node/44952

Αποστολή: MINI Aceman

Το 2024, η MINI θα κυκλοφορήσει το πρώτο της μικρό crossover, το οποίο θα είναι ηλεκτρικό και θα εισάγει μία εντελώς νέα αισθητική και φιλοσοφία χρήσης. Εμείς πήραμε ήδη μία πρώτη γεύση με το MINI Aceman και δεν κρύβουμε πως μας άρεσε.

Θα ξεκινήσουμε τονίζοντας πως το MINI Aceman αποτελεί μία σπουδή, ένα πρωτότυπο όχημα και όχι το τελικό μοντέλο παραγωγής, το οποίο θα ακολουθήσει σε δεύτερο χρόνο. Είναι όμως τόσο σημαντικό ένα πρωτότυπο ώστε ο κατασκευαστής του να διοργανώσει ταξίδι μέχρι το Ντίσελντορφ για να το επιδείξει σε μικρή μερίδα του τύπου; Η απάντηση είναι πως ναι. Και θα περάσουμε αμέσως να δούμε το γιατί. 

Το MINI Aceman αναμένεται να μετουσιωθεί στο πρώτο B-SUV της βρετανικής φίρμας.

Το MINI Aceman θα είναι ένα crossover που θα καλύπτει μία ιδιαίτερα εμπορική κατηγορία, γεφυρώνοντας ταυτόχρονα το κενό μεταξύ του κλασικού MINI και του Countryman. Πολύ περισσότερο, αποτελεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που συνάμα εισάγει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα και ψηφιακή τεχνολογία της φίρμας. Με απλά λόγια, αποτελεί ένα συνονθύλευμα νεοτερισμών που θα καθορίσουν το μέλλον της MINI.

Ξεκινώντας από τις εξωτερικές διαστάσεις, το μήκος του ανέρχεται στα 4,05 m ενώ το πλάτος και το ύψος του αγγίζουν τα 1,99 m και 1,59 m αντίστοιχα. Η φόρμα του αμαξώματος διατηρεί μεν αρκετό από το υπάρχον DNA του κατασκευαστή, παράλληλα όμως προσθέτει αρκετά νέα στοιχεία που αναβαθμίζουν το δυναμισμό και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τους τροχούς των 20”, την ιδιαίτερη σχάρα της οροφής και το καινοτόμο σύστημα εξωτερικού φωτισμού που δεν περιορίζεται στα φωτιστικά σώματα αλλά επεκτείνεται πρακτικά σε όλο το αμάξωμα. Η εκτεταμένη χρήση LED και Matrix LED δημιουργεί πολλά φωτιστικά μοτίβα και ένα διαρκές παιχνίδισμα με το φως, που αναβαθμίζει την εμπειρία και συνάμα καθιστά περιττή τη χρήση υλικών όπως το χρώμιο.

MINI Aceman

Την ίδια στιγμή, η έλλειψη ενός συμβατικού συστήματος μετάδοσης της κίνησης επιτρέπει την αναδιάταξη του εσωτερικού και τη βελτιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων, για πέντε επιβάτες. Ο Oliver Heilmer, επικεφαλής της MINI, αναφέρει χαρακτηριστικά πως, «το αμιγώς ηλεκτρικό σκεπτικό συνεπάγεται πως ο σχεδιασμός μπορεί και πάλι να ενστερνιστεί τις παραδοσιακές αρχές της MINI, σε θέματα δημιουργικής αξιοποίησης του χώρου. Αυτό μεταφράζεται σε μοντέλα που καταλαμβάνουν λίγο χώρο στο δρόμο ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν περισσότερη άνεση, περισσότερη ευελιξία και περισσότερο συναίσθημα στο εσωτερικό από ποτέ».

Και πράγματι, η πρώτη οπτική επαφή επιβεβαιώνει αυτόν ακριβώς το συλλογισμό. Μόνο που οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ. Ανοίγοντας την πόρτα αποκαλύπτεται ένα προχωρημένο στιλιστικά σαλόνι, από το οποίο λάμπουν διά της απουσίας τους υλικά όπως το δέρμα και το χρώμιο. Έχει γίνει προσπάθεια έτσι ώστε τα υλικά να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, διατηρώντας ταυτόχρονα την premium υφή που αρμόζει στη συγκεκριμένη φίρμα. 

Κοιτώντας το ταμπλό, αυτό που δεσπόζει είναι μία κεντρικά τοποθετημένη -στρογγυλή και με χορταστική διάμετρο- οθόνη τεχνολογίας OLED. Δεν υπάρχουν όργανα για τον οδηγό, ούτε θα βρείτε πολλά φυσικά κουμπιά, παρά μόνο μερικούς φουτουριστικούς διακόπτες. Τα πάντα ακολουθούν μία μινιμάλ λογική, με έντονα χρώματα και σχέδια.

Τα καθίσματα διαθέτουν ένα ιδιαίτερο, τρισδιάστατο σχεδιασμό, με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Και όσο για το ταμπλό, παίρνει ζωή προβάλλοντας εικόνες σε όλη του την επιφάνεια, αποτελώντας τρόπον τινά μια φυσική συνέχεια των φωτιστικών λειτουργιών στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Εάν δεν το έχετε καταλάβει μέχρι στιγμής, η εμπειρία μέσω φωτιστικών και ηχητικών εφέ βρίσκεται σε άλλο επίπεδο. Όχι σε σχέση με τα υπόλοιπα MINI, αλλά με όλα τα μοντέλα της αγοράς. Ηλεκτρικά και μη. 

MINI Aceman

Για να μείνουμε όμως λίγο στην κεντρική οθόνη, χάρη στην τεχνολογία OLED μπορεί να προσφέρει ένα ασύλληπτα πιο φωτεινό και ζωντανό γραφιστικό αποτέλεσμα. Το user interface της δεν είναι απλώς επανασχεδιασμένο, αλλά δομημένο εξαρχής με βάση μια νέα φιλοσοφία. Όσο για το λειτουργικό σύστημα, βασίζεται -για πρώτη φορά- σε λογισμικό της Google (Android Open Source Project). Μάλιστα, οι εξελικτές του υποστηρίζουν πως θα είναι σε θέση να προσφέρει πολύ περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, στα γούστα του χρήστη. 

Για την ακρίβεια, η ολοκληρωμένη εμπειρία χρήσης έρχεται μέσα από τρία διαφορετικά modes. Αρχικά υπάρχει το personal mode που επιτρέπει στον οδηγό να θέσει το μοτίβο της επιλογής του στην οθόνη, το οποίο θα συνοδεύεται από τις ανάλογες προβολές στο ταμπλό, καθώς και έναν ταιριαστό ήχο.

Με το pop-up mode δίνεται έμφαση στην πλοήγηση και στους προορισμούς του χρήστη, μετατρέποντας παράλληλα το ταμπλό σε χάρτη. Τέλος, υπάρχει το vivid mode όπου ενεργοποιεί ένα πιο διαδραστικό και παιχνιδιάρικο ντιζάιν, για χρήση σε μικρές στάσεις ή για όση ώρα το αυτοκίνητο φορτίζει. Πάντα με την κατάλληλη ηχητική υπογραφή. 

MINI Aceman

Αναφορικά με το σύστημα κίνησης, με τεχνικά χαρακτηριστικά ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να έχει αξία, οι άνθρωποι της εταιρίας διατηρούν κλειστά τα χαρτιά τους. Το MINI Aceman παραμένει προς στιγμή ένα πρωτότυπο επίδειξης σχεδιασμού και ψηφιακής τεχνολογίας. Το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από αυτό θα κυκλοφορήσει σε δύο χρόνια, οπότε έχουμε ακόμα καιρό για να αποκαλυφθούν οι τελικές προδιαγραφές. Η εταιρία πάντως σκοπεύει σύντομα να το παρουσιάσει και ανοικτά στο κοινό, στη Gamescom 2022, το μεγαλύτερο gaming event του πλανήτη που θα λάβει χώρα στην Κολωνία, στα τέλη Αυγούστου.