMW. «Θα αποδείξει ότι η μοντέρνα πολυτέλεια συμβαδίζει με τα κοφτερά δυναμικά χαρακτηριστικά, σε μια διαδικασία ενδυνάμωσης της αξίωσής μας να είμαστε ο ηγέτης της κατηγορίας».



Παράλληλα με το εντυπωσιακό κουπέ παραγωγής του οποίου πρόκριμα αποτελεί το Concept 8 Series, η BMW προγραμματίζει επίσης και μια κορυφαία έκδοση κάμπριο που θα βασίζεται στο ίδιο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί το 2019 και θα κάνει χρήση αυτόματης ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής με πολλαπλά στρώματα υφάσματος, όπως και όλα τα πρόσφατα μοντέλα open-top της BMW.

Τόσο το ντιζάιν όσο και το μηχανολογικό κομμάτι απετέλεσαν τα σημεία-κλειδιά στην εξέλιξη της 8 Series, συνθέτοντας μια παραδοσιακή δίπορτη αρχιτεκτονική, με κλασικό πορτμπαγκάζ πίσω. Υιοθετεί δε μια τολμηρή εικόνα στην όψη που όπως λέει η BMW θα επηρεάσει σημαντικά την εμφάνιση των προσεχών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Concept 8 Series αποτελεί δημιούργημα του John Buckingham, ενός Βρετανού σχεδιαστή που εργάζεται στο στούντιο DesignWorks της BMW, στην California.

«Παρουσιάζει με νέα προσέγγιση στο πώς συνδυάζονται οι φόρμες, κάτι που αντικατοπτρίζεται καταφανώς στην επιφάνεια του αυτοκινήτου», σημείωσε Adrian van Hooydonk, που περιέγραψε το νέο κουπέ ως ένα «απόλυτο μηχάνημα οδήγησης». «Οι καθαρές ακμές έρχονται να ορίσουν ξεκάθαρες επιφάνειες και οι όγκοι είναι δυναμικά σμιλεμένοι».

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο van Hooydonk πρόσθεσε: «Είναι πολύ περισσότερο από ένα πρωτότυπο και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για το σχεδιασμό των BMW. Αποτελεί την εκκίνηση για μια νέας μορφής σχεδιαστική γλώσσα –καθαρές επιφάνειες, περισσότερο συναίσθημα, πιο σοφιστικέ».

Το Concept 8 Series, που περιγράφεται από την BMW ως μια γεύση από το μοντέλο παραγωγής που θα ακολουθήσει, δημιουργήθηκε για να ανοίξει το δρόμο της επιστροφής της νέας 8 Series που ήδη εξελίσσεται υπό την κωδική ονομασία G17. Αλλά παρόλο που οι διαστάσεις και το γενικότερο σχήμα αντικατοπτρίζουν την έκδοση παραγωγής μιας νέας BMW κουπέ, ο van Hooydonk αναγνωρίζει διάφορα στοιχεία και γραμμές που δεν θα παραμείνουν ίδια μέχρι το αυτοκίνητο να φτάσει στις εκθέσεις.



Η BMW λέει ότι δαπάνησε πολύ χρόνο και κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια στο να αποτυπώσει πώς η νέα 8 Series θα δείχνει στο δρόμο. Η σιλουέτα της υλοποιείται με μακρύ καπό, «επιπλέουσα» και οπισθοκλίνουσα οροφή που σηκώνεται στο τελείωμά της, βοηθώντας έτσι στην αθλητική κορμοστασιά του αυτοκινήτου στο πίσω μέρος. Οι θολωτές καμάρες στους εμπρός τροχούς και οι προεξέχουσες καμπύλες στα τόξα των πίσω είναι αυτά που δίνουν μια γερή δόση από μούσκουλα στο Concept 8 Series.

Μια σειρά από χαρακτηριστικά που έχουμε δει και σε άλλα πρωτότυπα της BMW δίνουν το «παρών» κι εδώ. Όπως η υπερμέγεθης γρίλια με τα «νεφρά» στη μάσκα, ένα λεπτό περίγραμμα προβολέων λέιζερ στα εμπρός φανάρια, υπερβολικά μεγάλες αεροεισαγωγές στον προφυλακτήρα, εμπρός από τα φτερά και υπερμεγέθη βράγχια πίσω από αυτά, και πίσω φώτα OLED σχήματος «L». Όλα τους θα ανασχεδιαστούν σε πιο συμβατική μορφή για το μοντέλο της 8 Series, της οποίας η παραγωγή αναμένεται μα πάρει εμπρός στο εργοστάσιο του Dingolfing, το δεύτερο 3μηνο του 2018.

Η BMW για την περίπτωση της 8 Series έχει χρησιμοποιήσει την πρόσφατη πισωκίνητη πλατφόρμα της. Η επονομαζόμενη δομή CLAR (cluster architecture) για τη δημιουργία της νέας 8 Series απέκτησε τις δικές της διαστάσεις σε μεταξόνιο και μετατρόχια, προκειμένου να αποκτήσει την κατάλληλα χαμηλή και μαζεμένη κορμοστασιά που να θυμίζει το μοντέλο πρώτης γενιάς που λανσαρίστηκε το 1989. Οι 21ιντσες ζάντες θα διατηρηθούν ως έξτρα στο μοντέλο παραγωγής, σύμφωνα με την BMW.

Μεταξύ των στοιχείων υψηλής τεχνολογίας του σασί που αναμένεται να υπάρχουν στις στάνταρ εκδόσεις της 8άρας παραγωγής είναι τα διπλά ψαλίδια για τος εμπρός άξονα και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι για τον πίσω, με διαρκώς μεταβαλλόμενη αερανάρτηση γύρω γύρω, καθώς και τετραδιεύθυνση προκειμένου να δώσει την κορυφαία ακρίβεια στην κατηγορία. Ταυτόχρονα με τη τετραδιεύθυνση στις στάνταρ εκδόσεις της 8 Series, η BMW σχεδιάζει επίσης και τη διάθεση περιορισμένου αριθμού αυτοκινήτων με τετρακίνηση xDrive.



Με το χαρακτηρισμό ως το πιο προηγμένο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει εξελίξει μέχρι σήμερα η BMW, η 8 Series υιοθετεί τα ελαφρά υλικά κατασκευής που βρίσκουμε και στην υφιστάμενη 7 Series. Σε αυτά περιλαμβάνεται και η χρήση πολυμερών υλικών ενισχυμένων με ανθρακόνημα (CFRP) σε δομικά στοιχεία που φέρουν φορτία. Επιλογή-κλειδί, προκειμένου η 8 Series να ζυγίζει σαφώς λιγότερο από τον ανταγωνισμό.

Η BMW απέφυγε επιμελώς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες σχετικά με την γκάμα των κινητήρων με την οποία θα διατίθεται η νέα 8 Series, αλλά αναμένεται να διαθέτει τουλάχιστον τρεις κύριες βενζινοκίνητες μονάδες. Οι πρόσφατες κατοχυρώσεις που έχει κάνει η BMW στα Γραφεία Κατοχυρώσεων Ευρεσιτεχνιών και Σημάτων υποδηλώνουν ένα πιθανό βασικό μοντέλο 840i, με 6κύλινδρο σε σειρά, 3λιτρο μοτέρ τούρμπο, ένα 850i με 4,4λιτρο twin-turbo V8 και ένα M860i xDrive M Performance που θα φορά τον ίδιο 6,6λιτρο V12 της M760Li xDrive. Υπό διερεύνηση είναι και η υβριδική επαναφοριζόμενη έκδοση 840e που θα φορά το ίδιο set-up κίνησης με την 740e iPerformance.

Όλα τα μοντέλα θα συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με τις 840i και 850i να διατίθενται στάνταρ πισωκίνητες και έξτρα τετρακίνητες. Αντίθετα η M860i θα διατίθεται αποκλειστικά τετρακίνητη υπό τον τύπο xDrive M Performance.

Η νέα 8 Series περιλαμβάνεται μεταξύ των τριών ολοκαίνουργιων μοντέλων που σχεδιάζει η BMW να εντάξει στην γκάμα της πριν από το τέλος του 2018. Λανσαρίσματα που αποτελούν μέρος της στρατηγικής «Number One Next» του Γερμανού κατασκευαστή, που στόχο έχει να πάρει το στέμμα του κορυφαίου premium κατασκευαστή σε πωλήσεις από τη Mercedes-Benz. Μέχρι το τέλος του 2018 αναμένουμε από την BMW την X2 (στις εκθέσεις τέλος 2018) και της οποίας το πρωτότυπο Concept X2 είδαμε το περασμένο φθινόπωρο στο Mondial de l’ Automobile 2016, στο Παρίσι. Επίσης αναμένουμε την BMW Χ7, το πιο πολυτελές και κορυφαίο SUV στην γκάμα της BMW που θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE