Έφτιαξε η Chery το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο του κόσμου;

Έφτιαξε η Chery το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο του κόσμου;

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery, με το πρωτότυπο Aero, ισχυρίζεται πως έφτιαξε το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στον κόσμο. Είναι όμως έτσι;

Chery Aero Concept

Με τη σημασία της αεροδυναμικής να παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου, η Chery θεωρεί πως κατασκεύασε το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ.

Αεροδυναμική. Μία λέξη που ακoύμε όλο και συχνότερα σε ό,τι έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Στην εποχή των ηλεκτρικών μοντέλων δε, η σημασία της γίνεται ολοένα και πιο σημαντική. Ένας καλός αεροδυναμικός συντελεστής επηρεάζει την ενεργειακή απόδοση του αυτοκινήτου, γεγονός ιδιαίτερα κομβικό για τα EV.

Με απλά λόγια, η βελτιωμένη σχεδίαση μειώνει την οπισθέλκουσα, επιτρέποντας στα αυτοκίνητα με μπαταρίες να ξεπερνούν την αντίσταση πιο εύκολα και να ταξιδεύουν ακόμα περισσότερο με μία μόνο φόρτιση.

Παρά την φιλότιμη προσπάθεια και τον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, το Chery Aero Concept δεν είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ

Chery Aero Concept

Και κάπως έτσι φτάνουμε στην τελευταία ηλεκτρική ιδέα της Chery, το πρωτότυπο Aero. Το συγκεκριμένο σινικό πόνημα, έχει αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας προσομοιώσεις AI (τεχνητής νοημοσύνης), με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία να  ισχυρίζεται ότι αυτό είναι το πιο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αυτοκίνητο στον κόσμο, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,16 cd.

Οι διαθέσιμες λεπτομέρειες σχετικά με το concept δεν είναι πολλές. Σύμφωνα με την εταιρεία, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 2.000 διαφορετικές περιπτώσεις βελτιστοποίησης ακολουθώντας τις τέλειες αεροδυναμικές γραμμές.

Όταν λοιπόν το αυτοκίνητο μπήκε στην αεροδυναμική σήραγγα, τον περασμένο Αύγουστο, η Chery κατέγραψε τον αριθμό 0,16 cd, με το αποτέλεσμα να μην έχει επαληθευτεί ανεξάρτητα.

Σίγουρα πάντως πρόκειται για έναν εντυπωσιακό αριθμό, για τον οποίο οι κινέζοι μπορούν να πάρουν τα εύσημα. Ωστόσο, δεν είναι ο χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας που έχουμε δει σε αυτοκίνητο. Συγκρίνοντάς το με άλλα αξιόλογα επιτεύγματα στον αεροδυναμικό τομέα, το FIAT Turbina του 1954 είχε 0,14 cd.

Chery Aero Concept

Ακολούθως, το Volkswagen ARVW concept πέτυχε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,15 cd στη δεκαετία του 1970, με το Ford Probe V concept του 1985 να γράφει δίπλα από τον συντελεστή οπισθέλκουσάς του το νούμερο 0,13 cd. Σε πιο σύγχρονα παραδείγματα, εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας πέτυχε Lightyear 0, με 0,17 cd.

Μπορεί η Chery να μην έφτιαξε το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Έφτιαξε ένα από τα πιο αεροδυναμικά. Δεν το λες και μικρό κατόρθωμα για μία αυτοκινητοβιομηχανία που μετρά μόλις 26 χρόνια ζωής (ιδρύθηκε το 1997).

Με έδρα το Wuhu, Anhui, Κίνα, η Chery κέρδισε αρχικά την αναγνώριση για την παραγωγή προσιτών αυτοκινήτων σχεδιασμένων για να καλύπτουν τις ανάγκες της αυξανόμενης κινεζικής μεσαίας τάξης.

Με την πάροδο του χρόνου, όμως οι Κινέζοι έκαναν τεράστια άλματα προόδου και επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας και της καινοτομίας, μπαίνοντας δυναμικά στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. ο διεθνές αποτύπωμα του κατασκευαστή έχει αυξηθεί σταθερά, με συνεργασίες και εργοστάσια συναρμολόγησης σε πολλές χώρες, όπως η Βραζιλία, η Ρωσία και το Ιράν, δείχνοντας έτσι την καλή δουλεία που γίνεται.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube